Gears of War 3 First Look

همه شما با Cliff Bleszinski , سازنده محبوب و مغز متفکر شرک Epic آشنا هستید . کسی که پرفروش ترین عنوان اورجینال Xbox 360 , زاده ذهن اوست . ” ما هیچ وقت نگفته ایم Geow یک سه گانه خواهد بود ” این نکته ای بود که اخیرا کلیف بی به شدت روش تاکید می کرد . ” مردم سه گانه ها را دوست ندارند ” بیزینسکی در ادامه توضیح میده : ” آنها بعد از عرضه هر بازی در مورد اون قضاوت می کنند که آیا مستحق ادامه دادن هست دادن یا نه . همین مسئله برای خود ما هم صادق . فقط امیدوارم به اندازه کافی بازخورد مثبت داشته باشیم تا بتوانیم مجموعه را ادامه بدیم ”  .

گذشت زمان و صد البته فروش خوب مجموعه به همگان ثابت کرد که بازیکنان تا چه حد به مارکوس فینیکس و گروه COG علاقه مندند . کلیف بیزینسکی در برنامه Jimmy Fallon حضور پیدا کرده بود که ناگهان اعلام کرد قصد دارد تا نهایتا سخت ترین راز نگه داشته شده در طول صنعت بازی های کامپیوتری را افشا کند و آن هم بازی جز Geow 3 نبود . بیزینسکی تریلری را به نمایش گذاشت و این عمل او باعث خوشحال شدن سایت ها و مجلات مختلف شد . از همان شب به بعد شاهد شایعه ها و سئوالاتی مانند : گروه سومی که وارد بازی شده و مشغول مبارزه با لوکاست ها بودند چه موجوداتی هستند و از کجا آمده اند ؟ چرا مارکوس اینقدر خسته به نظر می رسید ؟ آیا آنچکه در تریلر نشان داده شد , یک شاتگان دو لول بود ؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ این سوالات , حتی نکات دیگری را برایتان روشن کنیم .

مطمئنا Geow مجموعه ای نبوده است که به یک سطح اکتفا کند . قبل از اینکه نسخه دوم چاشنی های مختلفی از قبیل : المان های سبک Survival Horror , مبارزه کردن در روده کرمی غول پیکر و به مبارزه پرداختن بر پشت Brumakی را اضافه کند ,  نسخه اول بازی بذر عناوین اکشن مبتنی بر پناهگیری را کاشته بود . به جای اینکه با توضیحات و کلیپ های بدرد نخور حوصله ما را سر ببرند , کلیفی بی به همراه Executive Producer بازی Rod Fergusson یک راست سراغ میدان نبرد رفتند . علاه بر تایید Co-op چهار نفره لذت بخش , آنها از ما برای مشاهده بخش اعظمی از اوایل بازی دعوت کردند , جایی که آخرین بازماندگان از نسل انسان ها به سختی در حال تلاش برای بقا می باشند .بازی بر روی ناو بازسازی شده بزرگی جریان داشت , ناوی بسیار کهنه و صدمه دیده که پناهگاهی برای آخرین بازماندگان از انسان ها در این جنگ طولانی و طاقت فرسا محسوب میشد .  قدم زدن مرد اول مجموعه مارکوس فینیکس در عرشه زیرین ناو و به دنبال Dom Santiago , بهترین دوستش گشتن , خود بزرگترین نشانه برای نشان دادن وخامت اوضاع می باشد . بعد از پیدا کردن دوست قدیمیش ( که اکنون دارای موهایی سفید و ریش می باشد ) ناگهان , کنترل Santiago در حالت Co-op بدست بازیکن دوم افتاد .

بعد از کمی مکث Lambent ها , دشمنان بزرگ و وحشی جدید بازی در کنار ناو Raven’s Nest پدیدار شدند . به منظور محافظت از Raven’s Nest در مقابل حملات مستقیم , سیستم های امنیتی کشتی روکش های زرهی را بر روی دریچه ها قرار دادند . طولی نکشید که به سومین شخصیت قابل بازی برخوردیم , Jayson Startton , ملقب به Jace , یکی از کاراکترهای محبوب کمیک های Geow . چهارمین شخصیت قابل بازی Anya Stroud بود . فردی که با پوشیدن زره افراد COG , نسبت به روزهایی که در پست بیسیم چی خدمت می کرده , غیر قابل شناسایی شده است .

