خواندن ادامه ی پیش نمایش,مرگ، انتقام و انتقام جویی. سه پدیده ی آشنا که تا به حال بارها و بارها نام آنها را در بسیاری از بازی های کامپیوتری شنیده ایم. عناصر جذابی که ایده ها و خط داستانی های بسیاری از روی آنان می توان بوجود آورد و آنها را بهانه ای برای ساخت یه عنوان اکشن اول شخص و یا سوم شخص قرار داد. تاکنون بازی های بسیاری را تجربه کرده ایم که آخر آنها به مرگ شخصی در اثر انتقام جویی فردی دیگر منتهی شده است، ولی گویا اینبار قرار است پدیده ی مرگ، که با توجه به عناوین منتشر شده بسیار تکراری شده است، زیر سؤال رود و عنوانی انتشار یابد که کاملاً خلاف این احکام عمل می کند و تنها یک چیز در آن حکم می دهد؛ انتقام جویی. NeverDead نام بازی اکشن سوم شخصی است که قرار است دو روز دیگر، یعنی در تاریخ 31 ژانویه ی سال جاری برای دو پلتفورم خانگی PS3 و X360 انتشار یابد. کارگردانی و ساخت NeverDead را Shinta Nojiri با تجربه عهده دار است که در کارنامه ی هنری اش، طراحی بازی Metal Gear Solid 4 به چشم می خورد. استودیوی سازنده ی بازی، Rebellion Developments نام دارد و نشر آنرا نیز Konami، در تاریخ مذکور انجام خواهد داد. هم سازنده و هم ناشر بازی جزء کمپانی های خوب عرصه ی بازی سازی به شمار می روند و امید می رود با عنوانی رو به رو باشیم که حداقل بتواند برای مدتی کاربران را سرگرم سازد ! فعلاً با توجه به تصاویر و تریلرها تنها همین امید می رود و بیش از این هم نمی توان از IP جدیدی همانند NeverDead انتظار داشت.,,داستان بازی از جمله داستان های علمی – تخیلی به شمار می رود که با عناصر بسیاری آمیخته گردیده و همین امر باعث شده تا داستان NeverDead را جز علمی – تخیلی ها به حساب آوریم. داستان در مورد شخصیتی مرد، به نام Bryce Boltzman می باشد که دارای گذشته ی بسیار مشکوک و سیاهی است که تاریکی های گذشته وی، برخی قسمت های داستان بازی را تشکیل می دهد. Bryce یک Demon Hunter ( شکارچی شیطان ) نسبتاً قوی به شما می رود که برای سازمان NADA ( سازمان بین المللی مبارزه با شیاطین ) کار می کند. همچنین یکی دیگر از شخصیت های بازی، که بر خلاف Bryce یک زن است، برای همین سازمان فعالیت و تقریباً در اکثر مراحل بازی Bryce را همراهی می کند و آن دو کار گروهی انجام می دهند. وی Arcadia Maximille نام دارد. مدتی است آشوب سهمگینی شهر را زیر سلطه ی خود قرار داده که در این بین، شیاطین مزدور هم به عنوان چاشنی کار، به آن اضافه شده و به شهر هجوم آورده اند. حال این تنها شانس Bryce و Arcadia است که بتوانند انتقام خود را از آنان بگیرند و کینه توزی را آغاز کنند. آنان بوسیله ی قدرت هایی که دارند، در پی بیرون کردن کامل شیاطین از شهر هستند و تنها قصدشان برگرداندن آرامش گذشته به شهروندان است. به طوری کلی بازی از داستانی قوی بهره نمی برد و می توان گفت سراسر آن حول یک محور خاص، که آن انتقام این دو جنگجو از شیاطین است، می چرخد.,,علاوه بر Bryce شخصیت های دیگری هم در این بازی وجود دارند و هر یک از آنان به نوبه ای، نقش مهمی را در بازی ایفا می نمایند. حال قصد داریم نگاهی به زندگی برخی از آن بپردازیم و شما را با سابقه، مشخصات و زندگی برخی از شخصیت های عنوان NeverDead آشنا سازیم.,Bryce Boltzman,,او اصلی ترین و مهم ترین نقش را در داستان بازی ایفا خواهد کرد. گذشته وی به دلیل یک نفرین، به تباهی کشیده شده و اگر نیم نگاهی به آن داشته باشیم، چیزی جز سیاهی نخواهیم