شاید با نگاه کردن به شهر لندن، همه چیز زیبا و دلربا به نظر برسد؛ هر چیزی دارای طراوت و شادابی باشد و غم و غصهای به چشم نخورد اما این شهر همیشه به این صورت نبوده است؛ در سالهای دور افرادی مانند Jack the Ripper وجود داشتند که با قتلهای وحشیانه خود ترس را در دل مردم افکنده بودند. جو دلهره آور و ترسناک لندن، هرچند برای مردم آن زمان اصلا جالب نبود، اما بیشک یکی از سوژههای دوست داشتنی در ساخت فیلم و بازی است. در کنار این همه المان جالب و با کمی خلاقیت و دستکاری واقعیات و ساخت یک داستان تخیلی که با چند عنصر و رویداد واقعی (Alternate history) همراه است، یک بازی تاریک و سنگین به نام The Order 1886 پدید میآید. عنوانی که توسط استودیو Ready at Dawn و با کمک Santa Monica ساخته میشود و از سال 2010 در دست ساخت بوده و سرانجام در E3 2013 به طور انحصاری برای PS4 معرفی شد. استودیو RAD که در سال 2003 تاسیس شد از همان ابتدا به ساخت بازی برای PSP مشغول گردید و عناوینی مانند God of War: Chains of Olympus و Daxter را برای این کنسول دستی منتشر کرد. بالاخره این استودیو قدمی بزرگ برداشت و در کنار سازندگان سری پرآوازه God of War ساخت The Order را آغاز نمود. در ابتدا هدف این تیم ساخت چیزی شبیه به Uncharted 2 و رسیدن به موفقیت عظیم آن بود و پس از تغییرات ریز و درشتی که اعمال شد، بازی بدین شکل در آمد. حال بیشتر TO1886 شباهت به سری Gears of War دارد و تا کنون با نمایشهای خود از مکانیزمهای جالب در گیمپلی و گرافیک و صحنههای سینمایی کمنظیری پرده برداری کرده است. عنوانی که چشمهای زیادی را به خودت دوخته و شاید بتواند از اولین IP های جدید انحصاری موفق نسل جدید باشد.,,در اواخر قرن 17 عدهای از مردم به دلایل نامعلومی رفته رفته خوی حیوانی پیدا کردند و باعث هرج و مرج در لندن شدند؛ این گروه که به چیزی میان انسان و حیوان تبدیل گردیدند گرچه از نظر عددی از مردم عادی کمتر بودند اما بُعد حیوانی آنها قدرتی کمنظیر را در اختیارشان گذاشته بود که آنها را عملا شکست ناپذیر مینمود. پس از مدتی طولانی، انسانها به فردی به نام “شاه آرتور” متوسل میشوند و آرتور و یارانش (شوالیهها) به مبارزه با افراد تبدیل شده میپردازند؛ بعد از مدتی کشمکش، اوضاع آن طور که باید پیش نمیرود و آرتور تا مرز شکست نیز پیش میرود که ناگهان افرادش مادهای عجیب به نام Black Water را پیدا میکنند که به لطف آن امکان درمان سریع پس از دریافت ضربه و حتی افزایش طول عمر میسر میشود. با وجود این برتری باز هم تغییر چندانی در روند و نتیجه جنگ ایجاد نمیشود، تا این که انقلاب صنعتی رخ میدهد و گروهی از دانشمندان به موفقیتهای بسیار بزرگی در اختراع اسلحههای گوناگون میرسند. ارتباطات بیسیم، اسلحههای الکتریکی، نارنجکهای پیشرفته، مینهای جنگی و… تنها قسمتی از اختراعات وسیع این گروه تلقی میشود که عملا 2 قرن از زمان خود جلوتر بودند. در سال 1886 که هنوز هم جنگ پایان نیافته، مردم عادی به شورش علیه ثروتمندان و کنترل کنندگان جامعه دست میزنند و همین باعث میشود گروهی شامل 4 نفر از افراد خبره که هر کدام نام خود را بر اساس اسمهای شوالیهها برگزیدهاند، مامور گردند تا آرامش را به لندن بازگردانند. در این میان Sir Galahad نقش اصلی را ایفا میکند و بازیکنان کنترل وی را در دست خواهند گرفت؛ او با دیگر افراد گروه رابطه نزدیکی دارد و Mallory را به عنوان یک الگو و مربی،Lafayette را یک دوست و Isabeau را نیمه گمشده خود میداند. Isabeau D’Argyll جوانترین عضو است و برخلاف چهره بچه سالش، اواخر بیست سالگی خود را سپری میکند.,,The Order یک شوتر سوم شخص است که اسلحههای بزرگ با قدرتهای بالا را شامل میشود. به دلیل پیشرفت بسیار سریع، در شهر لندن شاهد استفاده از لامپهای الکتریکی، متروی پیشرفته و… هستیم. بالونهای هوایی که Sentinels نامیده میشوند بر فراز آسمانها پرواز میکنند و برای موارد مختلفی به کار گرفته میشوند. نمایشهای اولیه در کنار AI نه چندان راضی کننده، شامل QTE های زیادی نیز بودند که باعث شد بازخوردهای منفی و انتقادات زیادی به بازی وارد