دفاع از خانه,دفاع از خانه,
غیر ممکن است کسی بازیباز باشد اما به سبک اول شخص آشنایی کامل نداشته باشد. سبک و حال و هوایی Homefront بسیار به MW 2 شبیه است. صحبت در مورد گیم پلی وقت زیادی نمی برد زیرا که هسته ی اصلی این بازی ها یک چیز است. در حالی Homefront به MW 2 شبیه است؛ شباهت انکار ناپذیری به Frontlines: Fuel of War داشته و در نقاطی نیز از Half Life 2 وام گرفته است. هیچ چیز تغییر نکرده است. اگر تا به حال از بازی های اول شخص جنگ های نوین، عنوانی را بازی کرده اید تقریبا هیچ نیازی به راهنما ها ندارید، زیرا که نه معمایی وجود دارد نه غول عظیم الجثه ای. پنهان شدن پشت اشیاء به عنوان سنگر، پرتاب نارنجک، تیر اندازی، نشانه روی، دویدن و … چیزی هایی هستند که در هر عنوان هم سبک Homefront دیده می شود. اما با توجه به روایت آینده، نکات و المان هایی جدید خود به خود وارد می شوند اما آن ها نیز نسبتا همان عنصر های قبلی بوده و شکل جدیدی به خود گرفته اند. در ظاهر گیم پلی هیچ رنگی از آینده دیده نمی شود. با دیدن تصورات سازندگان، به این نکته پی خواهید برد که آنها از آینده فقط وجود ربات ها را یاد گرفته اند، نه چیز دیگری. اسلحه ها، نارنجک ها، محیط هیچ حسی را از آینده القا نمی کنند. به جز وسایل نقلیه و اسکنر های هوشمند تا به حال چیزی از آینده دیده نشده است.
تعداد کره ای ها بسیار زیاد است و در هر مرحله با ارتش عظیمی از سربازان کره مواجه خواهید شد. ضرب آهنگ گیم پلی، بسیار بالا است و حس جنگ را به خوبی القا می کند. اما همه ی مراحل به کشت و کشتار ختم نمی شود و در مراحلی باید به آرامی و با مخفی کاری ماموریت را به پایان برسانید. اگر به یاد داشته باشید سیستمی در بازی های جدید وجود دارد و آن نشانه دار کردن منطقه ای برای اعلام به نیرو های هوایی خودی است؛ تا با انواع سلاح ها آن منطقه را به خاک و خون بکشند. مثل همین سیستم در Homefront وجود دارد با این تفاوت که شما منطقه یا مکانی را نشانه دار کرده و ربات ها که اغلب نیروهای زمینی هستند به حرکت درآمده و آغازگر حمله می شوند. این ربات ها که اغلب غول پیکر و بزرگ تر از تانک های امروزی هستند می توانند تمام تسلیحات و وسایل نقلیه ی دشمن را به راحتی نابود کنند. مزیت دیگر این قابلیت این است که این ربات ها با گروه همراه می شوند و جلوی شما به راه می افتند و برای چندین بار می توان از قدرت و نیروی آنان در طول مسیر استفاده کرد. ربات های دیگری نیز وجود دارند که بیشتر به ربات های Ghost Recon: Future Soldier شبیه اند. این ربات ها با جثه ای کوچک، بسیار با سرعت بوده و قابلیت تیر اندازی دارند.
صحنه هایی سینمایی به اکثر میان پرده ها و حتی گیم پلی رخنه کرده اند. انفجار با تصویر برداری های جذاب، وقوع اتفاقات با صحنه های آهسته و … به وفور در تمام سطح میان پرده ها و گیم پلی خود را نشان می دهد. با اینکه هوش مصنوعی فوق العاده نیست اما دشمنان تیراندازی نسبتا خوبی دارند. وقتی تیری به شما اصابت می کند دور صفحه نمایش خون می پاشد، اگر در این مواقع سنگر نگرفته و سینه سپر کنید، خون ها بر روی صفحه پیشروی کرده و رگ های قرمز رنگ نیز در میان خون پدیدار می شود که بسیار زیبا کار شده اند و حس خشونت را به خوبی منتقل می کنند.
شرکت کانادایی Digital Extremes برای PC بازان سوپرایز هایی دارد که تاکنون تعداد اندکی از آنها فاش شده است. سرور اختصاصی برای PC بازان و پشتیبانی از DirectX 11 از سوپرایز های این شرکت است.
اطلاعات زیادی از قسمت Multiplayer در دست نیست، به جز اینکه علاقه مندان به این بخش می توانند در سیسمتی اختصاصی و ویژه با دوستان خود تا سقف 32 نفر به بازی بپردازند. در این بخش می توانید انواع هلیکوپتر ها، تانک ها و انواع وسایل نقلیه ی دیگر را مورد استفاده قرار دهید.
با نگاه به اولین تریلر ها، در مورد گرافیک غیر از اظهار ناامیدی کار دیگری نمی توان کرد. گرافیک در اولین تریلر ها در سطح اوایل نسل قبل بوده و اصلا چهره ی خوبی به Homefront نمی داد. اما با گذشت زمان تا کنون شاهد پیشرفت گرافیکی محسوسی در گیم پلی و میان پرده ها هستیم. اما هنوز امیدواریم گرافیک بیش از این پیشرفت کرده و در سطح بازی های روز شود. اگر بخواهیم در مورد گرافیک کنونی Homefront صحبت کنیم باید بگوییم با توجه به فریم ریت بالای گیم پلی راضی کننده است. جزئیات محیط و اسلحه ها، گرافیک شخصیت ها و وسایل نقلیه و … در سطح مطلوبی کار شده اند. اما افکت آتش و کیفیت انفجار ها، چیز هایی که در بازی های این سبک زیاد دیده می شود کیفیت خوبی ندارند و بخاطر اینکه زیاد به چشم می خورند بسیار زننده اند.
نور پردازی در سطح خوبی قرار دارد. سایه ها، عبور نور خورشید از میان برگ های درختان، چهره و نور زیبای ماه در شب از کیفیت نور پردازی خبر می رساند که از نقاط قوت بازی است.
در کلام آخر باید گفت امیدوار بودن به Homefront کاری بیهوده ای به نظر نمی رسد. اگر سازندگان روی سطح کیفی گرافیک بیشتر تلاش به خرج دهند، از گرفتار شدن گیم پلی در دام تقلید جلوگیری کنند، خلاقیت به خرج داده و نورآوری هایی را به سبک اول شخص بیاورند؛ بازی هایی مثل Call Of Duty حتما Homefront را پشت سر خود احساس خواهند کرد.
Homefront در March 2011 عرضه خواهد شد.
” alt=”” />