طرفداران ژانر بازیهای نقش آفرینی کامپیوتری (CRPG) برای سالها منتظر معرفی قسمت بعدی از سری کلاسیک بازی Baldur’s Gate از استودیوی بایوور بودند تا در نهایت به لطف استودیوی مستقل و بلژیکی لارین، آرزوی دیرینهی آنان تحقق یافت. خالقان سری بازی نقشآفرینی Divinity: Original Sin با کارنامه درخشان خود ثابت کردند که سزاوارند تا روایتگر فصل جدیدی از دنیای سیاهچالهها و اژدهایان باشند.
استودیو لارین در ژوئن سال 2019 با تریلری سینمایی، بازی Baldur’s Gate 3 را معرفی کرد در این تریلر یکی از سربازان فلیمینگ فیست (Flaming Fist) را می بینیم که زخمی و تلوتلو خوران کوچههای شهری رو به ویرانی که مملو از جنازه است را طی میکند، و در صحنهی آخر به طور زجرآوری به یک مایند فلیر (Mind Flayer) تغییر شکل میدهد.
اما ما در مورد بازی Baldur’s Gate III چقدر میدانید ؟ در این مقاله به تمام نکاتی مهمی که در مورد این بازی وجود دارد به طور خلاصه خواهیم پرداخت.
تاریخ انتشار بازی 3 Baldur’s Gate
نسخه Early Access بازی نقشآفرینی Baldur’s Gate III قرار بود در 30 اکتبر منتشر شود اما استودیو لارین اعلام کرد که تاریخ انتشار بازی به دلیل نیاز به بهینهسازی بیشتر و رفع مشکلات بومیسازی تا یک هفته به عقب افتاده است و این عنوان این هفته در روز سهشنبه 15 مهر (6 اکتبر) با قیمت 59.99 دلار بر روی پلتفرمهای PC و استدیا عرضه خواهد شد. بازیکنان می توانند بازی را در فاز early access خریداری کنند و بلافاصله شروع به بازی می کند، یا می توانند صبر کنند و زمانی که بازی در آینده به طور کامل منتشر شد آن را با همان قیمت خریداری کنند. نسخهی Early Access همچنین دارای قابلیت کراسپلی و کراسسیو است اما بازیکنان برای استفاده از این قابلیتها باید در سایت لاریان ثبتنام کنند.
داستان بازی 3 Baldur’s Gate
داستان بازی نقش آفرینی و نوبتی 3 Baldur’s Gate در سال 1494 از تقویم دیل ، دقیقاً بعد از وقایع بازی نقش آفرینی”سقوط به جهنم” (Descent into Avernus) و 100 سال بعد از دومین قسمت از سری بازی ، یعنی عنوان Baldur’s Gate II: Shadows Of Amn که در سال 2000 منتشر شد، رخ میدهد. در این داستان مایند فلیرها راهی برای ساخت کشتیهایی به نام نوتیلوید یافتهاند که میتوانند به وسیلهی آنها بین دنیاها سفر کنند، به گفتهی استودیو لارین در طول داستان از سرزمینهای دیگر و حتی آندردارک دیدن خواهیم دید. شخصیت بازیکن و همراهان اصلی او همگی توسط کرمی انگلی آلوده شدهاند که آنها را به مایندفلیر تبدیل خواهد کرد اما به دلایلی این روند تغییر شکل مثل معمول رخ نمیدهد. یکی از ماموریتهای اصلی شما در بازی کسب اطلاعات بیشتر در مورد این انگل و پیدا کردن راهی برای خلاص شدن از آن است. با اینکه همراهان نشانههای تغییر شکل به مایندفلیر را نشان نمیدهند. این انگل هنوز بر روی شما و آنها تاثیرگذار است و به کمک آن شما میتوانید ذهن خود را به مردم دیگر متصل کنید و از دیگر تواناییهایی آن سود ببرید ولی هر چه بیشتر از قدرت این انگل برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید، مایندفیلرهای دیگر که در مسیرتان خواهید دید شما را راحتتر کنترل خواهند کرد.
شهر Baldur’s Gate
طبیعتاً شهر بالدورز گیت در این بازی قرار دارد اما دسترسی به کل این شهر برای گیمر فراهم نیست. به گفته اسون وینسک، بازیکن ماجراجویی خود را بیرون از این شهر شروع خواهد کرد اما همانطور که در نخستین تریلر بازی دیدیم راه خود را به درون شهر پیدا خواهند کرد. در دموی بازی، همراهان به شهر بالدورزگیت نمیرسند و همه چیز در 10 تا 20 ساعت اول رخ میدهد، پس قبل از رسیدن به شهر منتظر یک سفر پر پیچ و خم باشید.
