کتاب Oliver Twist را خوانده اید؟ تصور کنید پادشاه یک سرزمین شده اید و در قلمرو شما کارخانه ای وجود دارد که در آن کودکان مجبور به انجام کارهای سخت می باشند، حال شما باید تصمیم بگیرید که این کارخانه را حفظ کرده و با کار کشیدن از بچه ها خزانه خود را پر کنید و یا اینکه کارخانه را به مدرسه تبدیل کرده و به خاطر شاد کردن بچه ها شاهد یک خزانه خالی باشید. چه خواهید کرد؟ Fable III و سرزمین آلبیون جایی است که شما می توانید تصمیم خود را گرفته و نتیجه آن را مشاهده کنید. سری FABLE چند سالی است که با معرفی دنیای زیبا و فانتزی آلبیون نام خود را در دنیای بازی های رایانه ای مطرح کرده است. پیتر مولینیو سازنده خلاق این سری سعی کرده با ترکیب مناسب اکشن و نقش آفرینی تعادل خوبی بین این دو سبک بوجود آورد. مهم ترین عاملی که سری FABLE را به یک عنوان به یاد ماندنی تبدیل می کند دنیای اورجینال و حس فانتزی موجود در آن است به صورتی که بازیکن تصور می کند خود در این دنیا حضور داشته و زندگی می کند. برای اینکه به اندازه کافی از FABLE لذت ببرید باید عاشق دنیاهای فانتزی باشید وگرنه این بازی ممکن است چیز زیادی برای ارائه به شما نداشته باشد.
داستان این شماره پنجاه سال بعد از اتفاقات FABLE II رخ می دهد. Logan که پسر شخصیت اصلی شماره قبلی می باشد بر تخت پادشاهی تکیه زده و با ستمگری و ظلمی که روا داشته، خود را در بین مردم منفور ساخته و به دست خودش زمینه ظهور یک قهرمان جدید و ناجی آلبیون را فراهم ساخته است. کودکان کارگر و کارخانه هایی که بی وقفه کار می کنند از دست این حاکم ظالم به ستوه آمده و نیاز به یک رهبر برای انقلابی بزرگ دارند. شما در نقش برادر یا خواهر پادشاه در قصر زندگی خوبی دارید ولی به تدریج متوجه ظلم و ستم های Logan شده و به دنبال وقوع اتفاقاتی از قصر فرار می کنید. البته در این راه Walter Beck مشاور Logan نیز به شما کمک می کند و در ادامه شخصیت مرموز سری یعنی Theresa به شما آموزش می دهد که برای موفقیت باید مناطق مختلف آلبیون را با خود متحد سازید و این گونه است که زمینه یک انقلاب جدید فراهم می آید. داستان بازی نسبتا خوب روایت می شود و با اینکه پیچیدگی زیادی ندارد ولی کاملا احساسی و زیبا دنبال می شود و تا پایان شما را با خود همراه می سازد. شخصیت پردازی بازی نیز در سطح خوبی قرار دارد و شاهد شخصیت های جالبی خواهیم بود، همچنین تعدادی از شخصیت های نسخه های قبلی نیز کماکان در بازی حضور دارند.