دید ! Bryce به همراه همسرش، یعنی Cypher Boltzman، پانصد سال پیش جنگی را با پادشاه بزرگ شیاطین انجام دادند و آن دو در این جنگ شکست بزرگی را برای خود تصاحب کردند. طی این جنگ، که برای Bryce بسیار خانمان سوز بود، Cypher رو به روی چشمان همسرش از بین رفت و آنها مغلوب Astaroth شدند. سپس پادشاه بزرگ شیاطین، Bryce را نفرین بزرگی کرد و اکنون پس از گذشت 5 قرن از آن حادثه، اثرات این نفرین همچنان بر زندگی سیاه Bryce باقی مانده است. وی هم اکنون در سازمان NADA فعالیت می کند و تنها در زندگی خود یک هدف دارد و آن هدف، هیچ چیز جز از بین بردن شیاطین و بیرون کردن آنها از شهر نیست !,Arcadia Maximille,,Arcadia یکی از برترین پژوهشگرها و محققان است که به خاطر سابقه ی درخشان و البته هوش بالایی که دارد، توسط سازمان NADA به خدمت گرفته شده است. وظیفه ای که در سازمان به او داده شده، این است که از یکی از قوی ترین Demon Hunter های NADA، یعنی Bryce Boltzman محافظت کند و وی را در جنگ هایش با شیاطین همراهی نماید. همچنین از دیگر وظایف او می توان به حدس زدن برای پیدا کردن مکان شیاطین اشاره کرد. او رابطه نسبتاً خوبی با Bryce ندارد و در مقابل او شخصیت بسیار سردی را از خود به نمایش می گذارد و البته کمی هم با وی دشمنی دارد، زیرا او را رقیب خود در سازمان می بیند. به هر حال در طول بازی Arcadia و Bryce دو همکارند و در ماموریت ها، همواره کنار یکدیگرند.,Sullivan,,وی رییس سازمان NADA است. Sullivan مردی است با طبعی ملایم و بسیار خونسرد و آرام. او تنها کسی است که دستور العمل هایی به Bryce و Arcadia می دهد تا بتوانند در جنگ هایشان با شیاطین پیروز باشند. همچنین از دیگر خصوصیات او این است که بسیار توسط کارکنان و عوامل NADA مورد اعتماد است. سرگرمی او در دفتر کارش تنها یک چیز است و آن رشد دادن به Geranium می باشد.,Alex,,Alex درست همانند Bryce یک Demon Hunter سرسخت است. به وی ماموریت های بسیار سختی داده می شود. نکته ی قابل توجه اینجاست که وی تا به حال هیچ ماموریتی را دو نفره انجام نداده و همیشه به تنهایی ماموریت هایش را به پایان می رساند، گاه برخی از آنان به قدری دشوار است که مدت ها از وی خبری نمی شود. در سازمان، همه وی را مثل Bryce، فردی جاویدان و موفق می دادند، در حالیکه در واقعیت او به هیچ وجه فرد کاملاً موفقی نیست و بر زندگی وی رازهایی سیطره دارد که هرگز فاش نخواهند شد !,Nikki Summerfield,,Nikki دختری دو رگه است که حاصل ازدواج زنی هندی با مردی اهل آمریکاست. وی جزء فرقه ی کاریزماتیک پاپ است و دین او مسیحی است و رهبر مدل های فشن در مجلات است. وی همچنین به موسیقی و شعرگویی و البته آهنگ خواندن و رقصیدن علاقه ی بسیاری دارد و بزودی وی به یکی از بزرگترین ستاره ی های موسیقی پاپ مبدل خواهد گشت.,Cypher Boltzman,,Cypher همسر Bryce می باشد. او نیز همانند همسر خود، در گذشته به یک Demon Hunter تبدیل شده بود و همیشه در ماموریت ها، کنار Bryce بود و او را همراهی می کرد. البته درجه ی وی به عنوان یک Demon Hunter معمولی بود و همیشه به عنوان یک کمک کنار Demon Hunter های بزرگی چون Bryce جنگیده است. او زندگی و جان خود را پانصد سال پیش در مصاف با Astaroth ( پادشاه شیاطین )، در برابر چشمان همسرش از دست داد.,Sangria,,Sangria که چهره ای همانند یک پرنده دارد و بدنی مانند یک انسان، دوک شیاطین است و برای Astaroth کار می کند. او پنج قرن پیش در