 بعد از گذشت مدتی با گوش دادن به بی سیم متوجه می شوید Prescott , فرمانده اسبق نیروها که تصور میشد از بین رفته است , با استفاده از هلی کوپتری در حال نزدیک شدن به Raven’s Nest می باشد . آنیا با گفتن جملاتی مانند : ” هیچ وقت دعوت نمیشه ولی حضور پیدا میکنه , هیچ وقت دسته گل نمیفرسته , … ” شروع به قر زدن کرد . این اتفاقات نوید یک درگیری نفس گیر و بدون توقف را می داد . ناگها کشتی توسط موجوداتی اوختاپوس مانند به نام Polyp مورد هجوم قرار گرفت . این موجودات نا خوانده توسط لمبنت ها بر روی کشتی پرتاب می شدند . بعد از گذت مدتی عقب نشینی دشمنان , هدف گیری آنها را خیلی وسوسه انگیز تر کرد . شاتگان دو لول کوتاه که به تازگی به بازی اضافه شده با  قدرت و وسعت هدف گیری بالایش , خیلی راحت کار دشمنان را یکسره می کرد . نکته جالب دیگر این نسخه , وجود قابلیت تعویض اسلحه ها با یارانتان در مود Co-op یا حتی با NPC ها می باشد . بنابراین خیالتان راحت باشد , زیرا همیشه وسایل مورد نیاز برای به نمایش گذاشتن کارهای خشونت انگیز را دارا می باشید . همچنین , قسمت کاورگیری بهبود یافته است . قسمت جالب این نسخه , وجود لگدپرشی می باشد که به محض خروج از پناهگاها , سیستم بازی را در کسری از ثانیه از حالت دفاعی به هجومی تغییر می دهد .

زمانی که افراد گروه به عرشه رسیدند مورد هجوم دشمنی عجیب و غریب که توانایی تغییر فرم را داشت برخوردند , دشمنی که شباهت بسیاری به Bandersnatch B.O.W های Resident Evil : Code Veronica  داشتند . سازندگان بازی آنها را با نام Drudge معرفی کردند . به عقیده کلیفی بی آنها را می توان نمونه ” نورانی ” لوکاست ها دانست البته نسبت به آنها حقه و سوپرایزهای بیشتری در آستین دارند . از آنجا که Drudge ها تقریبا توانایی تغییر شکل به هر حالت نا خوشایندی را دارند , ابتدا آنها را به شکل موجوداتی درشت و سنگین که مواد مختلفی از بدنشان ترشح می شود می بینید . اگر چندین تیر به آنها اصابت کند , شروع به تغییر شکل می دهند . حال وقت آن است تا به شرح Pendulum Lancer بپردازیم , اسلحه ای به همراه سرنیزه که نسخه محبوب اره ای آن را قبلا دیده ایم .این اسلحه به اندازه نسخه پیشینش قابلیت تکه تکه افراد را ندارد ولی نکته بارز راجع به آن قدرت بسیار بالایش می باشد . وسعت مراحل بازی بسیار شگفت انگیز می باشد . این نسخه را می توان بازگشتی به حالت Sandbox گونه نسخه اول بازی دانست تا حالت خطی نسخه دوم .

Lambent Drudge ها واقعا سگ جان و چالش برانگیز می باشند . آنها می توانند با یک تغییر شکل تا جایی که ممکن است بدن خود را بکشند و دراز کنند تا بتوانند با استفاده از موادی که پرتاب می کنند حتی به کسانی که پشت پناهگاه ها مخفی شده اند آسیب برسانند . آنها همچنین می توانند دستهایشان را دراز کنند و افرادی که بهشان خیلی نزدیک شده اند را به عقب پرتاب کند . تغییر شکل دیگر آنها به صورتی می باشد که می توانند پاهایشان را به مانند اختاپوس ها درآورند . آخرین تغییر شکل آنها به این صورت می باشد که با جدا کردن سر از بدنشان شیبه به ماری چندش آور می شوند که بر روی سطوح به سرعت حرکت می کنند و نفس های آتشین دارند .

Drudge ها حتی گاهی اوقات کارهای انتحاری انجام می دهند . زمانی که متحمل صدمات بسیار زیاد شوند , سعی می کنند تا به بازیکنان نزدیک شوند و خود را در مقابل آنها منفجر کنند . بیزینسکی می گوید : ” تمام این کارها به منظور غیرقابل پیشبینی بودن و کنترل چندین بازیکن در یک زمان صورت گرفته “. مسلما لمبنت ها تغییرات زیادی دارند نسبت به لوکاست هایی که از بسیاری جهات شبیه به انسان ها بودند  . لمبنت ها حس ناشناخته بودن  , غیر قابل پیشبینی بودن و حتی ترس را بهتر القا می کنند . در کل می توان آنها را یکی از نکات مثبت اضافه شده در نسخه جدید دانست . هنگامی که موج اول از حمله دشمنان سرکوب گشت , سر و کله پریسکات پیدا شد و به مارکوس دیسکی را داد .[ Spoiler ] بعد از پشت سر گذاشتن دشمنان و رسیدن به عرشه هدایت کشتی , مارکوس با صحنه ای مواجه شد که باورش برای او بسیار سخت بود . پدرش ,Adam  , هنوز زنده است . او در گذشته مجبور شده بود تا در طراحی نقشه ها به ملکه لوکاست ها کمک کند ولی اکنون , به طور اتفاقی به راه حلی برخورده که می تواند باعث نابودی لمبنت ها و نجات سیاره Sera شود . او هم اکنون به پسرش نیاز دارد تا بلکه بتواند جان خود و اهالی سیاره را نجات دهد [ Spoiler ]. بعد از اتمام این صحنه , لمبنت ها حمله ای دیگر را ترتیب دادند . آنها توانستند هلی کوپتر پریسکات را منهدم کنند و خیل عظیمی از Drudge ها را بر روی عرشه کشتی روانه کنند . سر و صدای افراد تیم شعله هیجان بازی را افروخته تر می کرد .

جدا از پس زمینه شوم و اندوه بار بازی , سیاره سرا آفتابی و سرسبز می باشد . بازی در روزهای گرم تابستانی جریان خواهد داشت . Epic از این شانس نهایت بهره را برده است تا بتواند تنوع رنگی بازی را بیشتر کند . مطمئنا می توان این تغییر را در جهت بهبود مجموعه دانست اگرچه , هنوز هم پس زمینه خاکستری و ویرانه هایی که از دو شماره گذشته به یاد دارید در بازی وجود دارند . همین طور که به انتهای دمو نزدیک می شدیم , با یکی از اسلحه های جدید و جالب  که در جنگ با لوکاست ها و لمبنت ها مورد استفاده قرار می گرفت آشنا شدیم  . سازندگان بازی آن را Silverback می نامیدند , لباسی شبیه به ربات ها به همراه زرهی قدرتمند . قابلیت ویژه Silverback در حالت تدافعی آن است که می توانید با تغییر حالت , آن را به پناهگاهی محکم و ثابت تبدیل کنید . دیگر افراد گروه می توانند در این حالت بدون ترس از اینکه در تیرس باشند بر پشت آن پناه بگیرند . این سلاح قدرتمند در حالت تهاجمی نیز بسیار مناسب به نظر می رسید . سلاح هایی که به صورت پیش فرض روی آن سوار است راکت لانچر و مسلسل می باشد که می توانید حتی آنها را با سلاح های مورد نظرتان تعویض کنید . بهترین نکته راجع به این زره این است که وقتی درونش قرار  بگیرید می توانید آنچکه در لباس افراد COG انجام می دادید را هم اکنون نیز انجام دهید مانند : دویدن , له کردن سر دشمنان با استفاده از لگد و غیره . از همه این ها گذشته , باید مواظب نقطه ضعف Silverback نیز باشید و آن هم این است که : در حالت هجومی هیچ پوشش دفاعی قدرتمندی وجود نخواهد داشت .

سرآخر دمو به پایان رسید . این نهایت آن چیزی بود که Epic می توانست به ما نشان دهد . این نسخه به طور غیر قابل انکاری تحسین برانگیز به نظر می رسد حتی با این وجود , کلیفی بی و فرگوسن مکررا اظهار می کردند که دمویی که نشان دادند مربوط به مراحل ابتدایی و پولیش نشده بازی می باشد . این منصفانه هست که بگوییم Geow 3 و Crysis 2 , دو عنوان یکه تاز در بخش گرافیکی 360 خواهند بود .