نژادها و گروهها
مانند دیگر بازهای نقشآفرینی فانتزی نژادهای معمول مثل انسانها، الفها و کوتولهها در بازی حضور دارند اما شما میتوانید نژادهای دیگری ماندد تایفلینگها، دروها، گِسیَنکیها یا حتی خونآشامها را نیز انتخاب کنید. نژاد که شما برای شخصیت انتخاب میکنید بر روند داستان، دیالوگ و انتخابهای شما موثر است و همچنین هر کدام دارای تواناییهای خاصی هستند. بگفتهی استودیوی لارین نسخه Early Access بازی دارای 16 نژاد و زیرنژاد است این در حالی است ویرایش پنجم سیاهچالهها و اژدهایان دارای 9 نژاد است که لیست کامل آنها را میتوانید در زیر مشاهده کنید:
انسانها
معمولترین چهرههایی که درفارن میبینید مربوط به نژاد انسانهاست که برای سرسختی، خلاقیت و ظرفیت رشد بیپایان شهرت دارند. آنها در لحظه زندگی میکنند که این ویژگی آنها را نژادی مناسب برای زندگی ماجراجویانه میکند اما آنها همچنین برای آیندهی خود نقشه میکشند و همیشه در تلاش هستند تا میراثی ماندگار را از خود بجای بگذارند.
گِسیَنکیها
گسینکیها جنگجویانی بیهمتا از دشت ستارگان هستند که برای شمشیرهای نقرهای و افسانه ای خود و سواری بر اژدهایان سرخ شهرت دارند. آرمان و هدف اصلی آنها نابودی تمامی مایند فلیرها است که امپراتوری باستان آنها برای هزاران سال گسینکیها را بردگی گرفته بود.
اِلفها
الفهای بلندمرتبه: وارثان فیوالد، الفها برای تمامی شکلهای جادو ارزش قائل هستند حتی آنهایی که با طلسم کردن آشنا نیستند میتوانند از آن به نفع خود استفاده کنند.
الف جنگلی: الفهای جنگلی بیشتر زندگی منزوی خود را در جنگلهای فارن میگذرانند، در تیراندازی سالها تجربه و مهارت دارند میتوانند خود را به راحتی استتار کنند و بسیار چابک هستند.
دروها
دروهای سلدارین: دروها نتیجهی زاد و ولد بین خدایان الفها، کورلون لارتیان و لالس است. خیانت آخرین الهه ، دروها را به سرزمین آندردارک جاییکه آنها به گروههای مختلف تقسیم میشوند سوق داد. دروهای سلدارین را می توان به دنبال متحدان خود در سراسر Faerûn با هدف حل اختلاف بین خود و دروهای لالس یافت.
دروهای لالس : این نژاد که توسط فرقه لالس در شهر منزوبررانزان پرورش یافتهاند، الهه فاسد و بی رحم خود را ستایش میکنند. لالس پیروان خود را با چشمان قرمز نشانهگذاری میکند تا ترس و دلهره را در بین ساکنین آندردارک از دیدن دروها دو چندان کند.
نیمه اِلفها
نیمه الف بلند مرتبه: اندکی از رگ خونی فیوایلد در نژاد این نیمه الفها باقی مانده است. حتی کسانی که در جادوگری آموزش ندیده اند نیز دارای مقدار کمی از این قدرت جادویی عظیم هستند.
نیمه الف جنگلی: همانند والدین جنگلی مهارت و سرعت زیادی برای مخفیکاری دارند، اما خیلی از آنها از خود را از انزوای جنگلهای فارن رها میکنند تا دیگر سرزمینها و نقاط جهان را کاوش کنند.
قدم و قدم سریع تری برای خفا دارند. با این حال بسیاری از این قودم خود را از انزوای جنگلهای فارن جدا می شوند تا بقیه قلمروها را کشف کنند.
دروهای نیمه اِلف
بیشتر نیمه دروها از زاد و ولد بین دروهای سالدرین و ساکنین سطح زمین بوجود آمدهاند در حالی که نیمه دروها چند استعداد جادویی کم را به ارث می برند، معمولاً در آندردارک پرورش نمییابند.
