The End of an Era,The End of an Era,
اصولاً بازیهایی که سبک و سیاق ورزشی دارند، فاقد داستان خاصی هستند. با این حال سازندگان سری WWE طبق سنت همیشگی خود سعی بر این داشتند که این بازی را از وجود داستان بیبهره نسازند. به همین دلیل آنها در نسخههای گذشته با تعبیهی بخش Road to the Wrestlemania تا حدودی موفق شده بودند که داستان مناسبی را برای عناوین خود خلق کنند. اما رفته رفته این بخش روند تکراری به خود گرفت تا این که Yuke’s دست به کار بزرگی زد و تصمیم گرفت در عنوان WWE ’13 به کلی این بخش را حذف کند و جای آن مد جدیدی را تحت عنوان Attiude Era اضافه کرد. خوشبختانه این بخش به خوبی توانست خود را از کلیشهها خارج سازد و مورد استقبال بسیاری از هواداران قدیمی این سری قرار گرفت. با این حال وجود این بخش در WWE 2K14 اصلاً دور از انتظار نیست. پس از موفقیتهایی که این بخش توانست بدست آورد، خوشبختانه تیم توسعهی این بازی تصمیم گرفتند که بیشتر روی مسابقات نوستالوژیک مانور دهند. به همین دلیل قرار است در WWE 2K14 ما شاهد یک بخش جدید با حال و هوای نوستالوژی باشیم که Thirty Years of Wrestlemania نام دارد. این مد بدین گونه است که بازیهای مشهور پی پر ویو Wrestemania گلچین شده است و قرار است بار دیگر در قالب ویدئوگیم نمایش داده شود که مطمئناً میتواند برای طرفداران قدیمی این سبک امیدوار کننده باشد. البته اگر شما از گذشته مسابقات کشتی کچ را دنبال کرده باشید، قطعاً بازیهای بزرگی را نظیر Hulk Hogan vs. Andre the Giant در Wrestlemania III یا حتی The Rock vs. Hulk Hogan در Wrestlemania X8 را به خاطر خواهید آورد. این مد خوشبختانه پتانسیل بسیار بالایی دارد، زیرا علاوه بر این که باعث تداعی خاطرات شیرین گذشته میشود، ما شاهد راستر بسیار کاملی از این سری که بخش اعظمی از آنها را لجندها تشکیل میدهند، خواهیم بود. گذشته از همهی اینها، بار دیگر ما شاهد بازگشت بخش بسیار درگیر کنندهی GM Mode خواهیم بود. این بخش که در سال 2008 از آن استفاده شد با استقبال بسیار زیادی روبرو شد اما متأسفانه تیم سازنده نتوانست از آن به خوبی استفاده کنند و همین امر سبب کنار گذاشتن آن بخش به مدت 5 سال شد. حالا با وجود ناشر جدید، این بخش هم برگردانده شد. شما میبایست با خلاقیت، دقت و هوش خود بتوانید استارهای معروف و مشهور زیادی را جذب کنید و با ساختن استوریلاینهای مهیج، ریتینگ بالایی را برای شوء خود رقم بزنید. مطمئناً این بخش چالشهای بسیار زیادی خواهد داشت که برای هر کدام از بازیکنان بسیار بالانس خواهد بود.