به هر حال این انتهای نمایش محسوب نمیشد زیرا باز هم نکات دیگری فاش شد . تعدادی حرکت تمام کننده ابداعی و بعضا خنده دار به نمایش درآمد . حرکت تمام کننده Flame thrower یکی از جالب ترین و بهترین آنها بود . زمانی که لوکاستی بر زمین می افتد , مارکوس با خشونت هر چه تمام تر لوله اسلحه را بر تن او فرو می کند و سپس دشمن را از داخل می سوزاند . شعله ها از دهان قربانی خارج می شود و از داخل بدنش جزغاله می شود . ” ما در مورد اینکه شعله های آتش از سوراخ های دیگر بدن خارج شود نیز بسیار فکر کردیم ” بیزینسکی با خنده ادامه می دهد : ” به هر حال هنوز به پایان پروژه نرسیده ایم و امکان دارد نکاتی اضافه یا حذف شود ” . حرکت پایانی شاتگان دو لول ( از نوع کوتاهش ) شاعرانه تر به نظر می رسید . مارکوس به جای اینکه تنفنگ را برای خشاب گذاری تا کند , آن را در کنار نای لوکاستی که بر روی زمین افتاده است قرار می دهد و با استفاده از لولا اسلحه گلو او را پاره می کرد . نکته جالب این است که مارکوس هنگام پاره کردن گلو دشمن , در کمال خونسردی خشاب هم عوض می کند ! . حرکت تمام کننده Pendulum Lancer تقریبا از فرمولی قدیمی و کارآمد استفاده کرده است : ” کار را با استفاده از نهایت زرق و برق یکسره کردن ” . مارکوس با زدن سر نیزه به بدن دشمن در حالی که از درد ناله و فریاد می کند او را به زانو در می آورد و سپس با رفتن به پشت سرش گلویش را بیخ تا بیخ میبرد .

اسلحه های سنگین از وجود حرکات تمام کننده بی نصیب نمانده اند . مارکوس از خمپاره انداز ها استفاده می کند تا جمجمه سر لوکاستی زخمی شده را منفجر کند . در یک صحنه متاثر کننده , یکی از همین لوکاست های لعنتی با وجود نداشتن سر , پاهایش تکان می خورد . کلیفی بی گفت : ” در این فکر هستیم تا مارکوس بتواند از همین سرهای جدا شده به عنوان خمپاره در خمپاره انداز استفاده کند .” وجود سپر گوشتی در Geow 2 یکی از نکات بارز گیم پلی بود ولی , در این نسخه با ورژن جدیدی آشنا خواهید شد که بعد از تماشای آن مغزتان سوت می کشد . در این نسخه بازیکنان می توانند نارنجکی را بر پشت گردن لوکاست گروگان گرفته شده قرار دهند و سپس با زدن لگد محکمی بر پشتش آن را به سمت لوکاست های دیگر بفرستد . با این کار تمام لوکاست ها در انفجاری بزرگ به یک باره نابود خواهند شد . در این صحنه بیزینسکی فریاد زد و گفت : ” می خواین دوستتون برگرده ؟ بیاین اینم مال خودتون ! .” وجود لوکاست ها نشان می دهد که دشمنان قدیمی ما جایی مشغول به فعالیت هستند . از شواهد موجود می توان این طور برداشت کرد که با جنگی سه طرفه رو به رو خواهیم بود که در بعضی از مراحل فقط با دشمنان جدید قدرتمندمان , لمبنت ها به مبارزه خواهیم پرداخت .

این شخصیت های قابل بازی آخرین و بهترین امید بشریت هستند . وقایع پیش آمده در سرا , محل زندگی انسان ها به طرز ناخوشایندی تغییر داده است . Geow 3 تقریبا 18 ماه بعد از انفجار بزرگی که در Geow 2 شاهد آن بودیم جریان خواهد داشت . فرمانده پریسکات به طرز مرموزی ناپدید شده و بدون رهبر , گروه COG منحل شده است و اتحاد مردم از بین رفته است . پس از عقب نشینی دشمن صدمه دیده و پیشین مجموعه , لوکاست ها , حال سیاره با تهدیدی تازه از سوی لمبنت ها رو به رو شده . سرا به سرعت مورد هجوم قرار می گیرد و صدمات بسیاری را متحمل می شود . نبود رهبر و امکانات باعث شد تا اندک افراد باقی مانده بر روی سیاره به گروه های کوچکی تقسیم شوند و مانند گذشته به صورت قبیله ای زندگی کنند . قوانین جنگ های پارتیزانی , قوانین حاکم بر جهان شد و هر روز نبردی برای بقا صورت می گرفت .

Damon Baird :

او تنها شخصیتی با موهای طلایی و عینک بر سر نیست بلکه متخصص ساخت لوازم مکانیکی می باشد که در نسخه اول بازی از گروه آلفا به گروه دلتا پیوست . او در اوایل بازی از مارکوس خوشش نمی آمد ولی رفته رفته مجذوب مهارت هایش شد .

Marcus Fenix :

مارکوس , قهرمان جنگی در Battle of Aspho Field در خلل جنگ Pendulum War و رهبر گروه دلتا به مانند صخره ایست که بشریت به او تکیه کرده است . بهتر است تا زره جدید و رکابی مانند او را نگاهی بیاندازید .


Anya Stroud
:

آنیا قبلا آدمی معقول بوده است ولی حالا با مدل موهای Emo ی , کاملا آماده است تا حساب لوکاست ها و لمبنت ها را برسد . از او می توان در مود Co-op استفاده کرد و از طرفی دیگر او قرار است تا کمبود حضور شخصیت مونث که مجموعه به شدت به آن نیاز داشت را برطرف کند .

Dom Santiago :

بهترین دوست مارکوس می باشد . دام بیچاره قبلا شاهد مرگ برادرش در Aspho Field و همچنین قاتل همسرش در Geow 2 محسوب می شود  . او اکنون از خود بیزار است و ریشی به نشانه تاثر و افسوس بر روی صورت دارد .

Augustus Cole :

” کول قطار ” , این لقبی می باشد که برای او انتخاب کرده اند . کول سوپر استار اسبق Trashball می باشد . او با اندامی بزرگ و ورزیده عاشق نبرد است . پر سر و صداترین و بی پروا ترین عضو گروه در میادین نبرد می باشد . او در Geow 3 قابل بازیست .

Jayson Startton :

عضو تازه وارد گروه دلتا که از شخصیت های کمیک Geow می باشد . او مارکوس را به عنوان قهرمان جنگی می ستاید . او در Geow 2 در یک سکانس کوتاه به عنوان یک سرباز پررو حضور داشت . او هم یکی از کاراکتر های قابل استفاده در قسمت Co-op می باشد .

Raven’s Nest :

به عنوان مرکز فرماندهی گروه COG و همچنین پناهگاه آخرین بازماندگان از نسل انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد .

نگاهی به دریا :

Raven’s Nest , ناوی دوباره تعمیر شده می باشد که در گذشته ناو هواپیمابری بوده است . مراحل ابتدایی Geow 3 در این ناو جریان خواهد داشت . با مشاهده باغچه ها و چادر های که بر روی آن قرار دارند به راحتی متوجه می شوید که روزهای پرافتخار و باشکوه آن در صحنه های نبرد به سر رسیده است . هم اکنون انسان ها بر روی آن قرار دارند و هدفشان بسیار واضح است , تمرکز برای زنده ماندن . با وجود لمبنت ها هیچ جای امنی بر روی کشتی وجود نخواهد داشت زیرا به راحتی می توانند Drudge ها و یا Polyp ها را بر روی کشتی روانه کنند . وجود این موجودات باعث شده است که قهرمانان ما به بدبختی ادامه حیات دهند . اطلاعات اندکی راجع به این دشمنان جدید فاش شده است ولی آنچکه واضح هست اینکه آنها به یک اندازه نسبت به لوکاست ها و انسان ها نفرت دارند .

خاکستر و خاکستر :

به شهر Char خوش آمدید . شهری سوخته که از اولین مناطق آسیب دیده در جنگ محسوب می شود . Char به نحوی حالت آخرالزمانی را به Geow 3 القا کرده است . شهر توسط ساکنین خودش سوزانده شده است – عده ای از افراد جدا شده از گروه COG که قصد داشتند با Hammer of Down  مدار WMD لوکاست ها را از بین ببرند ولی , در عوض نصف سیاره را سوزاندند . بازیکنان در بین اجساد مومیایی و خشک شده مردم شهر که در اثر این عملیات خودکشی مانند به این حال و روز درآمده اند , به مبارزه خواهند پرداخت . تصاویر Char انعکاس کننده وقایع شهر Pompeii در روم باستان است که در اثر آتش فشان کوه Vesuvius نظیر این بلا به سرشان آمد . در Geow 3 , این شهر به منطقه ای تبدیل شده است که در آن می توانید هم نماد فداکاری و هم خشونت های جنگ فراگیر را به وضوح مشاهده کنید .

بخش چند نفره :

Geow 2 دارای مولتی پلیر شگفت انگیزی بود ولی , وجود لگ در بازی بسیار اعصاب خورد کن بود . اصلا نترسید ! شایعاتی به گوش ما رسیده که گویا قرار است بازی از سرورهای اختصاصی پشتیبانی کند .اسم یکی از این مپ ها Over Pass می باشد . این مپ در طول مبارزات بخش مولتی پلیر دچار 7 زمین لرزه بزرگ شد . این لرزه ها باعث میشد تا شهر صدها فوت به زیر زمین ریزش کند . حتی با وجود اینکه این تغییرات خارق العاده بسیار زیبا صورت می گرفتند , به طور غیر قابل انکار و بی نظیری دارای جوی زیبا بودند . آب و هوا از حالت آفتابی به توفانی و سپس  گردبادی تغییر پیدا می کرد . زمین ها به حالت خرابه و کج و کوله تغییر پیدا کردند , سیل در خیابان جاری میشد , ماشین ها از تپه ها به پایین غلت می خوردند و در نهایت یک شکاف حاوی مواد مذاب فوران کرد . ورزشگاه Trashball یکی دیگر از این مپ ها می باشد – ورزشی که پیش از جنگ Pendulum , آگوستیس کول یکی از ورزشکاران معروفش بوده است . استادیوم تخریب شده است و شما می توانید با کارهایی نظیر شلیک به تابلوی امتیازات آن را ویرانه تر کنید . نکته خوشایند تر این است که , نمایشگر استدیوم مقدار امتیازات هر یک از گروه ها را ثبت و نشان می دهد .  بیزینسکی اظهار کرد که با نگاه به مپ و شکل و شمایلش می توان حدس زد که بازیکنان در چه سطحی از Horde می باشند که برای بسیاری از افراد می تواند مفید باشد .

تسلیحات :

عنوان Geow قدرتمندترین و جالبترین اسلحه ها را در خود جای داده است ولی اکنون , قرار است تسلیحات بیشتری در اختیارتان قرار گیرد تا نسبت به گذشته بیشتر و بهتر آتش بازی به راه بیاندازید .

One Shot :

نسخه ای قدرتمند از اسلحه های تک تیرانداز می باشد . بیزینسکی با نیش خند می گوید : ” ما در گذشته آن را فیل می نامیدیم زیرا قادر است بیشتر دشمنان را با یک تیر نابود سازد ” . تیر های این اسلحه می تواند از یک Boomer با آن زره محکمش به راحتی عبور کند . تیر های این اسلحه با اندازه ساعد دستتان می باشد . این کاملا حقیقت داره و آزمون خودش را در نبرد مقابل ما پس داده . دیگر نیاز نیست به محض مشاهده Boomer ی به سرعت فرار کنیم حال وقت… انتقام !

Swan-off Gnasher :

محدوده آتش این اسلحه گسترده تر از هر اسلحه ای است که تا کنون مشاهده کرده بودیم . این اسلحه تقریبا محدوه آتشی به اندازه کل تصویر دارد بنابراین , اگر به اندازه کافی نزدیک شوید در عین واحد می توانید بدن 2 دشمن را متلاشی کنید . نقطه ضعف ؟ زمان طولانی بارگذاری که خطرساز می باشد . کلیفی بی گفت : ” ما دوست داریم تاثیر این اسلحه بر دشمنان را ” خشونت  خالص ” بنامیم  . قدرت این اسلحه در پرت کردن دشمنان شگفت انگیز . دشمنان حقیقتا به طرز جالبی به عقب پرتاب می شوند ” .

Locust Siege Beast :

این ماشین ترکیبی مخوف , در حقیقت حیوانی محصور شده در قالبی مکانیکی به حساب می آید . این موجود بزرگ و سنگین – برخلاف میلش –  به نحوی بر روی این ماشین جنگی سوار شده است که می توان از آن به عنوان سلاح دور برد و پرتاب کننده استفاده کرد . با کشیدن پای جانور به عقب ( که با سر و صداهای جانور همراه هست ) , لوکاست ها سنگ های آتشین به سمت COG ها پرتاب می کنند . این ماشین بزرگ و کند می باشد ولی , بسیار موثر است . میزان آسیب و قدرت این دستگاه بسیار زیاد است و تنها راه مقابله با آن , از کار انداختن پای جانور می باشد .

Digger Launcher :

یکی از مبتکرانه ترین اسلحه های اضافه شده به بازی Digger Launcher می باشد که , از زیر زمین شلیک می شود و در حقیقت نارنجکی اورگانیک می باشد . این اسلحه شباهت بسیاری به تپانچه Boomer ها دارد ولی بسیار بزرگ است تا این حد که وقتی مارکوس آن را بدست می گیرد گویا مسلسل بزرگی بر دست گرفته . با نگه داشتن تریگر سمت چپ  ,مسیری از زیر زمین به سمت دشمن ایجاد می شود . با زدن دکمه آتش , گلوله به سمت زمین هدایت می شود و تا قبل از اینکه مجددا به سطح بازگردد و در میان چهره بهت زده دشمنانتان منفجر شود , راه خود را در زیر زمین حفر می کند .  برای اینکه اسلحه در مود مولتی پلیر به اسلحه ای نا متعادل تبدیل نشود , بازیکنان با نزدیک شدن گلوله صدای جیغ مانندی را می شنوند که هر چه گلوله نزدیک تر شود صدا نیز بلندتر می شود .

Pendulum Lancer :

کلیفی بی اظهار کرد : ” زمانی که ما فکر می کردیم چه اسلحه ای می تواند ابر سلاح بعدی ما باشد به این نتیجه رسیدیم که ما یک Rifle دیگر را از لیست جا انداخته بودیم . پس ما مشغول به طراحی شدیم و در نهایت این اسلحه را به بازی اضافه کردیم . این اسلحه به جای اره برقی , به سر نیزه مجهز می باشد .” بندلیوم لانسر در جنگ های نزدیک بسیار کارآمد می باشد ولی , هنگام شلیک مراقب لگد زیادش باشید .

Flame Grenades :

این نارنجک نمونه تغییر یافته Molotov Cocktail می باشد ولی با این تفاوت که از سقف آویزان می شود . به عبارتی دیگر , ساده ولی کارآمد . نارنجک را به سمت سقف پرتاب کنید سپس نظاره گر باشید تا چگونه قبل از برخورد با زمین و منفجر شدن , توده های آتش را به سمت پایین روانه می کند . این نارنجک در فضاهای باز می تواند دیواره های آتشین به وجود آورد . در بین اسلحه تازه معرفی شده , نارنجک جوهری نیز وجود دارد که کارایی شبیه به نارنجک دودزا دارد .

Silverback

Silverback زرهی بیرونی محسوب می شود که جزء آن دسته از سلاح هایی میباشد که حتما باید آن را تجربه کنید – اسلحه ای که حتی در زمانی که انسان ها قدرتشان را به طور کامل از دست داده اند , سوهان روح لوکاست ها در جنگ می باشد . از رو به رو شباهت زیادی به Warhammer 40 Dreadnought دارد و همچنین تا حدودی شبیه به RoboCop’s ED-209 می باشد . نگاه انداختن به انفجار موشک شلیک شده- که در اثر آن دودهای ایجاد شده حیرت آورند – تداعی کننده قاتلی فریبنده و باوقار می باشد . به علاوه اینکه مثل گذشته می توانید بسیاری از حرکات مانند دویدن , له کردن سر دشمنان و غیره را تجربه کنید ( فقط به علت گرم شدن بیش از حد , مدت زمان انجام این حرکات به صورت محدود می باشد ) . این نوع سلاح ها همیشه نقطه ضعفی داشته اند . در این مورد , گویا سازندگان به اندازه کافی زره برای ساخت پشتش نداشته اند اما , با خاموش کردن Silverback می توانید آن را به پناهگاهی ثابت و مستحکم تبدیل کنید .

اگر عاشق تیر اندازی هستید , مطمئنا عاشق مود جدید آرکید بازی نیز خواهید شد . در این  مود می توانید بالای صفحه مواردی از قبیل : جدول امتیازات , امتیاز کمبوهای بازیکنان در مود مولتی پلیر و موقعیت هم تیمی هایتان را مشاهده کنید که , عناصر رقابت را تا بالاترین سطح ممکن بالا برده است . Mutator ها در این مود بازگشته اند ( مربوط به سری Unreal می باشند ) . هر بازیکن می تواند در طول مرحله تنها یک Mutator داشته باشد . البته Mutator ها فقط در قسمت مولتی پلیر در دسترس می باشند .