کوتولهها
کوتولههای طلایی: کوتوله های طلایی به خاطر اعتماد به نفس و فراست بالای خود شناخته شده اند. در فرهنگ پادشاهی عمیق آنها خانواده، تشریفات و صنایع دستی با کیفیت ارزش بالایی دارند.
کوتولههای سپر: کوتوله های سپر پس از سقوط طولانی از جایگاه والای خود جان سالم به در بردند و بسیاری از پادشاهی های باستان خود را در جنگ با گابلینها و اورک تسلیم کردند. این تلفات منجر به پیدایش یک ذهنیت بدبینانه در بین آنها شد، با این حال کوتوله های سپر برای بازپسگیری سرزمین های اجدادی خود هر مشقتی را تحمل می کنند
هافلینگها
هافلینگهای سبکپا: هافلینگهای سبکپا نژادی مخفیکار اما اجتماعی هستند و سرتاسر فارن را برای به شهرت رساندن نام خود سفر میکنند.
هافلینگهای قویدل: افسانهها روایت میکنند که رگ خونی کوتولهها دلیل سرسختی هافلینگهای قویدل است. این نژاد در برابر سموم و چشمههای مقاومت، مقاوم هستند و میتوانند به تنهایی بر از خود مراقبت کنند.
تایفلینگها
تایفلینگهای آسمودس: این نژاد که به نسوس، عمیق ترین طبقهی جهنم ها تعلق دارند، توانایی استفاده از آتش و تاریکی را با رگ خونی جهنمی خود که از دیو بزرگ آسمودئوس، به ارث می برند، دارند.
تایفلینگهای مفیستوفلس: این نژاد از نوادگان شیطان بزرگ مفیستولس هستند، این تایفلینگها استعداد و علاقهی زیادی به استفاده از سحر و جادو دارند.
تایفلینگهای زاریل: دارای قدرت رزمی بالایی هستند و می توانند از شعله های سوزان آتش برای مجازات دشمنان خود استفاده کنند.
در مورد کلاس ها، در فاز early access گزینه های زیادی وجود دارد. شش کلاس وجود دارد که بازیکنان می توانند از بین آنها انتخاب کنند برای هر کدام حداقل دو زیرگروه موجود است. با مخلوط کردن و مطابقت هر دو نژاد و کلاس، ده ها ترکیب جدید به وجود میآید که طرفداران می توانند قبل از انتشار کامل بازی آنها را تجربه کنند.
در کنار همه این گزینههای سفارشی سازی، فاز early access بازی Baldur’s Gate 3 شامل محتوای زیادی از گیمپلی واقعی بخش اول بازی است که به گفتهی استودیوی لارین شامل حدود 25 ساعت محتوا و تقریباً 600 شخصیت غیر قابل بازی (NPC) است که بازیکنان میتوانند با تک تک آنها صحبت کنند. بازیکنان می توانند دنیای بازی را به تنهایی تجربه کنند یا به صورت یک تیم حداکثر چهار نفره به ماجراجویی خود در مد مولتیپلیر ادامه دهند
گروهها
گروهها هم مسلماً اهمیت زیادی دارند. به گفتهی ادم اسمیت نویسندهی ارشد بازی، در بعضی مواقع روند داستان به گروه شخصیت گره خورده است و بر خلاف بازی DOS2 گروهها بخشی از هویت در بازی D&D هستند. اینطور که استودیوی لارین میگوید بعد از انتشار کامل بازی ما قادر خواهیم بود تا هر گروهی که از نسخهی پنجم سیاهچالهها و اژدهایان را بخواهیم انتخاب و بازی کنیم. همچنین در زمان انتخاب گروه شما میتوانید یک الگوی تخصصی را از لیست زیر انتخاب کنید:
- جنگجو (Fighter): استاد نبرد، شوالیه الدریچ
- ویزرد (Wizard): احضارکنندهی روح، پیما شکن
- روگ (Rogue): مکار مرموز، دزد
- رنجر (Ranger): شکارچی، استاد حیوانات وحشی
- کلرک (Cleric): زندگی ، نور ، حیلهگر
- وارلاک (Warlock): خبیث ، بلند مرتبهترین
همراهان
