روز ۲۳ ماه جولای همراه بود با اولین نمایش گیمپلی بازی Halo Infinite. همان طور که انتظار میرفت مایکروسافت این عنوان را در مرکز تبلیغات و توجهات خودش قرار داد و شاهد نمایشی طولانی و اما پر حاشیهای بودیم. برای بررسی این موضوع به E3 سال ۲۰۱۸ میرویم، زمانی که استودیو 343 Industries اعلام کرد که آنها برای ساخت هیلو از یک موتور گرافیکی جدید با نام Slipspace استفاده خواهند کرد. همین مورد باعث شد تا انتظارات از بخش بصری بازی به شدت زیاد شود و کوچکترین نکات بصری بازی زیر ذربین قرار گیرد. در نهایت امروز شاهد نمایشی بودیم که هر چند به شدت حال و هوای هیلو های کلاسیک را زنده میکرد، اما از لحاظ بصری عنوانی ثابت نبود و در بعضی از موارد شاهد تکستچر های ضعیفی با توجه به مشاهده یک عنوان نسل نهمی بودیم.
برای مشاهده آیتم ویدیویی از هیلو اینفینیت چه میدانیم در یوتوب کلیک کنید
با تمام این اوصاف به نظر میرسد زمان خوبی باشد تا از دیدگاه یک ژورنالیست که به صورت رسمی به استودیو 343 دعوت شده تا بازی را همراه با توضیحات سازندگانش تجربه کند را بررسی کنیم.
«من بسیار خوششانس بودم تا به جلسه مطبوعاتی مربوط به هیلو اینفینیت همراه با کریس لی (مدیر استودیو) و پاول کروکر (دستیار Creative Director) دعوت شدم. آنها توضیحاتی در خصوص ویژگیهای شخصیتها و قابلیتهای جدیدشان در مورد انتخاب دومین آهنگساز بازی توضیح دادند.
مطالب فوق شامل دمویی میشود که همراه با توضیحات کریس لی و پاول کروکر به ما ارائه شد.
خلبان:
این خلبان اولین بار در نمایش E3 سال ۲۰۱۹ به ما معرفی شد که حال در این جا در افتتاحیه نمایش حضور دارد. در حالی که در نمایش E3 شاهد نمایش خانواده این خلبان و شکل گیری لحظات احساسی و در ادامه نجات مستر چیف توسط همین خلبان بودیم، اما در نمایش جدید شاهد شکلگیری رابطهای متفاوت و نزدیکتر بین او و شخصیت مستر چیف بودیم. حال پاول کروکر در خصوص این شخصیت و نقشش در طول داستان توضیح میدهد.
«ما میخواستیم شخصیتی خلق کنیم که در مجاورت شخصیت چیف قرار گیرد. چیف یکی از بهترین سربازان کل سیاره و کسی هست که برای نجات انسانها تا حد توانش جنگیدهاست. این در حالی است که خلبان را میتوان به عنوان یکی از معمولی و انسانیترین شخصیتهایی نام برد که در طول فرنچایز هیلو خلق کردهایم. تصور کنید که به یک ماجراجویی با شخصیت چیف میروید و حال در نقش شخصیت خلبان میتوانید نظارهگر مستر چیف باشید.»
ما فقط لحظات کوتاهی از رابطه این دو را با یک دیگر دیدیم، اما همین نگاه کوتاه به قدری قوی بود که همانند آشنایی مستر چیف با کورتانا در هیلو ۱ میتوانست باشد. به شدت منتظرم تا این دو شخصیت را بیشتر در کنار یکدیگر ببینم.
یک ریبوت معنوی:
از شماره جدید با توصیف spiritual reboot یا یک ریبوت معنوی یاد میشود. این بدان معنا است که داستان همچنان پیش میرود اما جزئیات و حال و هوای کلی بازی سعی کرده تا از نسخههای کلاسیک پیروی کند.
در همین لحظه نمایشی پخش شد که در آن مستر چیف وارد سیارهای میشود که از لحاظ وسعت از تمام مراحل سری وسیعتر است. زمانی که مستر چیف اولین قدم خود را به سمت نبرد با دشمنان بر میدارد، همان حال و هوای شمارههای اول و زمانی که برای اولینبار وارد حلقه در Halo: Combat Evolved میشویم را به ما منتقل میکند.