مبارزه ای با Bryce، دست راستش بسیار صدمه دید و انگشتانش را از دست داد. همچنین Sangria از سوی پادشاه شیاطین، مجهز به قدرتهای فرا انسانی و عجیب شده است و در بازی، قصد گرفتن انتقام از Bryce را دارد.,Astaroth,,در مورد Astaroth اطلاعات زیادی در دسترس نیست. تنها در این حد باید دانست که او هم پانصد سال پیش طی جنگی که با Bryce و Cypher داشت، همسر Bryce را کشت و خود Bryce را دچار نفرینی ابدی کرد که آن نفرین هم اکنون در زندگی وی باقی مانده است !,,در گیم پلی بازی NeverDead به خوبی آلمان های یک عنوان اکشن سوم شخص دیده می شود و می توان گفت که گیم پلی بازی از آن دسته گیم پلی هایی است که اکثر بازیبازها به آن علاقه دارند. بخش های متنوعی در گیم پلی آن وجود خواهد داشت که مطمئناً از تکراری شدن روند بازی جلوگیری خواهند کرد. در بیشتر اوقات بازی، شخصیت اصلی آن یعنی Bryce، تنها بالا تنه اش مشخص است که شباهت بسیاری هم به گیم پلی عناوینی مانند Resident Evil 5 و Dark Sector دارد. دشمنان شما نیز بسیار متنوع اند و به یک دسته یا شکل خاص محدود نمی شوند. مثلاً در یکی از تریلرهای بازی مشاهده کردیم که یکی از دشمنان همانند یک انسان بود و در تریلر دیگری در نمایشگاه Gamescom 2011 دیدیم که دشمنانی هم در بازی وجود دارند که شبیه به موجودات عجیب و تکامل یافته اند. تخریب پذیری محیط بسیار بالاست و تقریباً می توان گفت تمام اجزای محیط، مانند ستون ها دیوارها و … تخریب پذیرند. Bryce، شخصیت اصلی بازی هم از قابلیت های بسیاری برخوردار است. او می تواند در طول بازی حرکات زیادی را انجام دهد. گاهی اوقات شما با استفاده از یکی از آیتم های بازی می توانید صحنه ی اکشنی را بوجود آورید و با شیرجه زدن به سمت جلو، یا چپ و راست دشمنان خود را بوسیله ی اسلحه و یا شمشیر خود نابود کنید، که این ویژگی جالب قبلاً در سری بازی های Max Payne هم مشاهده شده است. او می تواند قسمت های مختلف بدن خود مانند سر، دست و پا را به بمب هایی تبدیل کند و آنها را بسوی دشمن پرتاب نماید. این قابلیت بسیار جالب و جدید است و البته پس از آن، بار دیگر اجزای از دست رفته در مدتی کوتاه ترمیم خواهند شد. در طول بازی شما هیچگاه با واژه ی You Are Dead و یا Game Over رو به رو نخواهید گشت. مرگ در این بازی معنایی ندارد و هیچگاه Bryce آنرا تجربه نخواهد کرد. البته این به معنی آسان بودن روند بازی نیست. در بعضی صحنه ها، درجه ی سختی بازی به قدری بالا می رود که شما مجبور می شوید به عقب بازگشته و خود را تجهیز نمایید و به مصاف یکی دیگر از شیاطین بروید. اسلحه هایی هم که Bryce از آنان استفاده می کند به چندین نوع تقسیم می شوند. برخی از آنان سبک هستند و به گروه کلت های کمری منتهی می شوند. گونه ی دیگری از اسلحه ها هم در بازی وجود دارند که سنگین هستند و رگباری شلیک می کنند و برخی از آنان هم هستند که تیرهای قوی دارند و انفجارهای سهمگینی را ایجاد می کنند، البته در تریلر دیگری از بازی مشاهده شد که اینگونه از اسلحه، دارای تیرهای محدودی اند. به طور کلی گیم پلی بازی بسیار جذاب است و در آن آیتم ها و بخش های متنوعی وجود دارد که به هرچه بهتر پیشبردن بازی کمک بسیاری خواهند کرد. اما اگر Rebellion برای ساخت بخش های مختلف آن وقت بیشتری را صرف می کرد، مسلماً می توانست IP جدید و بی نقصی را خلق کند که ساخت ادامه ی آن با مزاج گیمرها بسازد.,,گرافیک فنی بازی بسیار ساده است که نمونه ی آن در بسیاری دیگر