همراهان یا شخصیتهای اصلی در Baldur’s Gate 3 های، شخصیتهای خاصی در بازی هستند که می توانند برای عضویت در گروه بازیکن انتخاب شوند، آنها معمولاً در هنگام جنگ و اکتشاف به بازیکن کمک می کنند. همراهان دارای مجموعه ای از خصوصیات، توانایی ها، تجهیزات، معلومات و موارد خاص دیگر مربوط به خود هستند که باعث می شود آنها از یکدیگر متمایز باشند. این شخصیت ها در طول بازی می توانند به عنوان همراه در صورت تحقق برخی از شرایط به گروه شما بپیوندند. گفتنی است که نوع رابطهی شما با همراهان بر روایت بازی تاثیرگذار است این رابطه میتواند دوستانه، خصمانه یا حتی عاشقانه باشد. لیست شش نفر از این همراهان در زیر میتوانید مشاهده کنید:
آستاریون
آستاریون خونآشامی است که برای قرنها در تاریکی شب در نزد ارباب ستمگر خود خدمت می کرد تا اینکه توسط مایندفلیرها ربوده میشود، با تغییر شرایط حالا او می تواند در نور راه برود، اما آیا می تواند گذشتهی سیاه خود را نیز پشت سر بگذارد؟
شدوهارت
شدوهارت یکی از شاگردان فرقهی تاریک شار است که برای سرقت یک شی پرقدرت به یک مأموریت انتحاری فرستاده میشود. در حالی که او با ایمان و جادوی عجیب و رامنشدنی درون خود کلنجار می رود شما باید دشمنانی که از هر طرف به او حمله میکنند روبهرو شوید و از یک راز که برای مدت طولانی مدفون شده پرده بردارید.
گیل
گیل یک آرزو دارد، تبدیل شدن به بزرگترین جادوگری که فارن تاکنون بخود دیده است. با این وجود عطش او برای رسیدن به قدرت جادویی به یک فاجعه منجر میشود و یک گوی نابودی نزرس در سینه او می تپد، و شمارش معکوس انفجار آن که می تواند یک شهر را با خاک یکسان کند رو به اتمام است. گیل اطمینان دارد که بر آن غلبه خواهد کرد، اما زمان با او یار نیست.
لازل
یک جنگجوی تمام عیار است و حتی با معیارهای گِسیَنکیها جنگجویی خشن به حساب میآید. او با خطر تبدیل شدن به هیولایی که سوگند نابودی آن را خورده است باید ثابت کند که اگر مردمش او را اعدام نکنند، شایستگی پیوستن دوباره به آنها را دارد.
ویل
به عنوان یک نجیبزاده ، ویل نام خود را با لقب شمشیر مرزنشینان پرآوازه کرد. او پیمان خود را که با یک شیطان بسته بخوبی پنهان نگه داشته و ناامیدانه به دنبال راهی برای فرار از این معامله جهنمی است حتی اگر این راه به قیمت نجات موجود فریبندهای باشد که این معامله را با او کرده است.
دشمن اصلی شما
ایلیسیدها یا مایند فلیرها (Mind Flayer) نیرویی باستانی و دهشتناک در دنیای سیاهچالهها و اژدهایان هستند. آنها در سرزمین آندردارک (Underdark) زندگی میکنند و دارای تواناییهای دورکاری ذهن یا سایونیکس هستند. آنها میتوانند ذهن موجوداتی که دارای ادراک هستند را کنترل کنند و از مغز آنها برای تغذیه و زنده ماندن استفاده میکنند و مرتباً با به بردگی گرفتن این موجودات، آنها را به انجام امور خود وا میدارند. مایند فلیرها کسانی بودند که راز نوتیلویدها را دوباره کشف کردند و زمانی بر دشت ستارگان (Astral Plane) حکمفرمایی میکردند تا اینکه توسط نژاد بیگانهی دیگری به نام گِسیَنکیها نابود شدند. اما آنها قصد دارند بار دیگر امپراطوری خود را از نو بسازند.
دید سوم شخص
یکی از تغییرات اصلی در بازی Baldur’s Gate III نگاه و رویکرد آن به دیالوگ و شخصیتها است. این برهمکنشها در طول ماجراجویی شما با تاکیدی که بر روابط شما با همراهانتان و شخصیتهای غیر قابل بازی نقش اساسی دارند. بر خلاف سری بازیهای قبلی که دید دوربین از بالا به پایین و ایزومتریک بود، در این عنوان صحبت با شخصیتها بصورت سوم – شخص انجام میشود تا باورپذیری و همزادپندازی بین شخصیت و بازیکن بیشتر شود.
