خواندن ادامه پیشنمایش,,شماره ی اول Borderlands از ساختار کلی ساده ای پیروی میکرد، هر جنبنده ای که در مسیرت میابی را به رگبار ببند تا بالاخره به vault گنج گم شده ی سیاره افسانه ای ولی فراموش شده ی Pandora برسی. خط داستانی و ایده ای که هرچند کلیشه ای و ساده، موفقیت بزرگی را برای استودیو سازنده، gearbox به ارمغان آورد. بعد از عمل کرد غیر منتظره شماره اول و فروش 4 میلیونی، کارگردان هنری بازی Mike Neumann به طور غیر رسمی شماره دوم بازی را نیز تایید و اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد ساخت یک sequel برای بازی خیلی سخت به نظر نمیرسد. حال از شواهد پیداست شماره دوم بازی که در E3 امسال به طور رسمی تایید شد همان فرمول ساده ولی موفق شماره اول را دنبال خواهد کرد. چند روز پیش Gearbox بازی را در پشت درهای بسته برای تعدادی از خبرنگاران به نمایش درآورد که در آن اطلاعات بسیار جالبی از بازی رونمایی شد.,,دمو با به نمایش درآوردن یک منطقه برفی و کوهستانی شروع میشود. با شروع بازی خودمان را در پشت یکی از سنگرگاه های bandit ها میابیم. درحال حاضر 5 سال از اتفاقات شماره اول میگذرد و مردی به نام Handsome Jack با به قدرت گرفتن منابع سیاره تبدیل به قدرت اول Pandora شده است، او تمام زحماتی که برای کشف کردن vault کشیده اید را به نام خود ثبت کرده و با ثروت بزرگی که به دست آورده است تصمیم به برانداختن کلی جمعیت مهاجر نشین و صنعتی کردن سیاره دارد. هدف اصلی شما در این مرحله نجات و فراری دادن Roland (یکی از 4 کرکتر اصلی شماره اول) از این پایگاه است. به محض این که در پایگاه باز میشود psycho ها که از شماره قبلی قطعا آن ها را به یاد دارید به سمت شما حمله ور میشوند، یکی از نکاتی که از همین ابتدا جلب توجه میکند عکس العمل دشمن ها نسبت به گلوله است. steve gibson رئیس بخش بازاریابی Gearbox در حین بازی کردن درمورد افزایش هوش مصنوعی در بازی توضیح میدهد و میگوید دشمنان نه تنها نسبت به درد به طور کاملا اگاهانه عکس العمل نشان میدهند و تیراندازی به هرکجای بدن دشمنان نتیجه خاص خود را دارد بلکه دیگر قادر به فرار کردن از دست انها نیستید و مثل شماره اول نمیتوانید با بالا رفتن از سقف ها و یا فاصله گرفتن از فضای دیدشان برای چند لحظه آنها را پشت سر بگذارید. پس از ورود به پایگاه با یک نوع جدید از bandit ها رو برو میشویم، این bandit ها باهوش تر مسلح تر و از نظر نظامی با تجربه تر هستند. این بندیت ها دیگر مثل برادرهای ناتنی شماره قبلی خود از جان گذشته رفتار نمیکنند و نه تنها با کاور گیری و در بعضی مواقع حتی فرار از خود دفاع میکنند بلکه در حمله ها هم دسته جمعی و از قبل برنامه ریزی شده عمل میکنند، بعد از کشتن دشمنان در این قسمت از بازی با مدل جدیدی از اسلحه ها اشنا میشویم که مدل Tediores و به طور کلی تفنگ های بازیافتی هستند. gibson به این تفنگ ها لقب the Walmart of gun manufacturers یا تفنگ های چیپ و سطح پایین را داده و توضیح میدهد بعد از به اتمام رسیدن هر خشاب بجای reload کردن شما از خود تفنگ برای سرنگون کردن دشمن ها استفاده کرده و آن را به سمتشان پارتاب میکنید که در صورت موفقیت و اصابت به هدف شاهد صحنه هایی خونین و لذت بخش خواهیم بود!! ,,کمی جلوتر اولین boss fight ـمان را در مقابل Nomad \”احتمالا\” انسانی گنده، و بی خبر از فشن مد روز تجربه خواهیم کرد که یکی از psycho های کوتوله را به عنوان سپر انسانی به سپر اصلی خوب بسته است. gearbox با شماره قبلی بازی نیز قدرت شوخ طبعی اش را با انواع و اقسام شوخی های کوچک و بزرگ در گوشه کنار بازی اثبات کرده بود و gibson این اطمینان را به ما میدهد که شماره دوم بازی از این نظر نیز یک قدم رو به جلو خواهد بود. تیراندازی کردن به زنجیرهایی که کوتوله به آنها بسته شده است او را آزاد خواهد کرد که در آن صورت Nomad شما را برای چند لحظه ای فراموش کرده و توجه خودش را به سمته او جلب میکند و همین چند لحظه کافیست تا بدون مزاحمت سپر، او را از پا در اورید. بعد از این boss fight گیبسون صفحه اصلی منو و با کرکتری که تا این لحظه بازی میکردیم را به ما نشان