پاول کروکر:
«یکی از کلماتی که ما بسیار زیاد از آن استفاده کردهایم، spiritual reboot که دقیقا در همین صحنه (قسمتی که در بالاتر به آن اشاره کردیم) به وقوع میپیوندد.
همه به یاد دارند وقتی اولین بار Combat Evolution بازی می کردند، وقتی برای اولین بار روی حلقه اسرارآمیز Halo در حال فرار از Bumblebee سقوط کردند و زمانی که به دنیا نگاه میکردند، احساس خاصی به آنها منتقل میشد. برای ما همین احساس است که میخواهیم دوباره بازیکنان هیلو آن را تجربه کنند.
ما می خواهیم احساس متفاوت و جدید و تازه ای به وجود بیاید، اما همین طور می خواهیم حس شگفتی و راز و امید را برگردانیم.»
کریس لی:
« «آشنا اما متفاوت» موضوعی است که ما در اینجا داخل استودیو زیاد در مورد آن صحبت میکنیم.»
البته اگر شما یک طرفدار جدید هستید که برای اولینبار میخواهید به سراغ هیلو بروید، جای نگرانی وجود ندارد و به صورت کامل به تمام موارد و بازگویی دوباره موارد داستانی پرداخت شدهاست. در عمل همین ریوبت معنوی باعث میشود تا طرفداران جدید و قدیمی سری را دور هم جمع کند. در بازی راز ها و نکات فراوانی برای طرفداران قدیمی هم وجود دارد که حال به لطف از بین رفتن محدودیتهای سخت افزاری میتواند خاطرات گذشته را به بهترین شکل ممکن زنده کند.
کریس لی در خصوص گستردگی محیط به نمایش درآمده توضیح میدهد:
«این وسیعترین و گسترده ترین محیطی است که ما تاکنون در یک بازی Halo ساخته ایم. این محیط چندین برابر بزرگتر از ترکیب دو کمپین گذشته ما است. این محیط بزرگ به بازیکن آزادی عمل فراوان همراه با انتخابات زیادی را در جهان بازی میدهد تا ماموریتهای فرعی را انجام دهند، دنبال ماجراجویی بروند و یا نقطهای از نقشه را انتخاب و به جست و جوی آن بپردازند.»
هیلو اینفینیت به صورت 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی کنسول ایکس باکس سری ایکس اجرا خواهد شد. لی در این خصوص از کلمه «صداقت» برای توصیف نحوه عملکرد 343 استفاده میکند. در واقع هیلو اینفینیت بیش از ده برابر قدرت پردازش را در هر یک پیکسل نسبت به هیلو ۵ ارائه میدهد.
با اون اوصاف تردیدی وجود ندارد که این شماره از هیلو کاملترین و با بهترین شماره از لحاظ بصری خواهد بود.
آهنگساز دوم :
در طول سالیان گذشته هیلو همیشه به لطف تجربه ساخت قطعاتش توسط دو آهنگساز شناخته میشود. در نسخههایی که توسط بانجی ساخته شده بود، وظیفه ساخت موسیقی بر عدهی Michael Salvatori و Martin O’Donnell بود. این در حالی است که در شماره چهارم زوج Neil Davidge و Kazuma Jinnouchi این کار را انجام دادند. سال گذشته اعلام شده بود که Curtis Schweitzer وظیفه ساخت موسیقی هیلو را برعهده دارد. او قبلا در عناوینی مثل STARBOUND به عنوان آهنگساز حضور داشت. اما امروز مشخص شد که فرد دیگری هم در ساخت قطعات بازی سهیم است.
کریس لی:
«موسیقی بخش مهمی برای هیلو محسوب میشود. Curtis Schweitzer آهنگسازی است که سال گذشته در طول E3 او را را معرفی کردیم. حال امسال قصد داریم آهنگساز دوم بازی را هم معرفی کنیم. Gareth Coker آهنگساز دوم خواهد بود. هر دو آنها کار فوقالعادهای انجام دادهاند و دمویی که امروز مشاهده میکنید، موسیقی آن توسط این دو نفر ساخته شدهاست.»