گرافیک این بازی هم دستخوش تغییراتی شده است که اولین چیزی که به چشم میخورد، نورپردازی دقیقتر نسبت به گذشته است. قسمت آهنی بالای رینگ، با توجه به نوع تم کشتیگیر رنگهای مختلفی به خود میگیرد و سالن را تحت تأثیر خود قرار میدهد. از دیگر تغییرات این بخش میتوان به اضافه شدن پلههایی برای ورود تماشاچیان اشاره کرد که با توجه به این که امکان حضور گروه The Shield در این نسخه زیاد است، وجود این گونه پلهها طبعاً لازم بود. سازندگان علاوه بر این که قصد دارن روی Arenaها وسواس زیادی به خرج دهند، آنها نیز تصمیم گرفتند رفتار کاراکترها را در طول مبارزه زیر نظر بگیرند. به عنوان مثال پس از چند دقیقه مبارزه سخت و نفسگیر، کشتیگیران اقدام به پاککردن عرق خود و البته سفت کردن مچبند خود میکنند که بسیار رئالیسمتر شده است. پس از اصابت کردن ضربات زیاد و سنگین از حریفان، رنگ پوست کاراکتر تغییر (سیاه یا قرمز) میکند. در مورد تکسچرها کمی زود است که قضاوت کنیم اما با توجه به شاتها و تریلرهایی که منتشر شده است میتوان نوید این را داد که نسبت به گذشته اندکی پیشرفت کردند. باگهای اعصاب خرد کن که پای ثابت این سری بودند نیز به نظر میرسند که در این نسخه هم حضور داشته باشند گرچه تا انتشار نسخهی اصلی این بازی زمان باقی مانده ولی نباید از پیچیدگی دستهای دو کشتی گیر به هم چشمپوشی کرد. انیمیشنهای کشتیگیران دچار تغییرات بسزایی شده است. ممکن است شما با تجربهکردن بخش چند نفره نسخههای قدیمی از زدن فنهای کلیشهای و دویدنهای بیمورد خسته شده باشید، به همین دلیل سازندگان برای رفع این معضل تصمیم به خلق انیمیشنهای جدیدتر کرده اند که دیگر بازیکنان شاهد این گونه صحنههای تکراری نباشند. جریان مسابقات هم سریعتر شده است و از حالت آرکید بودن فاصله گرفته و بیشتر به شبیهساز سوق داده شده است. راه رفتن، دویدن و کشیدن حریفان به طور کامل تغییر کرده اند تا بازی احساس واقعی بودن را به خود بگیرد. البته منظور از تغییر این نیست که جریان بازی کند شده است، بلکه تمرکز اصلی سازندگان این بود که سرعت مبارزات را بیشتر کنند و آنها را به واقعیت نزدیک سازند که با توجه به نمایشهای آن، در تحقق این امر موفق بودند. از ریزه کاریهای دیگر سازندگان، میتوان به نحوه وارد شدن استارها اشاره کرد. استارهایی که با ماشین وارد میشوند (مانند JBL و Alberto Del Rio) در همان ورودی توقف نمیکنند، بلکه همانند واقعیت در سمت چپ اینترنس متوقف میگردند. یکی از ایرادات دیگر که سبب تکراری شدن این بازی میشد، عدم وجود هوش مصنوعی خوب بود که به نظر میرسد که قرار است این مشکل برطرف شود. در واقع تیم توسعهی این بازی بر این باور است که آنها مدت زمان زیادی را صرف بازسازی AI کردند تا بتوانند هر دو گروه Casual و Hardcore را راضی نگه دارند. از دیگر مشخصاتی که قرار است برای سطح دشواری این بازی در نظر گرفته شود وجود Dificultyهای بالانس شدهای است که قصد دارد که رضایت بازیکنان را به خود جلب کند. البته سفارش شده است که اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که برای اولین بار قرار است این سری را تجربه کنید، یا این که یک بازیکن معمولی هستید، حتماً از درجهی ابتدایی آن آغاز کنید تا بتوانید روی کنترل بازی و زدن فنهای مختلف مسلط شوید. مدل سازی بدن کشتیگیران بسیار دقیق انجام شده است، به عنوان مثال بدن Goldberg و Triple-H شباهت بسیار زیادی به حالت واقعی خود دارند.
با توجه به لیستی که تا به حال منتشر شده است، به نظر میرسد که WWE 2K14 کاملترین راستر را در بین نسخههای گذشته داشته باشد. شاید مهمترین فردی که در این نسخه قرار است حضور داشته باشد، Goldberg است. چندین سال پیش Goldberg کمپانی WWE را ترک کرد و دیگر برنگشت به همین دلیل او در هیچ کدام از نسخههای اخیر این سری وجود نداشت ولی این بار سازندگان قصد دارند با اضافه کردن گلدبرک، حال و هوای تازهای را به این سری ببخشند و در کنار آن، طرفداران قدیمی این شرکت را راضی کنند. حضور Ultimate Warrior یکی دیگر از خصوصیات مهم WWE 2K14 خواهد بود. البته او در دو نسخهی WWE All Stars و WWE Legends هم حضور داشت و در این نسخه هم به صورت DLC وجود خواهد داشت. که مطمئناً برای بسیاری از هواداران کلاسیک، هیجان انگیز خواهد بود. آرناهای بازی به خوبی طراحی شده اند و ریزه کاریهای زیادی در آن به کار برده شده است. قرار است در این نسخه، بازیکنان شاهد تمامی آرناهای پی پر ویو Wrestlemania باشند. البته در کنار آن، آرناهای قدیمی برخی از پی پر ویوها نظیر Summer Slam، Royal Rumble و … هم حضور خواهد داشت. در آخر هم باید گفت که عنوان WWE 2K14 در تاریخ 29 October سال 2013 عرضه خواهد شد.
” alt=””/>