از بازی ها مشاهده شده است. بنابر تریلرهایی که تاکنون از بازی دیده ایم می توان حدس زد که با یک گرافیک فنی خوب رو به رو نیستیم که البته در یکی از تریلرهای بازی ضعیف بودن برخی بافت ها مانند بافت دیوارها و اجزای دشمنان به خوبی مشاهده شد. در یکی از تریلرهای بازی که محیط بازی در شب را نشان می داد، دیدیم که مراحلی از بازی که در شب باید انجام شوند، درجه ی سختی بیشتری نسبت به دیگر مراحل برخوردارند. شما تنها باید با یک چراغ قوه مراحل شب را پیش ببرید که این امر به درجه ی سختی بازی بسیار می افزاید. دشمنان کوچک بازی در شب زیر ماشین ها و وسایل دیگر پنهان می شوند و با دیدن شما، خود را غافلگیرانه ظاهر می کنند، البته این مورد به جذاب بودن بازی بسیار افزوده است. نورپردازی بازی هم خوب به نظر می رسد و در مورد پالت رنگی آن هم می توان گفت که در آن رنگ های بسیاری وجود دارند و از یکنواخت بودن آن جلوگیری کرده اند. همچنین گرافیک هنری بازی هم، با بسنده کردن به چند تریلری که از بازی منتشر شده از سطح خوبی برخوردار است و در آن محیط های نسبتاً وسیع و زیبایی دیده می شود. از موسیقی و صداگذاری بازی هم اطلاعات زیادی در دسترس نیست. البته موسیقی های متن بازی و البته موسیقی منوی آن، توسط گروه چهار نفره ی Megadeth ساخته شده است.,,در آخر باید گفت NeverDead عنوانی نیست که شما را مجاب کند تا چندین بار آنرا به پایان برسانید، اما می توان انجام این عنوان را، استراحتی در میان انجام عناوین بزرگ تر دانست. پیش بینی نمی شود که NeverDead بتواند در میان رقبایش خود بدرخشد، ولی اگر Rebellion وقت بیشتر و تکنیک های بهتری را صرف ساخت آن می کرد، مسلماً NeverDead می توانست به رقیبی جدی برای رقیبان قدرش مبدل گردد. البته این صحبتها مبنی بر بد بودن و ضعیف بودن آن نیست و قطعاً این بازی جذاب شما را برای مدتی کوتاه می تواند سرگرم سازد.,میل بی پایان به مرگ ,میل بی پایان به مرگ ,
مرگ، انتقام و انتقام جویی. سه پدیده ی آشنا که تا به حال بارها و بارها نام آنها را در بسیاری از بازی های کامپیوتری شنیده ایم. عناصر جذابی که ایده ها و خط های داستانی بسیاری از روی آنان می توان بوجود آورد و آنها را بهانه ای برای ساخت یک عنوان اکشن اول شخص و یا سوم شخص قرار داد. تاکنون بازی های بسیاری را تجربه کرده ایم که پایان آنها به مرگ شخصی در اثر انتقام جویی فردی دیگر منتهی شده است، ولی گویا اینبار قرار است پدیده ی مرگ، که با توجه به عناوین منتشر شده بسیار تکراری شده است، زیر سؤال رود و عنوانی انتشار یابد که کاملاً خلاف این احکام عمل می کند و تنها یک چیز در آن حکم می دهد؛ انتقام جویی. NeverDead نام بازی اکشن سوم شخصی است که قرار است دو روز دیگر، یعنی در تاریخ 31 ژانویه ی سال جاری برای دو پلتفورم خانگی PS3 و X360 انتشار یابد. کارگردانی و ساخت NeverDead را Shinta Nojiri با تجربه عهده دار است که در کارنامه ی هنری اش، طراحی بازی Metal Gear Solid 4 به چشم می خورد. استودیوی سازنده ی بازی، Rebellion Developments نام دارد و نشر آنرا نیز Konami، در تاریخ مذکور انجام خواهد داد. هم سازنده و هم ناشر بازی جزء کمپانی های خوب عرصه ی بازی سازی به شمار می روند و امید می رود با عنوانی رو به رو باشیم که حداقل بتواند برای مدتی کاربران را سرگرم سازد ! فعلاً با توجه به تصاویر و تریلرها تنها همین امید می رود و بیش از این هم نمی توان از IP جدیدی همانند NeverDead انتظار داشت.