همه چیز از دیمونز سولز (Demon’s Souls) شروع شد. بازیای که بی سر و صدا آمد و تمام جوایز شاخه نقش آفرینی سال انتشارش را به خود اختصاص داد. پس از آن، موفقیت این سری، با انتشار دنباله معنویاش یعنی دارک سولز (Dark Souls) مجددا تکرار شد و سطح انتظارات را باز هم بالاتر برد، و در نهایت کار به ساخت نسخه دومش هم رسید. با جدا شدن «هیدتاکا میازاکی» در میانههای راه ساخت بازی، مشخص شد که وی شروع به مدیریت پروژهای بزرگتر کرده است؛ البته از همان ابتدا مشخص نبود که میراث سری سولز، نه با «دارک سولز 2» بلکه با این پروژه اسرار آمیز؛ یعنی «بلادبورن»(Bloodborne) ادامه خواهد یافت. ساخت دنباله برای بازیهای موفق آسان نیست، مخصوصا در شرایط کنونی که فرصت هیچ اشتباهی وجود ندارد. عناوین چند میلیون دلاری با کوچکترین لغزشی نابود و استدیوهای خوشنام و بزرگ در یک چشم به هم زدن بسته میشوند. با بازی سنتر همراه باشید تا در کنار هم بررسیای داشته باشیم بر تازهترین عنوان در سری بازیهای ساخته میازاکی.
میتوان گرافیک تکنیکی «بلادبورن» را یکی از خوبهای نسل حاضر دانست. به جز چند مورد افت نرخ فریم و دیر لود شدن و یا اصلا لود نشدن بافتها مشکل دیگری در این بخش به چشم نمیخورد. دست به دست دادن گرافیک تکنیکی با افکتهای چشم نواز نور پردازی و سایهزنی، تجربهای ناب و مثال زدنی را برای مخاطبان فراهم میکند. لازم به ذکر است که لودینگهای بازی هم نسبتا طولانی هستند و در حالت آنلاین میتوانند به مرز 30 تا 45 ثانیه هم برسند. به خودی خود این بازه زمانی آنقدرها هم طولانی نیست تا مشکل آفرین شود، اما به این خاطر که پس از هر بار مردن (باور کنید بیش از آنچه فکر میکنید خواهید مرد!) لازم است این مقدار زمان را به همراه صفحهای سیاه با عبارتBloodborne حک شده بر رویش تحمل کنید، کم کم کاسه صبرتان لبریز خواهد شد.
در آخر، و نه به خاطر کم اهمیت بودن، به بررسی بخش صدای بازی میپردازیم که در یک کلام باید گفت محشر است! همه چیز از صداگذاری محیط و صداپیشگی دشمنان (خوفناکتر از آنچه که فکرش را بکنید) و معدود شخصیتهای غیرقابل بازی گرفته تا موسیقی متن، بینظیر و عالی هستند. باز هم تنها در لحظات اوج ترس و هیجان و یا اوج آرامش و سکون شاهد به گوش رسیدن موسیقی متن هستیم و باقی اوقات صدای وزش بادی که گریههای نوزاد در آن انعکاس دارد (همان عنصر داستانی حاضر در هوا)، ضربات شمشیر، زوزه دشمنان، له شدن برگهای زیر پا و نظیر اینها موسیقی متن بازی هستند، که باید گفت تاثیرگذارتر از هر ارکستر90 تکهای، باعث ایجاد کشش به درون محیط بازی میشوند.
با جدا شدن «هیدتاکا میازاکی» در میانههای راه ساخت «دارک سولز 2»، مشخص شد که وی شروع به مدیریت پروژهای بزرگتر کرده است. البته از همان ابتدا مشخص نبود که میراث سری سولز، با این پروژه اسرار آمیز؛ یعنی «بلادبورن»(Bloodborne) ادامه خواهد یافت. با بازی سنتر همراه باشید تا در کنار هم بررسیای داشته باشیم بر تازهترین عنوان این سری …
مجموع امتیاز - 9
9
امتیاز بازیسنتر
نقاط قوت: در رویاروییهای متفاوت شیوه مبارزه باسها عوض میشودتجربه گیمپلی نسبتا طولانیتنوع خوب و منطقی اسلحههای گرمبالانس عالی درجه سختی بازینقاط ضعف:مشکلات عدیده در اتصال به سرورها و ملحق شدن بازیکنان به همدیگردر برخی موارد نادر و شلوغ نرخ فریم افت میکند