خواندن ادامه ی پیش نمایش,آخرین اثر از کمپانی Zipper Interactive در حال ساخت است و همه ما مشتاقیم تا اطلاعات جدیدی از این عنوان کسب کنیم. یکی از موارد بحث بر انگیز، پشتیبانی این بازی از کنترولر MOVE می باشد. کمپانی های Sony و Zipper Interactive و Guerrilla Games با همکاری یکدیگر اقدام به ساخت یک Sub-Machine Gun بر پایه MOVE و Navigation نموده اند. این وسیله Sharpshooter نام دارد که در قسمت بالای آن MOVE و در قسمت پایین آن Navigation قرار می گیرد. Sharpshooter سبک است اما در عین حال محکم و مقاوم ساخته شده است. طراحی منحصر به فرد آن باعث شده تا هم به جذابیت و زیبایی آن اضافه کند و هم اینکه راحتی را برای بازیباز ها به ارمغان آورد. تمامی جزییات طراحی اسلحه برگرفته از یک Sub-Machine Gun واقعیست. با پومپی که در جلوی اسلحه تعبیه شده است و به جلو عقب می رود می توانید Reload کنید. اگر این برایتان سخت است با فشردن دکمه خشاب عمل Reload انجام می شود. اگر شما اسلحه را به جلو ضربه بزنید عمل Melee Attack انجام خواهد شد. با چرخاندن سوییچ موجود در یک طرف Sharpshooter شما می توانید Rate of Fire اسلحه را در بازی کنترل کنید و آن را تغییر دهید. سایر کاربرد های دکمه ها و سوییچ ها تفاوتی نکرده اند و به صورت استاندارد باقی مانده اند به طور مثال با به جلو بردن استیک (Stick) ناویگیشن حالت Sprint برای کارکتر ایجاد می شود یا در حالت هدف می توانید با این کار از دید سوم شخص به اول شخص تغییر دید بدهید. دکمه های دایره و X به ترتیب کاور گیری و پرش را انجام می دهند. شما هر طور که دوست دارید می توانید از Sharpshooter استفاده کنید. در حالت ایستاده و با نگه داشتن اسلحه شبیه به یک سرباز واقعی در جنگ می شوید، اگر بخواهید روی صندلی یا نیمکتی بنشینید و نشسته آن را کنترل کنید شاید کمی خسته کننده باشد البته در این حالت میزان دقت شما نیز کاهش پیدا کند و بهترین پیشنهاد همان است که در حالت ایستاده اسلحه را در دست بگیرید.,,گزینه های کنترلی دوربین نیز برای Sharpshooter در نظر گرفته شده است که رایج ترین گزینه ها برای کنترل کردن دوربین، گزینه Modal است. این تنظیم به نوعی یک تنظیم Normal می باشد و دید را برای بازیباز طبیعی و راحت می کند. از دیگر گزینه های کنترلی دوربین می توان به Focal اشاره کرد. شما با کلیک کردن دکمه L2 می توانید چرخش های زیرکانه ای را انجام دهید البته این کار بیشتر زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که دشمنان عدیدی اطرافتان باشد و شما را هدف قرار داده اند. هدف گیری با Sharpshooter واقعا عالیست. میزان دقت و حساسیتی که این وسیله به ارمغان می آورد فراتر از دقت و حساسیت خود MOVE است. حداکثر زمانی که طول می کشد به صورت کامل به تمامی جوانب اسلحه مسلط شوید تقریبا 30 الی 45 دقیقه است. از جمله شعارهای تبلیغاتی این وسیله در هنگام عرضه آن به بازار این بود که: با ما هر بازیباز noob ای تبدیل به یک فرمانده جوخه می شود!! شاید در نگاه اول این گفته مسخره به نظر برسد اما با ظرافت و حساسیتی که سران سه کمپانی علی الخصوص Sony در ساخت این وسیله به کار برده است، زیاد هم مسخره به نظر نمی رسد. به گفته سازندگان در شماره جدید از فرانچایز محبوب SOCOM شاهد یک مکانیزم جدید از گیم پلی خواهیم بود که تمامی المنت های آن کاملا سازگار با کنترولر MOVE و صد البته Sharpshooter خواهد بود. اعتماد به نفس Zipper نسبت به مکانیزم جدید گیم پلی آنقدر زیاد است که صحبت هایی داشته است در رابطه با امکان بازی کردن SOCOM 4 بوسیله Sharpshooter در حالت آنلاین و چند نفره. بهتر است کمی هم درباره خود بازی SOCOM 4 صحبت کنیم. در مرحله اول از