گیم پلی بازی را می توان به دو بخش اصلی تقسیم نمود، در نیمه ابتدایی شما پس از فرار از قصر باید به مناطق مختلف آلبیون سفر کرده و اتحاد این مناطق را به دست آورید. برای متحد کردن مناطق باید تعدادی ماموریت برای هر یک از آن ها انجام دهید، این ماموریت ها از تنوع خوبی برخوردار بوده و برخی از آن ها بسیار جالب و هیجان انگیز می باشند. در برخی از این ماموریت ها شما باید تصمیمات خاصی بگیرید که بر سرنوشت مردم آلبیون و همچنین میزان محبوبیت شما در بین مردم آن مناطق تاثیر می گذارد. علاوه بر ماموریت های اصلی تعداد زیادی ماموریت فرعی نیز در بازی وجود دارد که جذابیت برخی از آن ها از ماموریت های اصلی نیز بیشتر است. بخش عمده ماموریت ها به مبارزه با دشمنان می گذرد. در بازی شما توانایی استفاده از سلاح سرد، گرم و همچنین جادو را دارا هستید. با توجه به پیشرفت صنعتی در آلبیون دیگر شاهد زوبین یا تیر و کمان نخواهید بود و به جای آن انواع Pistol و Rifle در بازی قرار دارد. سلاح های سرد شامل انواع شمشیر و گرز و تبر بوده و جادوها نیز کماکان از بخش های ثابت بازی می باشند. تعادل بین اسلحه ها و جادو ها به خوبی رعایت شده و در طول بازی از هر کدام به یک اندازه استفاده خواهید کرد. یکی از قابلیت های جالبی که در این نسخه وجود دارد ترکیب جادوها می باشد، به طور مثال شما می توانید جادوی آتش و جادوی پرتاب شمشیر را با یکدیگر ترکیب کرده و شمشیرهای آتشین پدید آورید. این قابلیت در مورد اکثر جادوها وجود دارد و می توان تنوع زیادی از ترکیب جادوهای مختلف در بازی مشاهده کرد. مبارزات بازی در ابتدا از جذابیت بالایی برخوردار هستند، مکانیزم استفاده از سلاح ها بسیار ساده بوده و با فشردن یک کلید حمله انجام می پذیرد، همچنین با فشردن کلید برای چند ثانیه می توان از حملات قدرتی استفاده کرد. مشکل این روش این است که مبارزات به مرور زمان تکراری شده و با توجه به اینکه FABLE II نیز از همین روش استفاده می کرد مبارزات بازی کاملا شبیه به نسخه قبلی بوده و پیشرفت زیادی در آن دیده نمی شود. مبارزات بازی به مرور زمان و با پیشرفت شما ساده تر شده و با توجه به اینکه مرگ در بازی وجود ندارد هیچ گونه چالشی در مبارزات دیده نمی شود، همچنین عدم وجود Boss Fight در بازی ناامید کننده است. یکی از نکات مثبت بخش مبارزات Finisher های جالبی می باشد که بعد از اصابت ضربات قدرتی به دشمنان نمایش داده می شود، در این حالت صحنه به صورت تصویر آهسته در آمده و ضربه با یک نمای سینمایی زیبا به تصویر کشیده می شود که باعث جذابیت بیشتر بخش مبارزات می گردد. دشمنان بازی از تنوع قابل قبولی برخوردار هستند و علاوه بر دشمنان کلاسیک سری، تعدادی دشمن جدید نیز به بازی اضافه شده اند که جالبترین آن ها نیروهای تاریکی هستند که با ایجاد توهم در بازیکن صحنه های جالبی را در طول مبارزه پدید می آورند.
