معرفی بازی Children of Morta

فرزندان مورتا نام عنوانی است که در سال 2015 با اقبال حامیان (Backers) سایت Kickstarter مواجه شد و عملا در فاز اجرایی قرار گرفت. این عنوان با کیفیت در استودیو شرکت Dead Mage که برند بین المللی شرکت معتبر و پیشرو فن افزار است در حال ساخت است و اخیرا نسخه Pre-Alpha این بازی در فروشگاه دیجیتال استیم در اختیار حامیان آن قرار گرفته است تا از روند پیشرفت کار مطلع شوند.

نسخه منتشر شده شامل 3 مرحله است که در غار های Caeldippo دنبال میشود، بازیکن ها میتواند از بین 3 شخصیتی که در حال حاضر در دسترس هستند یک نفر را انتخاب کرده و درون غار های زیرزمینی به مبارزه با هیولا های متفاوتی بپردازند که همگی حیوانات کوهستان بوده اند و توسط خدای فاسد کوه مورتا تبدیل به موجوداتی بد ذات و اهریمنی شده اند. در این بین خانواده Bergson که حفاظت کوهستان را در اختیار دارد، اعضای خود را جهت از بین بردن خدای نابودی و سیاهی و بازگشت ثبات به سرزمین ارسال میکند.

بازی فرزندان مورتا عنوانی عالی در سبک Roguelike است که خود از زیرمجموعه های سبک نقش آفرینی (RPG) میباشد، از شاخصه های این سبک میتوان به نقشه مراحل که به صورت تصادفی ایجاد میشوند اشاره کرد بدین معنی که مسیری که بازیکن در طول مرحله میبایست طی کند همواره ثابت و به یک شکل نخواهد بود، همچنین آیتم هایی که در طول بازی به دست می آورید همواره در یک محل ثابت قرار ندارند که این موارد به هر چه جذاب تر شدن بازی کمک میکنند. اما موردی که شاید بعد از چندین بار از دست دادن جان خود، شما را عصبی کند حالت Permanent Death این سبک است، به این معنی که اگر تا قبل از به اتمام رسیدن مرحله ای که در آن مشغول پیشروی هستید، جان خود را از دست بدهید مجددا باید بازی را از ابتدا آغاز کنید اما کلیه آیتم هایی که بدست آورده اید و ویژگی هایی که ارتفا داده اید به همان صورت و دست نخورده باقی خواهند ماند. در کنار این خصوصیات و گیم پلی Hack and Slash که یادآور بازی Diablo است این عنوان در شرایط خوبی قرار دارد.

در کنار این موارد مثبت میتوان به بارگذاری ابتدایی بازی اشاره کرد که این مهم به کندی انجام میشود و این در حالی است که بازی بر روی رایانه ای انجام شده است که دارای حداقل سیستم مورد نیاز بازی بوده است، اما بر روی رایانه های قدرتمند تر مشکلی از این بابت مشاهده نمیشود. البته باید در نظر داشت که در نسخه های ماقبل از انتشار و یا Pre Alpha وجود مشکلات این چنینی و باگ های مختلف اجتناب ناپذیر است. در کنار این مورد، افت فریم بازی در هنگام انتقال بین دنیاها و هنگام مواجه شدن با هیولاها آزار دهنده است که امید میرود در نسخه نهایی تمامی این موارد برطرف شوند.

,هنگامی که شما وارد بازی میشوید یک راهنمای ساده در ارتباط با نحوه کارکرد کلید ها را مشاهده میکنید و سپس از بین 3 شخصیت موجود یکی را انتخاب کرده و پا به سرزمین های تسخیر شده میگذارید. هر کدام از شخصیت ها به نوعی متفاوت از یکدیگرند و مزایا و معایب خود را دارا هستند. John جنگجویی که شمشیری بلند به همراه دارد و سپری با خود حمل میکند که ضربات دشمنان را کاهش میدهد، اما به سرعت حرکت نمیکند. شخصیت بعدی Kevin است که با 2 خنجری که به دست دارد ضربات کم اثری را بر دشمنان وارد میکند اما سرعت حرکت کردن او به گونه ای است که به راحتی از شر دشمنان خلاص میشود، نفر سوم Linda است که سلاح او تیر و کمان میباشد و قادر است با حفظ فاصله دشمنان خود را از پای درآورد. در طول انجام بازی و معمولا پس از مبارزات و Level up کردن مراحل مختلف، مهارت های خاصی را به دست خواهید آورد که به هرچه قوی تر شدن شخصیت شما کمک میکنند.

,

یکی از مواردی که از ابتدا توجه شما را جلب خواهد کرد گرافیک پیکسلی و جزئیات خوب بازی است، همچنین کارگردانی هنری برجسته فرزندان مورتا با ترکیبی از انیمیشن های کوتاه و موثر که داستان را روایت میکنند همراه شده است. موسیقی بازی و افکت های بکار رفته به گونه ای است که شما را برای انجام و ادامه بازی ترغیب میکند. نمای دوربین بازی تاپ انگل (نمای از بالا) است و برای کشف جزئیات و مبارزه با هیولاهای گوناگون میبایست در غار های تاریک به جستجو بپردازید.

کنترل بازی نکته پیچیده ای ندارد و بسیار آسان است، یک کلید به منظور حمله در نظر گرفته شده است و چند کلید دیگر به منظور استفاده از مهارت های ویژه مانند دفاع کردن و فعال سازی (Action Key) به منظور استفاده از Bonus ها و سایر مواردی که احتیاج به این کلید دارند.

مشکل عمده ای که در حال حاضر در Children of Morta مشاهده میشود، عدم توازن در سختی بازی است، به گونه ای که ضرباتی که موجودات و هیولا های بازی به شما وارد می آورند به سرعت از میزان جان (HP) شما میکاهند و باعث کشته شدن شما میشوند. با توجه به ویژگی سبک roguelike که مرگ باعث شروع بازی از نقطه آغازین مرحله میشود این فرم، پس از چند بار تکرار اعصاب بازیکن را به هم میریزد. این موضوع در زمان کشتن آخرین هیولای نسخه آزمایشی بازی بیش از پیش به چشم می آید. زیرا تنها راه افزایش میزان جان مایع و یا به قولی معجونی قرمز رنگ است که از موجوداتی که در طول بازی کشته میشوند به دست می آید و این بدان معنی است که در طول مبارزه با آخرین هیولا عملا این معجون را نخواهید یافت و از پای درآوردن سریع آخرین موجود به شانس شما بستگی دارد.

Children of Morta در صورتی که مشکلات مربوط به افت فریم، باگ ها و توازن بازی را برطرف نماید، بدون شک میتواند در بین هواداران این سبک نامی برای خود دست و پا کند.

خروج از نسخه موبایل