بازی شما ماموریت دارید دسته ای از مواد منفجره را به مقصد برسانید بعد از آن شما با گروهی از پارتیزانانی از کره جنوبی در یک جزیره ساختگی جنوب شرق آسیا فرود می آیید تا به بمب گذاری در این جزیره بپردازید.,,SOCOM 4 هم بر اساس Region یا منطقه ای که شما در آن بازی می کنید، بازیباز ها را شناسایی و مشخص می کند. بازیباز های منطقه آمریکای شمالی وظیفه ی اداره کردن گروه U.S Navy Seals را بر عهده دارند. سایر بازیباز های مناطق مختلف جهان، گروه های دیگری از نیروهای جنگی را کنترل می کنند به عنوان مثال بازیباز های منطقه انگلستان در نقش مبارزان S.A.S ظاهر می شوند. البته احتمال دارد این امکان به بازیباز داده شود که از حالت پیش فرض انتخاب بر اساس Region خارج شود و بازیباز به صورت دلخواهی نیرو انتخاب کند. فرمانده گروه U.S Navy Seals از لحاظ چهره خیلی شبیه به کاراکتر Nathan Drake در Uncharted است این خود می تواند دلیلی شود که بازیباز هایی که در خارج از منطقه آمریکای شمالی هستند و طرفدار پر و پا قرص بازی Uncharted و البته شخصیت Nathan Drake اند بخواهند گروه U.S Navy Seals را انتخاب کنند بنابراین احتمال قریب به یقین وجود دارد که انتخاب نیرو محدود به Region یا منطقه نباشد. طراحی کاراکتر ها و صدا پیشه هایی که در بازی استفاده شده است کاملا از یکدیگر متفاوت اند. هوش مصنوعی در SOCOM 4 در سطح بالایی قرار دارد دشمنان هوش بسیار بالایی دارند. تنها هدف و تمرکز دشمنان در بازی پیشروی به سمت موقعیت و وضعیت شماست و در تلاش اند از جناح های مختلف این کار را انجام دهند. در این حالت تیم شما کار سختی را پیش رو خواهد داشت و باید دشمنان را مجبور به عقب نشینی کنند. در قسمت های گذشته از فرانچایز SOCOM شما قادر بودید تا به دو جوخه فرمان های Direct و Hold را بدهید. فرمان Direct همان طور که مشخص است یک جوخه را به یک مسیر هدایت می کند و در مقابل فرمان Hold اعضای جوخه یا جوخه ها را در کنار هم و در یک موقعیت خاص نگه می دارد و به یک باره به همه اعضا دستور داده می شود. به نوعی فرمان Hold یک نوع سازماندهی را تشکیل می دهد که باعث می شود اعضای جوخه به صورت یکپارچه عقب نشینی و یا حمله کنند. جوخه شما به طور معمول خود از فرمان ها و دستور هایتان اطاعت کرده و به اهداف شلیک می کند. شما باید در موقعیت های مناسب از دستور های عقب نشینی و یا پیشروی استفاده کنید ممکن است جوخه گاها نافرمانی کند که البته این یک نوع مشکل در بازی محسوب نمی شود بلکه در حقیقت یک ویژگی است.,,به عنوان مثال زمانی که شما در یک حلقه آتش قرار گرفتید و از هر طرف سربازان دشمن به سمت جوخه شما شلیک می کنند اگر دستور جمع شدن افراد در یک نقطه را بدهید ممکن است با خنده مسخره آمیزه یکی از هم تیمی های خودتان مواجه شوید!! چراکه در آن لحظه حساس اینگونه فرمان دادن اشتباه است و بدون شک سربازان از آن سرپیچی خواهند کرد چون تنها فکرشان نجات دادن جان خودشان است. در مرحله دوم (Rendezvous) از بازی جوخه شما با نیرو های ناتو ملاقات می کند و جنگ در یک تفرجگاه ساحلی شروع می شود شما بار دیگر در مرحله هشتم (Onslaught) به این مکان بازخواهید گشت. سلاح ها در بازی قابلیت سفارشی سازی دارند، می توانید Add-on ها و دوربین هایی را به سلاح هایتان اضافه کنید. این Customize کردن سلاح ها حالت گسترده به خود گرفته که بهتر است خودتان در هنگام اجرای بازی به جزییات آن پی ببرید. SOCOM 4 به شما این امکان را می دهد که سبک انعطاف پذیری را در بازی داشته باشید و از سبک سطحی و ساده دوری کنید. شما می توانید در خط مقدم جنگ قرار بگیرید و مجموعه ای از کار های خطرناک را انجام دهید و یا می توانید به عقب برگردید و جوخه خود را