با اینکه شخصیت اصلی شما در بازی صامت است تمامی شخصیتها و گفتگوهای دیگر صدا دارند. بازی Baldur’s Gate III یک داستان شخصیت – محور خواهد بود و این تعاملات شما را در این ماجراجویی و رشد شخصیت شما را هدایت میکند.
ساخت شخصیت
همانند عنوان Divinity: Original Sin 2 بازی Baldur’s Gate 3 به شما اجازهی خلق یک شخصیت کاملاً ساختگی یا تغییر شخصیتهای از پیش تعیین شده را میدهد. وجود این گزینه در بازی مناسب است اما از آنجاکه شخصیتهای اصلی بازی OS2 دیالوگهای اختصاصی و روابط محکمتری با روند داستان دارند ،گزینههای بهتری برای روایت به حساب میآیند.
لارین در رویداد پرسش و پاسخی که در سایت ردیت دربارهی BG3 برگزار شد گفت: شخصیتهای ساختگی در این بازی رابطهای قویتری با روایت و آرک اصلی داستان دارند، … ما اطمینان داریم اگر شما یک شخصیت ساختگی را برای بازی انتخاب کنید تغییر سریعی را در وسعت و عمق روایت حس نخواهید کرد. وقتی ما میگوییم که انتخابهای شما عواقب جدی را را به دنبال خواهد داشت، شوخی نمیکنیم. همچنان که شما به ماجراجویی خود ادامه میدهید، خطهای ماموریتی و داستانی را کشف خواهید کرد که با شخصیت که شما نقشآفرینی آن را بر عهده دارید و کارهایی که در طول بازی انجام دادهاید، مستقیماً در ارتباطاند.
نحوهی بازی
Baldur’s Gate 3 بر اساس تفسیر استودیوی لارین از مجموعه قوانین ویرایش پنجم بازی سیاهچالهها و اژدهایان ساخته شده است. اسون وینسک موسس و مدیر استودیوی لارین توضیح داد که ترجمهی بعضی از قوانین و سیستمهای بازیهای رومیزی به ویدیویی بخوبی انجام نمیشود بنابراین استودیوی لارین یک تفسیر از نسخهی پنجم را آماده کرد که با بازیهای ویدویی همخوانی دارد و همچنان اصالت بازی D&D را حفظ میکند.
مانند سری عناوین قبلی، Baldur’s Gate 3 یک بازی نقشآفرینی است که شما در آن کنترل گروهی از قهرمانان که هر کدام داستان و انگیزههای خود را دارند، بر عهده میگیرید. مانند بازی Original Sin 2 شما قادر خواهید بود یک شخصیت اصلی را که دارای پسزمینهی داستانی منحصر به فرد و تواناییهای خاص هستند انتخاب کنید یا یک شخصیت را خودتان از ابتدا خلق کنید. در این بازی شخصیتهای اصلی دارای یک کلاس خاص هستند و گروه آنها قابل تغییر نیست.
به گفتهی اسون وینسک، این بازی بسیار سیستم محور است. نبردها دارای برهمکنش زیادتری نسبت به بازی Divinity: Original Sin 2 خواهند بود و بازیکن میتواند از محیط پیرامون خود به عنوان یک سلاح استفاده کند. برای مثال شما میتوانید چکمهی خود را درآورید و به سمت دشمنانتان پرتاب کنید، منقلهای آتش را سرنگون کنید، زمین زیر پای دشمنانتان را نابود کنید، از نردبان بالا بروید و آن را از بین ببرید تا کسی نتواند شما را دنبال کند. به جز نبردهایی که معمولاً بیشتر عمودی هستند شما میتوانید رنجر خود را به بالای سقف ساختمان بفرستید تا از بالا به غول بازی حمله کند در حالیکه همراه دیگر شما به صورت مخفیانه از گورابهها به دشمن نزدیک میشود.
جدا از نبرد شما میتوانید مد نوبتی را در بازی فعال کنید که میتواند در هنگام مخفیانه حرکت کردن و در نظر گرفتن حرکت نگهبانان شما را یاری دهد. همچنین شما میتوانید به طور همزمان در حالت بیدرنگ و نوبتی بازی کنید. همچنین مکانیک مخفیانهی بازی نسبت به قبل بسیار ارتقا یافته است بازیکن میتواند مشعلها را با آب یا طلسم خاموش کند و با استفاده از سایه و فضاهای تاریک از دید دشمن مخفی شود و یا حملهای غافلگیرانه را انجام دهد.