شود. علاوه بر این عدم وجود بخش Multiplayer جزو دیگر مواردی بود که باعث شد در همان ابتدا خیلی از طرفداران از این عنوان دلسرد شوند. رفته رفته و با انتشار نمایشهای بیشتر، علاوه بر پیشرفت در گیمپلی، پیشرفت و بهبود محسوسی در گرافیک و موسیقی بازی نیز دیده میشد. سرانجام برای اطمینان بخشیدن به هواداران، کار به جایی رسید که RAD رسما اعلام نمود بازی به گونهای نیست که هر چند دقیقه یکبار QTE داشته باشد و تیراندازی نیز به شکلی نخواهد بود که پس از 1 ساعت خسته کننده شود. گیمپلی در مواقع مختلف به شکلهای گوناگونی تغییر میکند و سیستم کلی بازی به صورتی طراحی شده که همه سلایق را پوشش دهد. هر کس با توجه به علاقههای شخصی، از برخی المانهای عناوین سوم شخص لذت میبرد و این موارد مطمئناً در همه یکی نیست. همین عامل تیم RAD را به این سمت سوق داد تا گیمپلی بازی را تا جایی که میتوانند متنوع و وسیع طراحی کنند. بازی شامل مبارزات علیه مردم مسلح و افراد تبدیل شده است. Melee Attack در مواقع نیاز وجود دارد و حتی به بازیکنها این امکان را میدهد که از موارد و وسایل خاص موجود در محیط برای کشتن دشمنان استفاده کنند. یک ویژگی نیز در نظر گرفته شده که زمان را آهسته میکند و اجازه میدهد در عرض چند لحظه بتوان تعدادی از دشمنان را به سرعت از پای درآورد. طبق گفته سازندگان اگر به اندازه کافی در Blacksight به مهارت برسید، میتوانید در زمان Slow Motion به نارنجکها در هنگام پرتاب شدن روی هوا شلیک کنید؛ چیزی که قبلا در سری F.E.A.R تجربه کرده بودیم و منتظریم باری دیگر از آن لذت ببریم.,,بازی در نگاه اول شباهت زیادی به عنوان The Last of Us نیز دارد؛ جو سنگین و وجود موجودات فرا انسانی و افراد مسلح به عنوان دشمن این شباهت را بیشتر میکند. اما پایه و اساس گیمپلی تفاوتهای بزرگی با TLOU دارد. مهمترین عامل نیز وجود انبوهی از اسلحههای مختلف و مقدار زیاد تیرهاست که مورد دوم را عملا در TLOU نمیتوان یافت. به علاوه این که TO1886 اصلا سعی ندارد تجربه ترسناکی را ارائه دهد و یک بازی کاملا اکشن خواهد بود. بعد از چندین نمایش که خیال همه را از بابت گرافیک و گیمپلی تا حدودی آسوده کرد، در ماههای اخیر سازندگان به این نکته اشاره داشتهاند که داستان بازی با توجه به عدم وجود بخش آنلاین، بسیار درگیر کننده و جذاب خواهد بود. همچنین انتشار تریلری در رابطه با صداگذاری و موسیقی بازی، از موارد دیگری بود که بار دیگر امیدها را زنده کرد. با تمامی این تفاصیر باز هم برخی از افراد به انتقاد از بازی پرداختند که در نهایت Andrea Pessino، مدیر استودیو Ready at Dawn، به ذکر این نکته پرداخت که اگر هنوز هم نظرتان به بازی جلب نشده است اشکالی ندارد؛ به هر حال نظر هر کس با دیگری فرق دارد. آنها سعی میکنند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند و در صورتی که به خواسته خود رسیدند،The Order را ادامه داده و از این عنوان یک فرانچایز بسازند. نمایش 15 دقیقهای که اخیرا از بازی منتشر شده، بار دیگر قدرت دو تیم RAD وSM را در برنامه نویسی و مبحث گرافیک به رخ دیگران میکشد. وجود فیزیک منحصر به فرد لباس، 4MSAA x و دیگر موارد گرافیکی واقعا در بازی چشمنواز کار شدهاند. در بخش گرافیکی توجه ویژهای به کیفیت تکسچرهای مختلف شده است و در کنار آن شاهد یک نورپردازی واقعا چشمنواز نیز هستیم. توجه به جزییات واقعا در سطح بالایی قرار دارد و برای مثال در هنگام جابجایی، شاهد انعکاس نور توسط لنز دوربین اسلحهها خواهیم بود و یا بر اساس منفجر شدن لامپها، دود و گرد و خاک غلیظی در اطراف آن پدید میآید.,,سال پیش رو واقعا غنی و مملو از بازیهای گوناگون و با کیفیت است. انحصاریهای زیادی نیز در سال 2015 منتشر خواهند شد و این کار را برای اولین بازی AAA ساخته شده توسط استودیویی که قبلا فقط تجربه کار برروی PSP را داشت سختتر میکند. با این تفاصیر هنوز هم امید زیادی است که The Order بتواند بدرخشد و در میان بزرگانی چون Halo و Uncharted و Batman عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ,خواندن پیش نمایش,روی دیگر لندن,روی دیگر لندن,