به سمت خط مقدم هدایت کنید قبل از اینکه خودتان به جوخه ملحق شوید. دومین حالت کمی هیجان انگیز است و یک استراتژی دقیق با میزان بالای موفقیت را به ارمغان می آورد. SOCOM 4 عالی به نظر می رسد اما هنوز راه دارد تا بتواند بهترین بازی PS3 باشد.,,کاراکتر ها دارای یک حس بسیار محکم،تحریک پذیر و کاملا روان و فرز هستند، محیط ها بافت های گرافیکی مطلوبی دارند درحالی که بعضی از افکت ها از جمله افکت آتش گلوله ها کمی عجیب و غریب است با این حال در تلاش است در یک مسیر بهتر حرکت کرده و نواقص خود را تا زمان عرضه برطرف کند. Cutscene ها عالی کار شده،زوایای دوربین در داخل بازی سینمایی طراحی شده و داستان بازی پر از فراز و نشیب های درگیر کننده است. Soundtrack های SOCOM 4 اثر خلاقانه ی Bear McCreary است او با توجه به فضا و اتمسفر بازی این Soundtrack ها را خلق کرده است. همانند بسیاری از بازی های انحصاری سونی این عنوان هم از تکنولوژی 3D پشتیبانی خواهد کرد. تجربه 3D بازی کردن شاید برای بسیاری از بازیباز ها چندان خوشایند نباشد! اما این مسئله در SOCOM 4 فرق می کند چراکه شما قادر به پیکربندی تنظیمات 3D خواهید بود به هر حال بعضی از بازیباز ها با وجود این تنظیمات دوست دارند در حالت 2D بازی را انجام دهند. با وجود همه این گفته ها ما هنوز اطلاعاتی در رابطه با بخش چند نفره (Multiplayer) بازی نداریم امید است در آینده شاهد منتشر شدن جزییات بیشتری از Single Player و Multiplayer بازی باشیم و ویدیو های جدیدی را از بخش گیم پلی مشاهده کنیم. SOCOM 4 در تاریخ های 19 و 22 آوریل 2011 به ترتیب در آمریکا و اروپا به صورت انحصاری بر روی کنسول PS3 عرضه خواهد شد.,جنگ ملتها,جنگ ملتها,آخرین اثر از کمپانی Zipper Interactive در حال ساخت است و همه ما مشتاقیم تا اطلاعات جدیدی از این عنوان کسب کنیم. یکی از موارد بحث بر انگیز، پشتیبانی این بازی از کنترولر MOVE می باشد. کمپانی های Sony و Zipper Interactive و Guerrilla Games با همکاری یکدیگر اقدام به ساخت یک Sub-Machine Gun بر پایه MOVE و Navigation نموده اند. این وسیله Sharpshooter نام دارد که در قسمت بالای آن MOVE و در قسمت پایین آن Navigation قرار می گیرد. Sharpshooter سبک است اما در عین حال محکم و مقاوم ساخته شده است. طراحی منحصر به فرد آن باعث شده تا هم به جذابیت و زیبایی آن اضافه کند و هم اینکه راحتی را برای بازیباز ها به ارمغان آورد. تمامی جزییات طراحی اسلحه برگرفته از یک Sub-Machine Gun واقعیست. با پومپی که در جلوی اسلحه تعبیه شده است و به جلو عقب می رود می توانید Reload کنید. اگر این برایتان سخت است با فشردن دکمه خشاب عمل Reload انجام می شود. اگر شما اسلحه را به جلو ضربه بزنید عمل Melee Attack انجام خواهد شد. با چرخاندن سوییچ موجود در یک طرف Sharpshooter شما می توانید Rate of Fire اسلحه را در بازی کنترل کنید و آن را تغییر دهید. سایر کاربرد های دکمه ها و سوییچ ها تفاوتی نکرده اند و به صورت استاندارد باقی مانده اند به طور مثال با به جلو بردن استیک (Stick) ناویگیشن حالت Sprint برای کارکتر ایجاد می شود یا در حالت هدف می توانید با این کار از دید سوم شخص به اول شخص تغییر دید بدهید. دکمه های دایره و X به ترتیب کاور گیری و پرش را انجام می دهند. شما هر طور که دوست دارید می توانید از Sharpshooter استفاده کنید. در حالت ایستاده و با نگه داشتن اسلحه شبیه به یک سرباز واقعی در جنگ می شوید، اگر بخواهید روی صندلی یا نیمکتی بنشینید و نشسته آن را کنترل کنید شاید کمی خسته کننده باشد البته در این حالت میزان دقت شما نیز کاهش پیدا کند و بهترین پیشنهاد همان است که در حالت ایستاده اسلحه را در دست بگیرید.