برای مشاهده معرفی بازی Desperados 3 در یوتوب کلیک کنید
تغییر ذائقه گیمرها تاثیر مستقیمی روی ژانر بازیها دارد و برای سالهاست که دیگر شاهد عرضه بازی چندان بزرگی در سبک تاکتیکال نیستیم. سرعت پایین، چالشهای خاص و البته تنبیه گیمر از سوی بازیهای این سبک باعث شد که گیمرها به مرور از آن فاصله گرفته و دیگر سراغ آثار این چنینی نروند. با این حال چند سالی است که حال PC به عنوان پلتفرمی قدرتمند خوب است و همین موضوع باعث شده تعدادی از این ژانرهای فراموش شده دوباره به بازار بازگردند. بازی Desperados 3 تلاشی در همین راستا است. استودیو Mimimi Productions که چند سال پیش با Shadow Tactics توانست اعتباری برای خود دست و پا کند حالا بازگشته تا راهی را دنبال کند که در سال 2001 توسط Spellbound Entertainment شروع شده بود. فعلا زمان عرضه درستی برای دسپرادوز 3 اعلام نشده اما THQ Nordic به عنوان ناشر بازی، بخشی از جدیدترین قسمت Desperados را در اختیار رسانههای مختلف از جمله بازیسنتر قرار داده تا بیشتر با گیمپلی و جزئیات مختلف این عنوان آشنا شویم.
همانطور که میدانید داستان بازی به عنوان پیشزمینهای برای داستان کلی مجموعه شناخته میشود و در اصل سعی دارد نحوه آشنایی شخصیت اصلی سری یعنی کوپر را با دیگر همراهان خود به نمایش در آورد. بازی که به واسطه این موضوع بیش از هر چیزی سعی شده به قسمت اول مجموعه شباهت داشته باشد. این شباهت البته کمتر در گیمپلی و بیشتر خود را در فضاسازی اثر نشان میدهد. هرچند از دید گرافیکی دیگر شاهد ساختار دوبعدی قسمت اول نیستیم و بازی از همان اصول طراحی سهبعدی قسمتهای بعدی استفاده کرده اما از دید فضاسازی و طراحی هنری یادآور اولین بازی از این سری است. اینجا با اثری در ژانر تاکتیکال با زاویه دید ایزومتریک روبرو هستیم و باید به این مسئله اشاره کنیم که از دید گرافیکی استودیو Mimimi Productions توانسته کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. هر کدام از محیطها با جزئیات بسیاری همراه هستند و دقیقا حس پسزمینههای از پیش طراحی شده قسمت اول را منتقل میکنند. سازندگان بازی حتی سعی کردهاند با رنگبندی مناسب و نورپردازی به جا از دید اتمسفر به ریشههای سری بازگردند.
با شروع گیمپلی Desperados 3 به خوبی متوجه میشوید که سازندگان بازی به دنبال ایجاد نوآوری خاصی نبودهاند و شاید به همین واسطه تاحدودی بتوان به موفقیت آنها امیدوار بود. برخلاف بازی همچون Commandos: Strike Force که به دنبال Call of Duty رفت و آینده مجموعه Commandos را به راحتی نابود کرد، اینجا سازندگان سعی کردهاند اصول اولیه اثری تاکتیکال و ایزومتریک را در اولویت قرار دهند. درست مانند نسخههای پیشین، اینجا نیز توانایی کنترل شخصیتهای مختلف در هر کدام از مراحل را در اختیار دارید و میتوانید برای پیشروی و از بین بردن دشمنها از قابلیتهای هرکدام استفاده کنید. درست مانند نسخههای قبلی و البته مجموعه Commandos، اینجا هم بهرهگیری مناسب از قابلیتهای شخصیتها کلید اصلی پیشرفت در بازی است و بدون در نظر گرفتن آن عملا با چیزی جز شکست روبرو نمیشوید. هرچند بازی در این زمینه کمی بیرحم است و به شما اجازه حتی کوچکترین اشتباهات را نمیدهد اما در مقابل تعداد بسیاری راه پیش روی شما قرار میدهد تا از آنها برای اتمام مراحل بهرهمند شوید. رویکردی این چنینی شاید برای گیمرهای تازه کار چندان جذابیتی نداشته باشد اما همانچیزی است که علاقهمندان به آثار تاکتیکال سالهاست که از غیبت آن گله دارند. در این میان البته امکانات و قابلیتهای جدیدی نیز در گیمپلی قرار گرفته تا کمی به سرعت جریان اصلی بازی بیفزاید و از فاصلهگذاریهای طولانی جلوگیری کند.
هنوز برای نتیجهگیری نهایی زود است اما با تجربه چند مرحله ابتدایی این بازی میتوان امیدوار بود که بعد از مدتها با بازی خوب در این مجموعه روبرو شویم. در روزهایی که Commandos سعی دارد افتخارات گذشته را با نسخههای ریمستر یادآوری کند، کمپانی THQ Nordic کار را به تولیدکنندهای مناسب سپرده و به نظر میرسد که نهایتا با نتیجهای مناسب روبرو خواهد شد.
مطمئناً این بازی هم مثل Shadow Tactics عالی در میاد ، استودیو Mimimi کارش عالیه