معرفی بازی‌ها

ظهور قهرمانی دیگر

preview

استودیو Sucker Punch توانایی خود در ساخت بازی‌های Platformer با سری بازی‌های Sly Cooper بر روی PS2 نشان داد. حالا این بار نیز این استودیو با بازی inFAMOUS که تلفیقی از سبک‌های Platformer و Sand Box است، بازگشته تا بار دیگر توانایی‌های خود را ثابت کند.

داستان بازی inFAMOUS به صورت کمیک گونه روایت می شود و در شهر خیالی Empire City واقع در ایالات متحده اتفاق می‌افتد، جایی که یک انفجار عظیم الکتریکی باعث بوجود آمدن هرج و مرج و به هم ریختگی در شهر می‌شود. قهرمان بازی که Cole نام دارد تحت تاثیر این انفجار دچار دگرگونی ژنتیکی می‌شود و قدرت‌ استفاده از الکتریسیته بدون اینکه خودش صدمه ببیند را به دست می‌آورد. در این بین دولت تمامی راه‌های ارتباطی شهر با خارج را محاصره می‌کند و اجازه ورود و خروج از شهر را بنا به خطرات ژنتیکی به هیچ کس نمی‌دهد. در داخل شهر نیز دسته‌های تبهکار در حال ایجاد هرج و مرج هستند و پلیس‌ها نیز به هیچ وجه قادر به مقابله با آنها نیستند. در اینجاست که قهرمان داستان باید شهر را نجات دهد….

گیم‌پلی بازی همان طور که اشاره شد دارای بخش‌های Platforming متعددی است مانند بالا رفتن از ساختمان یا آویزان شدن از مترو و ماشین و … ضمن اینکه به نظر میرسد حرکات Cole بسیار نرم طراحی شده است و در جذاب شدن بخش Platforming بازی تاثیر زیادی دارد. بخش Action بازی هم خالی از لطف نیست، با استفاده از قدرت‌های الکتریکی Cole میتوان یک شهر کامل را به هم ریخت. چیزی که تا کنون اعلام شده بازی دارای سیستم Karma و دو حالت خیر و شر است که به گفته سازندگان می‌توان در هر جای بازی بین این دو حالت جا به جا شوید، به هر حال انتخاب با شماست می‌توانید بازی را کلا در یکی از دو حالت بازی کرد یا از هر دو حالت استفاده کنید، طبیعتاً Cole در حالت شر قدرت‌های بیشتری در اختیار دارد. همچنین با اجرا کردن Stuntهای مختلف و به اتمام رساندن مراحل XP دریافت می‌کنید که می‌توانید از این XP ها برای خرید قدرت‌های جدید استفاده کنید و به عبارتی Level Up کنید.

با وجود اینکه دموی این بازی فقط مختص کسانی بود که بازی را پیش خرید کردند اما ما موفق شدیم این دمو را بدست بیاریم و بازی کنیم. این دمو شامل 4 مرحله (دو مرحله اصلی و 2 مرحله فرعی یا Side quest) است که از تنوع خوبی برخوردار بود و هر دو قدرت خیر و شر نیز قابل استفاده است. باید به یاد داشته باشید که بعد از چندین بار استفاده از قدرت‌های مخصوص Cole، انرژی او تمام می‌شود و باید در کنار یک منبع الکتریسیته قدرت‌های خود را شارژ کنید. همچنین گرافیک بازی نیز با توجه به دمو، چشم نواز است و افکت‌های انفجار و الکتریسیته بسیار خوب کار شده است و با توجه محیط open world، بازی دارای جزییات زیادی است.

Sound Track های فوق العاده‌ای نیز در بازی استفاده شده که نوید موسیقی لذت بخشی در بازی اصلی را می‌دهد.

در نهایت بازی inFAMOUS به دارندگان کنسول PS3 توصیه می‌شود و می‌تواند جایگاه خوبی در کلکسیون بازی‌های اختصاصی این کنسول داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا