آشفته بازار مرگ,آشفته بازار مرگ, فستیوال خون را در E3 2013 مشاهده کردید، نمایشی که هرچند بسیار غنی و پربار بود، به همان اندازه هم باعث انتقادات نسبت به مهم ترین بخش بازی، یعنی گیم پلی شد. تمام انتقادات به مبارزات یکپارچه بازی مربوط می شود که این عنوان را به غول بازی های QTE تبدیل می کرد. از انتقادها بگذریم به نمایش خیره کننده Ryse در Gamescom 2013 می رسیم که اینبار تیر خلاصی توسط Crytek رها شد. همه چیز در مورد QTE است ولی اینبار گسترده ترین نقش را بازیباز ایفاء خواهد کرد. همان طور که اشاره کردیم بازی به دلیل انتقاد های بسیار، تغییرات مناسب و قابل توجه ای به خود دیده است. در نمایشگاه Gamescom این بازی نمایشی واقعاً قابل توجه از خود به نمایش گذاشت که باعث شد تا Ryan McCaffrey این بازی را یکی از بهترین های به نمایش در آمده در نمایشگاه قلمداد کند. گیمپلی بازی بر خلاف نمایش های پیشین از عمق بسیار مناسبی برخوردار است و باعث شد اغلب بازیباز ها از جو منفی حاکم که در مورد این بازی به وجود آمده بود بیرون بیایند. هوش مصنوعی دشمنان به حدی خوب و قدرتمند طراحی و توسعه یافته است که نمی توان به راحتی تفاوت میان آنها با بازیباز ها واقعی را تشخیص داد. یکی از بزرگ ترین برگ های برنده Crytek در این بازی QTE هاییست که به صورت کاملاً جالب در بطن گیم پلی جا خشک کرده اند. هر یک از حرکت های تمام کننده در بازی برای خود زمان مناسبی می طلبند که همین عامل باعث می شود تا برای انجام هرچه بهتر آنها، دقت خاصی به خرج دهید که باعث هیجان انگیز تر شدن بازی نیز می شود. یکی از ویژگی های جالب Ryse در بخش گیم پلی، راهکار های مختلفی است که در مقابل بازیباز قرار داده شده تا وی برای نابود کردن دشمنان از آنها استفاده کند. یکی از نکات مهم و حیاتی نمایش Ryse در Gamescom 2013 تمرکز بر روی موقعیت بازیباز بود که خودنمایی می کرد. در قسمتی از نمایش شاهد این امر بودیم که بازیباز بر اساس آنچه در کنار خود داشت و یا بر اساس مکانی که در آنجا حضور داشت به خوبی از آیتم های محیطی استفاده می کرد، استفاده از آیتم ها هم به صورت کاملاً تصادفی صورت می گیرد و این عامل در طبیعی تر شدن بازی نفش بسزایی دارد. حرکات تمام کننده که بخش عظیمی از بازی را به خود اختصاص می دهد، تغییر کرده است و به شکل بازی های رایج، تنها به نمایش علامت هایی بر سر هدف خلاصه می شود. این علامت ها به دو رنگ آبی و زرد رنگ به نمایش در می آیند که باعث می شوند، بازیکن نسبت به میزان سلامتی دشمن و بر اساس مهارت و علاقه ای که به فنون مختلف دارد از آنها استفاده کند. ترکیب فنون مختلف باعث خلق حرکت تمام کننده جدیدی می شود که واقعاً جالب و زیبا کار شده است. در بازی بر اساس عملکردی که بازیکن در مقابل دشمنان از خود نشان می دهد، شاهد ایجاد نقاط ضعف خاصی در دشمنان می شود که برای نابود کردن هرچه سریع تر آنها کاربرد شایانی خواهد داشت.