در نیمه دوم بازی شما به پادشاهی می رسید و در واقع جذابترین بخش بازی از این جا آغاز می شود. شما به محض رسیدن به پادشاهی باید سرنوشت آلبیون را مطابق میل خود تعیین کنید. می توانید مالیات را بالا برده و حقوق نگهبانان را پایین آورید و خزانه خود را سرشار از پول نمایید ولی در این صورت مردم فقیرتر شده و میزان جرم و جنایت در شهر ها بالا می رود. سرنوشت کلیه مناطق بازی نیز در دست شماست، می توانید تصمیم بگیرید که به مناطق صنعتی تبدیل شوند و یا اینکه با کمک کردن به مردم آن مناطق شاهد شکوفایی اقتصادی و خوشحالی مردم شوید. جالب این جاست که با تصمیم گیری در این زمینه، طراحی ظاهری مناطق نیز کاملا تغییر می کند مثلا در صورتی که یک سرزمین را به منطقه صنعتی تبدیل کنید، شاهد حضور کارخانه ها و مونوریل در آن منطقه خواهید بود و آب و هوای آن منطقه آلوده و کثیف خواهد شد. این انتخاب ها بر سرنوشت مردم نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت، در صورتی که بیشتر مناطق را صنعتی کنید مردم از شما متنفر شده و فقر و بیچارگی آن ها بیشتر از قبل خواهد شد، اگر سعی کنید که پادشاه خوبی باشید و مالیات ها را کاهش داده و شهرها را آباد کنید با کسری بودجه خزانه مواجه می شوید که این کسری بودجه باعث فقر بیشتر مردم و کم شدن جمعیت آن ها می شود. پس در واقع با وجود اینکه انتخاب ها عمدتا سیاه و سفید هستند ولی برای اینکه بتوانید مردم آلبیون را به سعادت برسانید باید علاوه بر خوب بودن، سیاستمدار نیز بوده و قبل از هر انتخاب تمامی جوانب کار را در نظر بگیرید. در پایان بازی با توجه به انتخاب هایی که انجام داده اید به یک پادشاه فرشته مانند یا یک سلطان شیطان صفت تبدیل خواهید شد. مشکل عمده نیمه دوم بازی کوتاهی بیش از حد آن است. به محض رسیدن به پادشاهی باید شروع به انتخاب کردن کنید و این روند در کمتر از چند ساعت به پایان رسیده و لذت پادشاهی به یکباره از بین می رود. همچنین در صورتی شاهد تغییرات در آلبیون خواهید بود که بخواهید بازی را بعد از اتمام بخش داستانی ادامه دهید و در صورتی که فقط به بخش داستانی اکتفا کنید ممکن است این انتخاب ها برای شما چندان جالب نباشند.
برخلاف FABLE II که ترکیبی از اکشن با المان های نقش آفرینی بود این شماره به طورکامل به سوی اکشن حرکت کرده و المان های نقش آفرینی به ارتقا دادن اسلحه و جادو خلاصه شده است. در طول بازی با انجام ماموریت ها و کارهای مختلف تعدادی Guild Seals دریافت کرده و به بخش Road to Rule می روید که در این بخش به وسیله Guild Seals های جمع آوری شده می توانید مهارت و قدرت های خود را ارتقا دهید. همچنین با کشتن دشمنان و دریافت Orb های به جای مانده از آن ها نیز میزان Guild Seals شما افزایش می یابد. با یک دور انجام دادن بازی می توانید تمام ارتقا های اسلحه و جادو را به دست آورید که یکی از عوامل اصلی سادگی بازی می باشد. علاوه بر ارتقا مهارت ها، شما می توانید Expression های مختلف را در این بخش آزاد کنید و به مرور نحوه ارتباط با مردم را بهبود بخشید. همچنین درجه سختی بالاتر برای شغل های مختلف نیز در این بخش قابل دسترسی می باشند.
یکی از مشکلات اصلی FABLE II منوهای تو در تو و گیج کننده آن بود. شما برای پیدا کردن یک ماموریت و یا تعویض لباس مجبور بودید با لشکر منوهای پیچیده بجنگید! در این نسخه تیم سازنده دست به ابتکار جالبی زده و سیستم قدیمی منو را با یک سیستم کاملا جدید تعویض نموده است. در طول بازی شما با زدن دکمه START وارد محل زندگی شخصیت اصلی یا Sanctuary شده و می توانید با مراجعه به اتاق های موجود در آن، وضعیت ظاهری، اسلحه، جادو و سایر ویژگی های شخصیت اصلی را تغییر دهید. بخش تعویض لباس کاملا مفصل و جالب طراحی شده و به راحتی می توانید شخصیت دلخواه خود را با ظاهر و لباس های مختلف آراسته سازید. برخلاف نسخه قبلی که نقشه آن بسیار ضعیف و غیر قابل استفاده بود در Sanctuary یک میز وجود دارد که نقشه سرزمین آلبیون در آن قرار گرفته و شما می توانید در آن کلیه مناطق تحت پوشش خود را مشاهده کرده و ماموریت های فعال و غیر فعال را ببینید، با قابلیت زوم کردن شما توانایی انتخاب ماموریت دلخواه خود را دارا هستید. همچنین کلیه املاک و دارایی ها، آیتم های مخفی، فعالیت ها و Trophy هایی که در طول بازی به دست آورده اید در این مکان قابل دیدن می باشد. این نقشه کمک شایانی به روان تر شدن گیم پلی کرده و نوآوری جالبی در بازی به حساب می آید.