نبرد در بازی Baldur’s Gate 3
از آنجاکه انتشار بازی Baldur’s Gate 3 بصورت دسترسی اولیه (early access) است جای هیچ تعجبی نیست که سیستم نبرد آن هنوز در حال بازبینی است. در حال حاضر سیستم نبرد نوبتی و بصورت آغازگر تیمی است جاییکه که تمام همراهان بازیکن بطور همزمان وارد عمل میشوند و سپس دشمنها همگی با هم حمله خواهند کرد و این روش به صورت رفت و برگشتی تا پایان نبرد ادامه خواهد یافت. لارین تاکنون این سیستم را بر اساس تست بازی و بازخورد آن تغییر داده است.
چنانکه در گیمپلی تابستان 2020 نشان داده شد هر نفر از اعضای گروه خود میتوانند پیشقدم باشند و جایگاه خود را در ترتیب نوبت دارند. اگرچه اعضای گروه با نوبتهای مجاور میتوانند به طور همزمان در صف باشند تا برهمکنش بهتری را بوجود آورند. استودیوی لارین امیدوار است این امر به بازیکن اجازه دهد تا از هم درآمیختن عملکرد و تواناییهای اعضای گروه برای انجام حملههایی قوی تر استفاده کند بدون اینکه تعادل نبرد به هم بخورد.
همکاری با انتشارات Wizards of the Coast
به عنوان مالک و سرپرست فرنچایز سیاهچالهها و اژدهایان، شرکت Wizards of the Coast بر کیفیت داستان و یکپارچگی روایت داستان بازی نظارت دارد . چنانکه کیفیت بازی Divinity: Original Sin 2 باعث شد تا شرکت Wizards of the Coast چراغ سبز خود را به استودیوی لارین برای ساخت قسمت سوم Baldur’s Gate نشان دهد. اسون وینسک در مورد همکاری خود با این انتشارات گفت :
“بعد از ساخت بازی Divinity: Original Sin من به دیدن آنها رفتم و سعی کردم آنها را قانع کنم ولی آنها به من گفتند که ما هنوز خیلی تازهکاریم. آنها در زمان ساخت Divinity: Original Sin 2 با ما تماس گرفتند و پرسیدند که آیا ما هنوز علاقهمند به کار بر روی بازی هستیم یا نه. این تماس چرخ شروع کار را به چرخش درآورد. در زمان ساخت DOS2 ما باید طرح پیشنهادیمان برای بالدورزگیت را دوباره از اول ثبت میکردیم که این موضوع واقعا برای ما آزاردهنده بود زیرا که ما نزدیک به زمان انتشار بازی DOS2 بودیم. پس یک ماه قبل از انتشار آن من به همراه چند تن از نویسندهها و طراحان استودیو برای آخر هفته به یک هتل رفتیم و طرح اولیه بازی را آماده کردیم. این طرح زیاد خوب نبود اما نمایانگر ایدههای اصلی ما بود، پس آنها از ما خواستند که نسخهی دیگری از این طرح دیگری را آماده کنیم، ما این نسخه را آماده کردیم و آنها آن را دوست داشتند“
مینسک و بو
دو تن از محبوبترین شخصیتهای سری بازی Baldur’s Gate ، مینسک و همستر فضایی او بو هستند. در مصاحبهای که اسون وینسک با سایت VG247 انجام داد وی از امکان بازگشت این دو شخصیت صحبت کرد:
اگر شما به نسخهی پنجم سیاهچالهها و اژدهایان نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که شخصیتهایی مثل بو و مینسک هنوز زنده هستند، بال (Bhaal) و چند تن از شخصیتهای دیگر هم هنوز حضور دارند، چه اتفاقی قرار است برای این شخصیتها بیافتد؟ شما این موضوع را وقتی که BG3 را بازی کردید متوجه خواهید شد.
مطمئناً وینسک این حرف را بیدلیل نمیزند و ما به احتمال زیاد چهرههای آشنا و محبوب از دو بازی قبل مثل وٌلو (Volo) دانشمند معروف را که چندین بار در دمو خود را نشان داد، خواهیم دید.
مقاله خیلی خوبی بود. من خودم از این سبک خوشم نمی اومد ولی بعد بازی کردن sin 2 خیلی علاقمند شدم به این سبک .