میدهد. این کرکتر جدید Salvador نام دارد و کلاس او Gunzerker است. این کلاس به طور کلی تلفیقی از 2 کلاس Berserker و Soldier بوده و قابلیت ویژه آن حمل هر 2 اسلحه دلخواه در زمان Rage کرکتر است. gibson همچنین مدل جدید منو که به گفته ی وی 3 بُعدی بوده و خود کرکتر را هم در آن میتوان مشاهده کرد به علاوه چند نمونه از option های جدید لیست اپگرید ها را به ما نشان میدهد که عبارتند از All in the reflexes، برای سرعت در واکنش و Reload کردن. Yippee ki yay، برای افزایش مدت Rage در زمان نشانه گیری به سمت دشمنان. Se*ual tyrannosaurus، برای افزایش Health به نسبت آسیبی که به دشمنان وارد میکنید. Just got real، برای افزایش Damage کلی که به دشمنان وارد میکنید و افزایش آن به میزان کاهش Health شما؛ و چند گزینه دیگر از شماره های قبلی با تغییرات جزئی. بعد از این قسمت به کمک یک اسانسور به بالای سدی که در آن باید Roland را نجات دهیم میرویم. پس از خروج از اسانسور با یک کرکتر جدید دیگر اشنا میشویم: Maya. او که از نژاد Siren است احتمالا به همراه Lilith یکی از 6 باقی مانده این نژاد بر روی Pandora را تشکیل میدهد، البته هرچند هر 2 کرکتر از نژاد سایرن هستند به نظر میرسد قدرت های منحصر به فرد آنها و شیوه بازی کردن با هرکدام کاملا متفاوت خواهد بود، هرچند باید منتظر اطلاعات بیشتر در مورد او و همچنین 2 کرکتر ناشناخته دیگر باشیم. پس از رسیدن به فضای باز با یک صحنه بسیار زیبا و هنری رو برو میشویم، Draw distance و مشخصا رنگ پردازی در این location بسیار ستودنی بوده و شبیه به هیچ کدام از محیط های شماره اول نیست. گیبسون با شوخی میگوید که طراحان هنری بعد از پایان ساخت شماره اول تازه و پس از تحقیقاتی اساسی به این مساله که دیگر رنگ هایی هم وجود دارند پی بردند.,,کمی جلوتر بالاخره Roland را برای اولین بار میبینیم که در یک روبات ـه Hyperion Corporation، شرکتی متعلق به Handsome Jack زندانی شده است. از شواهد پیداست که هم بندیت ها و هم Hyperion Corporation به دنبال Roland هستند و لذا در این قسمت از بازی یک جنگ 3 طرفه بین رباتها، بندیت ها و ما به وجود می آید. این مدل جدید ربات ها که suicide bomber نامیده میشوند تهدید اصلی در این مرحله هستند و قبل از مرگ تا حد امکان به شما نزدیک شده و منفجر میشوند. گیبسون همچنین توضیح میدهد که هرچند هدف اصلی در این بخش نجات Roland است تمامی مراحل در این شماره از بازی Dynamic هستند و اگر مرحله را در زمان معین تمام نکنید و یا Roland را در طول مرحله به کشتن دهید بازی را نمیبازید بلکه اقدامات شما در بقیه خط داستانی تاثیر خواهد گذاشت. در پایان مرحله با تیر اندازی یک mini boss به سمت شما و سقوطتان از سد در حالی که انگشت میانه تان را به سمت دشمنان نشان میدهید تمام میشود. به طور کلی Borderlands 2 در تمامی جهات پیشرفت کرده و بهبود یافته ولی هسته اصلی و کاریزمایی که باعث موفقیت شماره اول شد را حفظ کرده است. منتظر اطلاعاتی جدید در مورد شیوه تکامل یافته رانندگی، وسایل نقلیه جدید و فضاهایه جنگلی و ساحلی که سازنده نویدشان را داده میمانیم. ,Borderlands 2 First Look,Borderlands 2 First Look,
شماره ی اول Borderlands از ساختار کلی ساده ای پیروی میکرد، هر جنبنده ای که در مسیرت میابی را به رگبار ببند تا بالاخره به vault گنج گم شده ی سیاره افسانه ای ولی فراموش شده ی Pandora برسی. خط داستانی و ایده ای که هرچند کلیشه ای و ساده، موفقیت بزرگی را برای استودیو سازنده، gearbox به ارمغان آورد. بعد از عمل کرد غیر منتظره شماره اول و فروش 4 میلیونی، کارگردان هنری بازی Mike Neumann به طور غیر رسمی شماره دوم بازی را نیز تایید و اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد ساخت یک sequel برای بازی خیلی سخت به نظر نمیرسد. حال از شواهد پیداست شماره دوم بازی که در E3 امسال به طور رسمی تایید شد همان فرمول ساده ولی موفق شماره اول را دنبال خواهد کرد. چند روز پیش Gearbox بازی را در پشت درهای بسته برای تعدادی از خبرنگاران به نمایش درآورد که در آن اطلاعات بسیار جالبی از بازی رونمایی شد…