به ما فرصتی داده شد تا در یکی از چپتر های بازی , نگاهی به ماجراجویی Damon Baird و Augustus Cole  بیاندازیم . بیزینسکی شرح داد : ” بهترین راه برای حس تجربه یک شخصیت این است که خود را به جای او بگذارید به جای اینکه تنها نظاره گر مراحل و اتفاقات باشید .” از شواهد پیداست که داستان بازی شکل و قالبی شبیه به Pulp Fiction دارد . در بازی , بسیاری از مکان های آشنا مجموعه را برای چندین مرتبه ملاقات خواهید کرد . بیزینسکی گفت : ” مکان هایی که برای شخصیت های به خصوصی بسیار پر معنی و مهم می باشند .” Co-op از بخش های دیگر بازی می باشد که به دقت توسط سازندگان مورد بازبینی قرار گرفته است . علاوه بر مکانیزم تعویض اسلحه ها و مهمات , سازندگان قول داده اند تا عکس العمل های کاراکتر ها و محیط نیز متنوع باشند . مواردی از قبیل هکاری برای گشودن دروازه ای مستحکم  یا پاره کردن سیم خارداری به منظور کمک به دوستتان برای عبور از زیرش . در مورد وسوسه انگیز دیگری , ابر اسلحه ای وجود داشت که برای استفاده از آن به همکاری دو نفره نیاز بود . متاسفانه توضیحات بیشتری از این بخش فاش نشد .

Epic  با این نمایش مشخص کرد که گویا قصد دارد همانند کاری که شاتگان مذکور با دشمنان می کرد را با دو شماره قبلی این مجموعه کند . این سه گانه بر روی کنسول 360 آغاز شد و قرار است بر روی همین کنسول نیز به اتمام برسد . به همین علت کلیفی بی عناوین سه گانه را در حقیقت تنها یک شماره ولی عظیم و بزرگ می داند . او مدام به خود می گوید : ” باید بسیار مسئولیت پذیر باشی تا بتوانی کارت را به نحو احسن انجام دهی .” داستان ! ویژگی که در Geow 2 شاهد جهشی در آن بودیم و همچنین یکی از نقاط قوت بازی محسوب میشد ( که در محوریت آن جستجوی تراژدیک ماریا , همسر دام قرار داشت ) قرار است وارد فاز جدیدی شود و کیفیت بهتری از آن را شاهد باشیم . Epic اخیرا Karen Travis , نویسنده پرفروش ترین آثار نیویورک تایمز را به استخدام درآورده تا وظیفه نمایشنامه نویسی را برعهده گیرد . در حالی که هنوز هم هدف اصلی حرکت با ضرب آهنگ فیلم های سینمایی بزرگ است – منظور کاتسینس های کوتاه و پر زرق و برق می باشد –  وجود صحنه های احساسی و در نهایت پایانی خوب مورد بحث می باشد . بنابراین بازیکنان سرآخر متوجه می شوند چه اتفاقاتی بین آدام فینیکس و ملکه لوکاست ها پیش آمده است و اینکه رابطه مارکوس و آنیا به کجا ختم خواهد شد . بیزینسکی فکر می کند که لزوما نباید به تمام پرسش ها پاسخ داده شود بنابراین , این صد در صد به مفهوم حضور Geow در نسل بعد خواهد بود ! حتی با وجود تمام تکذیب های سفت و سختی که Epic اعلام می کند .

Geow 3 مشخصا بازیست که آشکار کننده منتها درجه قدرت سازندگان فوق العاده موفق و بی پروا خود می باشد .این کاملا مشخص است که Unreal Engine 3 در نهایت بهینه بودن می باشد , اسلحه ها بیش از پیش مخوف شده اند , دشمنان بیشتر شیطانی بنظر می رسند و داستان , احساس برانگیزکننده تر از گذشته شده است .  مهمتر از همه , این نسخه توسط تیمی ساخته می شود که به این مجموعه جان و روح دمیدند . ما به اندازه کافی از بازی مشاهده کرده ایم تا بتوانیم بگوییم این بازی نه تنها پایانی شایسته برای این سه گانه بزرگ محسوب می شود بلکه , به اندازه کافی قدرت دارد تا تبدیل به بهترین شوتر 360 شود .

پایان

با تشکر وِیژه از مرتضی عزیز بابت زحمات بی دریغش .

خروج از نسخه موبایل