رستگاری در شهر مردگان,رستگاری در شهر مردگان,
داستان بازی حدودا 10 سال بعد از وقایع شماره دوم روایت می شود. دولت آمریکا توانسته از شیوع این بیماری جلوگیری کند و کسانی که مبتلا شدهاند و از ) Zombrax دارویی مخصوص که آن ها را از تبدیل شدن به زامبی باز می دارد ) استفاده می کنند را ردیابی و کنترل می کند، تبدیل شده هاهم قرنطینه شدهاند. همه چیز به خوبی پیش می رود تا این که این بیماری دوباره در شهر Los Perdidos شیوع پیدا می کند. داستان بازی از سه رو بعد از شیوع شروع می شود. بیشتر ساکنین شهر بیمار شدهاند و کسانی که زنده ماندهاند دنبال آب و غذا و مکانی امن میگردندبیشتر ساکنین شهر بیمار شدهاند و کسانی که زنده ماندهاند دنبال آب و غذا و مکانی امن میگردند. لوس پردیدوس با تمام ساکنین آن، چه انسان چه زامبی قرنطینه شده و هیچ راهی برای فرار وجود ندارد اما نیک راموس،مکانیکی ماهر و قهرمان ما، این را قبول ندارد؛ او با گروهی از بازماندهگان که نقش زیادی در داستان بازی دارند دنبال راهی برای فرار است و به نظر تا موفق نشود دست از کار نمی کشد. اینجاست که همه چیز پیچیده می شود و نیک خود را وارد موضوعی بسیار بزرگ تر از خود می کند
Capcom Vancouver قول داستانی مهیج و زیبا داده است که شامل چند پایان می شود، تمام سوالهایی که در دو شماره قبل مطرح شدهاند را کامل جواب میدهد و حسی خاتمه برای طرفداران این سری به ارمغان میآورد
گرافیک بازی به لطف سخت افزار قوی Xbox One پیشرفت زیادی داشته است، تعداد انیمشین ها بازی چند برابر شده، تخریب پذیری به حد قابل قبول و حتی فراتر رسیده و CV واقعا توانسته است بازی سندباکس عظیمی را خلق کند. شما می توانید به صورت همزمان شاهد هزاران زامبی با ظاهری کاملا متفاوت باشید و کمتر پیش می آید دو زامبی شبیه به هم در یک محیط پیدا کنید. دلیل آن اینست که آنها از طرح های از قبل آماده شده استفاده نمی کنند، و هر زامبی با استفاده از لباس ها و زخم های متفاوت به صورت Real Time ساخته می شود. .
رزولوشن بازی 720p و 30 فریم برثانیه است که به گفته خود سازندگان آن ها ازین نتایج راضی نیستند، این موضوع وقتی خود را نشان می دهد که هنگام رانندگی و زیر گرفتن زامبی ها بازی افت فریم بسیار زیادی داشته و یک ضعف به شمار می رود.
Los Perdidos شهر خیالی این بازی است که در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و در طراحی آن از بسیاری از شهرهای معروف دنیا الهام گرفته شده است. هدف اصلی آنها در ساخت LP این بوده که در بین بزرگ بودن آن تعادلی ایجاد شود که حس گمراهی به شما دست ندهد و با محیط ها آشنا باشید.
اما بیشترین پیشرفت در بخش Gameplay بوده است و بازی بسیار نرم شده است. دیگر لازم نیست برای برداشتن وسایل بایستید و خطر دیده شدن یا ضربه خوردن از زامبی هارا چند برابر کنید، دیگر لازم نیست برای شلیک و یا پرتاب کردن اسلحه ها نشانه بگیرید، تمام این اعمال به سرعت جریان بازی بسیار کمک می کند. قابلیت دویدن و پرش هم به بازی اضافه شده که فرار شما را بسیار آسان تر می کند. Capcom Vancouver توانسته با بسط دادن و بهینه کردن المان های موفق سری، بازیباز را بیش از پیش درگیر خود کند. به عنوان مثال توانایی کمبو و ترکیب اسلحه های مختلف که در نسخه ی قبلی معرفی شد در این جا به پیشرفتی واقعا عالی رسیده. بیش از صدها اسلحه بسیار متنوع از قبیل هندوانه تا Light Saberهای جنگ ستارگان در بازی وجود دارد که شما می توانید با ترکیب آنها باهم یا به اسلحه هایی جدید و بسیار عجیبی مانند Sentry Cat بسازید. بر خلاف DR2 شما همه جا می توانید این کار را انجام دهید و فقط مربوط به Bench ها نمی شود، این امر را باید مدیون مکانیک بودن نیک باشیم.
به علت کوچک بودن محیط بازیهای قبلی، هیچ وقت لذت کامل بازی کردن قبیل از رانندگی یا گشت و گذار حس نمی شد، اما حالا که بازی به یک سندباکس تمام عیار تبدیل شده، دست سازندگان برای خلق گیمپلی و داستانی زبیا بسیار بازتر شده، و باید منتظر گیمپلی بسیار متنوع باشیم. با بزرگ شدن محیط، اهمیت وسایل نقلیه چندین برابر شده و به یکی مهمترین رکن های بازی تبدیل شده اند. به گفته تهیه کننده Josh Bridge ب شما حدود 50 درصد از بازی سوار وسیله نقلیه هستید. انواع زیادی ماشین در بازی وجود دارد که متروکه در خیابانها یا در گاراژ محل کار نیک پیدا می شوند Combo Vehicle ها که از ترکیب دو ماشین ساخته می شوند بسیار متنوع هستند. بعضی از آنها بسیار سنگین هستند و به درد از بین بردن گروه بسیار بزرگی از زامبی ها می خورند، بعضی از آنها فرز و سریع و مناسب برای فرار کردن هستند.
یکی از ویژگی های برتر در Xbox One، وجود Kinect است. در مدت کوتاهی که کینکت برای Xbox 360 عرضه شد بازی های کمی بودند که از آن استفاده مفید کردند و در بیشتر خانهها به کنترلی خاک خورده تبدیل شده بود. اما Kinect جدید، با قابلیتهای جدید، دستگاهی بسیار عالی و با پتانسیل بالاست و به گفتهی سازندگان این بازی وقتی که شما قدرت آنرا درک می کنید، برگشتن کاری بسیار سخت به نظر می رسد.
این نسخه محدودیت زمانی 72 ساعته ( که حدود 18 ساعت زمان در دنیای واقعی می شود ) که همیشه حرفهای زیادی پشت سر آن بود را ندارد، و شما می توانید بدون احساس محدودی بازی را تجربه کنید. این موضوع بعضی از طرفداران سرسخت بازی را ناراحت کرده ؛ به گفته آن ها با نبودن محدودیت زمانی بازی هیجان خود را از دست می دهد و Level Up شدن کاری آسان تر به نظر می رسد، ولی همه این را قبول دارند که اگر وقت شما در تجربه بازی فقط به این مدت کوتاه خلاصه شود هیچ وقت نمی توانید بازی را آنطور که می خواهید تمام کنید و لذت کامل را ببرید. نا گفته نماند که بخش داستانی بازی خیلی طولانی تر از نسخههای قبل است. اما برای این که طرفداران قدیمی را راضی نگه دارند مودی مخصوص با نام Nightmare Mode ساختهاند که آخرین درجه سختی است و محدودیت زمانی را دوباره فعال می کند.
Dead Rising 3