در ابتدای بازی Fable III برای انجام برخی ماموریت ها نیاز به پول دارید که پول را می توان بوسیله دزدی، کار کردن یا خرید و فروش ملک بدست آورد. دزدی باعث بدنامی شما شده و موجب می شود که تحت تعقیب نگهبانان قرار بگیرید، در عوض کارکردن علاوه بر اینکه به دارایی شما می افزاید، محبوبیتتان را افزایش خواهد داد. در بازی سه شغل آهنگری، کیک پزی و نوازندگی وجود دارد که در این بین شغل نوازندگی بسیار جالب توجه بوده و یاد آور بازی های سبک ریتمیک می باشد. مینی گیمی که برای شغل ها در نظر گرفته شده نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته و در آن باید در لحظه مناسب یکی از کلیدهای A,X,Y را فشار دهید، به ازای هر دور درست انجام دادن این کار درجه سختی بالاتر رفته و سرعت آن بیشتر می شود و همچنین پول بیشتری به شما تعلق می گیرد. یکی دیگر از راه های افزایش پول خرید و فروش املاک می باشد، در این نسخه همانند نسخه قبلی شما می توانید کلیه املاک و مغازه های موجود در سرتاسر آلبیون را خریداری کرده و اجاره دهید. میزان اجاره دریافتی تاثیر مستقیم بر رابطه مردم آلبیون با شما دارد و هر چه اجاره را بالاتر ببرید از محبوبیت شما در آن منطقه کاسته شده و همچنین وضعیت اقتصادی آن منطقه وخیم تر می شود. سیستم اجاره دادن نیز اندکی تغییر کرده و ساختمان هایی که می خرید دارای درجه خرابی خواهند بود که هر چه درجه خرابی بیشتر شود میزان اجاره دریافتی شما کاهش می یابد، پس باید به طور مرتب به املاک خود سرکشی کرده و ساختمان های خراب را تعمیر کنید تا بتوانید پول بیشتری به دست آورید، البته بوسیله نقشه موجود در Sanctuary به راحتی می توانید بر روی خرید و فروش املاک و تعمیر آن ها مدیریت کنید.
گرافیک بازی نسبت به نسخه قبل پیشرفت چندانی نداشته است. به دلیل اینکه در طراحی بازی از موتور موجود در FABLE II استفاده شده، تفاوت گرافیکی زیادی را بین دو نسخه شاهد نیستیم. طراحی چهره ها نسبتا خشک و بی روح صورت گرفته و بافت های محیط از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. البته انیمیشن ها بهبود یافته و حرکات شخصیت ها روان تر شده است. اگر چه گرافیک تکنیکی در سطح بالایی قرار ندارد ولی گرافیک هنری بازی به شدت چشم نواز و زیبا طراحی شده است. محیط های بازی جلوه بسیار زیبایی دارند و تماشای غروب خورشید در یک چمنزار از صحنه های زیبای بازی می باشد. تنوع محیط های بازی فوق العاده بالا بوده و مناطقی مختلف جنگلی، شهری، صنعتی، کوهستانی، غار، برکه، بیابان و … را شامل می شود. پوشش مردم مناطق مختلف نیز متنوع بوده و هر شهر از ساختمان ها و پوشش مخصوص به خود استفاده می کند و طراحی هر شهر با شهر دیگر کاملا متفاوت می باشد. همانند نسخه قبلی باگ های زیادی در طول بازی وجود دارد که البته میزان آن نسبت به FABLE II کاهش یافته است. لودینگ های اعصاب خردکن کماکان در بازی وجود دارد که با وجود کم شدن زمان هر لودینگ، تعداد آن ها زیاد بوده و با رفتن به یک منطقه جدید شاهد یک لودینگ خواهید بود که حس Open World بودن بازی را کاملا از بین می برد. در مجموع می توان گفت بخش گرافیک بازی در حد متوسطی قرار دارد و سازنده توجه زیادی به این بخش نکرده است.