برای بررسی پیشینه Gareth Coker همین کافی است که به دو شماره Ori و قطعات فوقالعادهاش اشاره کنیم.
در ادامه یک صحنه آشنا اما عظیم در لحظهای که کریس لی دوربین را به سمت قسمتی خراب شده از حلقه میچرخاند، به نمایش در میآید و بعد از آن لی در خصوص فرصتهای جدیدی که به واسطه کنسول Xbox Series X در اختیار 343 قرار گرفتهاست، صحبت میکند.
«ما موتور مربوط به صدا را به روز کردیم تا بتوانیم یک سیستم صوتی جدید ایجاد کنیم و از قدرت پردازش Xbox Series X استفاده کنیم تا نتیجه آن ایجاد تجربهای فراگیر و واقعی باشد.»
THE BANISHED:
Banished جناحی است که از گونههای مختلف covenant ایجاد شدهاست و در هیلو وارز ۲ برای اولین بار از آنها استفاده شد.
کریس لی: «این جناح دشمنان مورد علاقه طرفداران سری هستند. جناحی که مدتی حضور نداشتند. آنها جناحی خطرناک با رهبری Brutes هستند و بسیار خطرناکتر از covenant ها خواهند بود.
شخصیتی که در جناح Banished در هیلو انفیتیت حضور دارد، یک شخصیت جدید است.
پاول کروکر: «با Escharum فرمانده جنگ ملاقات کنید. او فروانروای Banished هایی است که رینگ را اشغال کردهاند. آنها با هیجان کامل، آماده رویارویی با مستر چیف هستند. هم اکنون مستر چیف به یک هدف جدید برای Escharum تبدیل شدهاست. مستر چیف یک چالش شخصی و هدف اصلی Escharum برای اثبات خودش است.
دمو با سخنرانی شخصیت Escharum با مستر چیف که به شکل گیری شخصیت او و اهدافش میپرادزد، به پایان میرسد.
«شورای UNSC ماهها قبل شکست خوردهاند. مردم شما شکستهاند. آنها شکار شدند، کشته و یا پراکنده شدهاند. آن هم توسط من.
ای کاش میتوانستم بگویم این پیروزی برای ما کار دشواری بود… اما این طوری نبود. ما همیشه یک قدم جلوتر هستیم. حلقه در اختیار ما قرار گرفتهاست. به زودی جلسهای را خواهیم داشت. جناح Harbinger و Banished اهداف مشابهای را دنبال میکنند. ما برای احترام به اراده آتریوکس با هم می جنگیم.
اما بدون چالش این جنگ برای من خسته کننده است… .
تا این که تو در رو به روی من ایستادی.
این آخرین نبرد من خواهد بود. یک آزمایش نهایی برای تبدیل به یک افسانه شدن. داستان ما باعث میشود تا هر دوی ما زمان بیشتری را با حس زنده بودن سپری کنیم. قلبت را به آتش بکش اسپارتان! با تمام قدرت بجنگ و به سختی شکست بخور.»
چرخه کامل!
سال ۲۰۱۸ موتور گرافیکی جدید در کنار ویژگیهای بصری، امکانات و ویژگیهای جدید نمایش داده شد.
سال ۲۰۱۹ در مورد شخصیتها بود. شخصیت مستر چیف و معرفی شخصیت خلبان را در کنار نگاهی کلی به وضعیت مستر چیف و داستان بازی را شاهد بودیم.
سال ۲۰۲۰ زمان آن رسیده تا تمام این موارد را در کنار هم دیگر جمع کنیم و نشان دهیم به عنوان یک گیمر چگونه با این موارد و مسائل درگیر خواهیم شد.
امید، قهرمان، شگفتی و اعتقاد به بشریت دلایلی هستند که ارزش جنگیدن را دارند. این داستانی است که 343 قصد دارد در ادامه ماجراجویی مستر چیف آن را روایت کند. موارد فراوانی خواهند بود که در ماههای آینده در خصوص آن خواهیم شنید.
آپدیت: مایکروسافت اعلام کرد که بازی هیلو اینفینیت در سال ۲۰۲۱ برای کنسولهای ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس در کنار رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.