سالهاست که سبک استراتژی و به خصوص RTS جهش چشمگیری را تجربه نکرده است. در این بین استثناهایی مانند سری «Total War» وجود دارند که سعی در بهبود سبک استراتژی داشتهاند (هرچند به طور مشخص RTS محسوب نمیشوند)، اما در بقیه موارد عنوانهایی که با انتظار بالا عرضه شدند نتوانستند آن جادوی مشخص گذشته را به دست بیاورند. بازیهای متنوعی در طول چند سال گذشته سعی در ایجاد تغییر، به منظور بهبود و پیشرفت سبک داشتهاند، مانند «Spellforce 3» و یا «Halo Wars 2»، اما هیچکدام در این بین به طور مشخص موفق نبودند و تنها پیشرفتهایی را ایجاد کردند. «Ancestors Legacy» برای مدتی طولانی در دست ساخته بوده و شاید با تیزر معرفی اولیه، خیلیها تصور نمیکردند که استودیو «Destructive Studios» با تجربه عنوان نه چندان موفقی مانند «Hatred» بتواند عنوانی در خور توجه تولید کند. اما Ancestors Legacy از بسیاری جهات شاید انقلابی در سبک RTS نباشد، اما به طور حتم این سبک را از خیلی جهات چند پله به سمت جلو برده و تحول ایجاد کرده است. البته این تحولات بدون نقص نیستند و هدف از ادامه نقد این است که جنبههای مختلف موفق و ناموفق آن را بررسی کنیم.
مهمترین مسئلهای که بازی از آن رنج میبرد کمبود محتواست. تمامی فکشنها و نیروها و ساختمان و خصوصیاتشان به خوبی از هم متمایز هستند، اما محتوای زیادی ندارند و به 3 یا 4 نوع نیرو ختم میشوند که مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر این سیستم شهر و ساختمان سازی نیز در بازی وجود ندارد و همه چیز از پیش تعیین شده در جای خود قرار میگیرند. از نظر تعداد نیرو نیز Ancestors محدودیت زیادی را دارد و بیشتر از 10 گروه سرباز نمیتوان در اختیار داشت. این موارد به شدت به تجربه بازی لطمه وارد میکنند و بعد از گذشت چند ساعت باعث یکنواختی خواهند بود. چون در قسمت تکنفره عملا بعد از مدت زمانی دیگر کاری در بازی جز حمله با تعداد محدودی نیرو نمیتوان انجام داد و کل بازی خلاصه میشود در فتح دهکدهها و دفاع از آنها در مقابل موج حملات رقیب. به طور کل استودیو Destructive ابعاد بازی را بسیار محدود در نظر گرفته است. مسئلهای که شاید با زمان بیشتر قابل حل بود و میتوانست تجربهای بسیار لذتبخشتر فراهم کند.
نقد و بررسی بازی Ancestors Legacy بر اساس نسخه ارسالی سازنده برای وبسایت بازیسنتر نوشته شده است.