مطمئنا گشت و گذار در یک دنیای زیبا و فانتزی با یک موسیقی شنیدنی کامل تر خواهد شد.Fable III در این زمینه هیچ کمبودی احساس نمی کند. قطعات موسیقی بازی بسیار زیبا و عالی کار شده اند و علاوه بر قطعات اصلی شماره های قبل، تعدادی قطعه جدید نیز برای بازی ساخته شده که ارزش این بخش را بالاتر می برند. هماهنگی موسیقی با جو بازی و موقعیتی که در آن قرار دارید نیز بسیار خوب طراحی شده است. یکی دیگر از نکات مثبت بازی صداگذاری فوق العاده شخصیت ها می باشد، برای صداگذاری شخصیت ها از تعداد زیادی هنرمند معروف استفاده شده که معروفترین آن ها Sir Ben Kingsley می باشد. صداگذاری در سطح بالایی قرار دارد و دوبلورها نقش خود را بسیار خوب ایفا کرده اند. به جرات می توان گفت بخش صدا و موسیقی تنها بخش بدون ایراد بازی است.
فارغ از مسائل فنی و تکنیکی، مشکل عمده Fable III این است که از روح فانتزی سری دور شده و جو بازی خشک تر و واقع گرایانه تر از قبل شده است. شاید این امر به مذاق طرفداران جدید بازی خوش بیاید ولی طرفداران قدیمی سری از این تغییرات کاملا راضی نیستند. دیگر خبری از یک کودک خردسال که هیچ گاه حرف نمی زند و سنش به مرور بیشتر شده و در انتها پیر می شود نیست، به جای آن شخصیتی نه چندان دلچسب و جوان وجود دارد که صحبت هم می کند! همچنین سگ باوفای FABLE II که از عمده دلایل جذابیت شماره قبل بود جای خود را به یک موجود اضافی و دست و پاگیر داده که هر چند دقیقه یک بار با صدای پارس های بی وقفه خود اعصاب شما را به هم می ریزد. با تمام این تفاسیر باید اذعان کرد که Fable III بازی بزرگی است، خصوصا هنگامیکه به پادشاهی می رسید به زیبایی هر چه تمام تر قدرت و بزرگی را حس خواهید کرد. با وجود کوتاه بودن بخش داستانی، مضامین فوق العاده بالای بازی 25 تا 30 ساعت لذت بخش را برای شما فراهم خواهد آورد. همینطور وجود انتخاب های مختلف و دیدن نتایج آن از دلایلی است که ارزش تکرار بازی را به شدت بالا می برد. در پایان باید گفت Fable III با وجود مشکلاتی که دارد یکی از بهترین عناوین انحصاری X360 به شمار می آید و بازی کردن آن تجربه ای ناب و بی نظیر را برای شما پدید خواهد آورد.
علاوه بر ماموریت های مختلف آیتم ها و مکان های مخفی زیادی در طول بازی وجود دارد که پیدا کردن آن ها جذابیت خاصی داشته و مدت زمان گیم پلی را افزایش می دهد. یکی از این مکان ها Demon Door ها به سبک نسخه قبلی می باشند که گنج های موجود در آن بسیار ارزشمند تر شده اند. در این شماره به جای Gargoyle ها، کوتوله ها (Gnomes) وجود دارند که در تمام مناطق بازی پخش شده و به محض نزدیک شدن به آن ها شروع به مسخره کردن شما خواهند کرد. با یافتن این کوتوله ها می توانید از جوایزی که صاحب آن ها برای یابنده در نظر گرفته بهره مند شوید. همچنین Silver Key ها و صندوق های گنج کماکان از بخش های ثابت بازی هستند. مشکل اصلی این بخش عدم استفاده صحیح از پتانسیل بالای آن می باشد، ممکن است شما بازی را به اتمام برسانید بدون اینکه حتی متوجه وجود این عناصر در طول بازی شوید. به طور مثال تعدادی Gold Key در بازی وجود دارد که ماموریت یافتن Gold Key موجود در شهر Aurora از اکثر ماموریت های اصلی و فرعی بازی جالب تر و هوشمندانه تر طراحی شده است. تیم سازنده می توانست با قرار دادن عناصر این بخش در بین ماموریت های اصلی موجب جذاب تر شدن گیم پلی بازی شود.
یکی از بخش هایی که نسبت به FABLE II پیشرفت داشته بخش ارتباط با مردم است. در نسخه قبل با بالا رفتن محبوبیت شخصیت اصلی در بین مردم، علاقه آن ها به وی بیش از حد افزایش می یافت و در هر لحظه تعداد زیادی از مردم به دور او جمع شده و ابراز محبت می کردند! این امر به مرور زمان باعث ایجاد مشکلاتی در طول بازی و به هم ریختن اعصاب بازیکن می شد. در این نسخه سیستم ارتباط با مردم به طور کامل دگرگون شده و برقراری ارتباط به صورت شخصی در آمده و دیگر نمی توان یک Expression را به صورت گروهی انجام داد. برای برقرای ارتباط با هر شخص باید به نزدیک او رفته و دکمه A را فشار دهید و Expression دلخواه خود را اجرا کنید. برخی از این Expression بسیار جالب و خنده دار کار شده و لحظات جالبی را به وجود می آورد. سیستم ازدواج نیز بهبود یافته و به راحتی نسخه قبلی نیست. برای ازدواج کردن باید پس از جلب رضایت طرف مقابل، برای او هدیه دلخواهش را یافته و سپس او را به منطقه مورد علاقه اش برده و پیشنهاد ازدواج بدهید. همچنین برای جشن ازدواج می توان مکان مناسبی را انتخاب کرده و شاهد یک جشن ازدواج واقعی باشید! این سیستم باعث شده تا تشکیل خانواده سخت تر از قبل شده و تعهد به خانواده نیز بالاتر رود.
گرافیک بازی نسبت به نسخه قبل پیشرفت چندانی نداشته است. به دلیل اینکه در طراحی بازی از موتور موجود در FABLE II استفاده شده، تفاوت گرافیکی زیادی را بین دو نسخه شاهد نیستیم. طراحی چهره ها نسبتا خشک و بی روح صورت گرفته و بافت های محیط از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. البته انیمیشن ها بهبود یافته و حرکات شخصیت ها روان تر شده است. اگر چه گرافیک تکنیکی در سطح بالایی قرار ندارد ولی گرافیک هنری بازی به شدت چشم نواز و زیبا طراحی شده است. محیط های بازی جلوه بسیار زیبایی دارند و تماشای غروب خورشید در یک چمنزار از صحنه های زیبای بازی می باشد. تنوع محیط های بازی فوق العاده بالا بوده و مناطقی مختلف جنگلی، شهری، صنعتی، کوهستانی، غار، برکه، بیابان و … را شامل می شود. پوشش مردم مناطق مختلف نیز متنوع بوده و هر شهر از ساختمان ها و پوشش مخصوص به خود استفاده می کند و طراحی هر شهر با شهر دیگر کاملا متفاوت می باشد. همانند نسخه قبلی باگ های زیادی در طول بازی وجود دارد که البته میزان آن نسبت به FABLE II کاهش یافته است. لودینگ های اعصاب خردکن کماکان در بازی وجود دارد که با وجود کم شدن زمان هر لودینگ، تعداد آن ها زیاد بوده و با رفتن به یک منطقه جدید شاهد یک لودینگ خواهید بود که حس Open World بودن بازی را کاملا از بین می برد. در مجموع می توان گفت بخش گرافیک بازی در حد متوسطی قرار دارد و سازنده توجه زیادی به این بخش نکرده است.
مطمئنا گشت و گذار در یک دنیای زیبا و فانتزی با یک موسیقی شنیدنی کامل تر خواهد شد. FABLE III در این زمینه هیچ کمبودی احساس نمی کند. قطعات موسیقی بازی بسیار زیبا و عالی کار شده اند و علاوه بر قطعات اصلی شماره های قبل، تعدادی قطعه جدید نیز برای بازی ساخته شده که ارزش این بخش را بالاتر می برند. هماهنگی موسیقی با جو بازی و موقعیتی که در آن قرار دارید نیز بسیار خوب طراحی شده است. یکی دیگر از نکات مثبت بازی صداگذاری فوق العاده شخصیت ها می باشد، برای صداگذاری شخصیت ها از تعداد زیادی هنرمند معروف استفاده شده که معروفترین آن ها Sir Ben Kingsley می باشد. صداگذاری در سطح بالایی قرار دارد و دوبلورها نقش خود را بسیار خوب ایفا کرده اند. به جرات می توان گفت بخش صدا و موسیقی تنها بخش بدون ایراد بازی است.
فارغ از مسائل فنی و تکنیکی، مشکل عمده FABLE III این است که از روح فانتزی سری دور شده و جو بازی خشک تر و واقع گرایانه تر از قبل شده است. شاید این امر به مذاق طرفداران جدید بازی خوش بیاید ولی طرفداران قدیمی سری از این تغییرات کاملا راضی نیستند. دیگر خبری از یک کودک خردسال که هیچ گاه حرف نمی زند و سنش به مرور بیشتر شده و در انتها پیر می شود نیست، به جای آن شخصیتی نه چندان دلچسب و جوان وجود دارد که صحبت هم می کند! همچنین سگ باوفای FABLE II که از عمده دلایل جذابیت شماره قبل بود جای خود را به یک موجود اضافی و دست و پاگیر داده که هر چند دقیقه یک بار با صدای پارس های بی وقفه خود اعصاب شما را به هم می ریزد. با تمام این تفاسیر باید اذعان کرد که FABLE III بازی بزرگی است، خصوصا هنگامیکه به پادشاهی می رسید به زیبایی هر چه تمام تر قدرت و بزرگی را حس خواهید کرد. با وجود کوتاه بودن بخش داستانی، مضامین فوق العاده بالای بازی 25 تا 30 ساعت لذت بخش را برای شما فراهم خواهد آورد. همینطور وجود انتخاب های مختلف و دیدن نتایج آن از دلایلی است که ارزش تکرار بازی را به شدت بالا می برد. در پایان باید گفت FABLE III با وجود مشکلاتی که دارد یکی از بهترین عناوین انحصاری X360 به شمار می آید و بازی کردن آن تجربه ای ناب و بی نظیر را برای شما پدید خواهد آورد.
مجموع امتیاز - 8
8
امتیاز بازیسنتر
نقاط قوت: گرافیک هنری زیبا موسیقی عالی صداگذاری فوق العاده شخصیت ها انتخاب های متعدد امکان گشت و گذار در دنیایی بزرگ، زیبا و به یاد ماندنی آیتم ها و بخش های مخفی فراوان نقاط ضعف:لودینگ های زیاد مبارزات آسان