معرفی بازی‌ها

یک دنیا خلاقیت

یک دنیا خلاقیت,یک دنیا خلاقیت,

 

Tearaway: Unfolded ماجرای شخصیتی به نام Atoi را دنبال می‌کند که بدن او کاغذی و سرِ او شبیه به پاکت نامه است. این شباهت بی‌دلیل نیست، زیرا یکی از وظایف اصلی Atoi آن است که باید پیغام‌های مختلفی را با خود حمل کند. در کنار Atoi که شخصیتی با ویژگی‌های دخترانه است، بازیکن قابلیت انتخاب شخصیت دیگری به نام Iota «آیوتا» را نیز دارد که مدل پسرانه Atoi محسوب می‌شود. دنیای Tearaway: Unfolded به صورت Semi-Open World خواهد بود و با مکانیزم جالبی که سازندگان برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، تجربه‌ی نوینی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همان‌طور که در ابتدای پیش‌نمایش اشاره کرده بودیم، Tearaway یک عنوان پلتفرمر است که بازیکن باید از سکوهای مختلفی پرش کند و در همین لحظه با دشمنان مختلفی روبرو خواهد شد که برای شکست دادن آن‌ها، می‌بایست از استراتژی دقیقی بهره ببرد. دنیای کاغذی Tearaway مملو از معماهای جالبی است که می‌تواند تلفیقی از ذهن و فیزیک باشد. مثلاً در نمایش بازی دیدیم که شما باید از پرِ پروانه برای پیشبرد مرحله استفاده کنید که با کشیدن آن روی کاغذ و قیچی کردن آن، این‌کار میسر می‌شود. به طور کلی تنوع این معماها در حد قابل قبول هستند و می‌توانند برای مدتی سرگرم‌کننده باشند و بازیکن را به چالش بکشند.

 

 src=/files/brca.jpg style=

 

علاوه بر محیط اصلی بازی، محیط ثانویه هم وجود دارد که Sogport نامیده می‌شود. بازیکن بعد از ورود به این محیط باید به دنبال مدرک و سرنخ‌های مختلف بگردد و با بررسی کردن آن‌ها، بازی را پیش ببرد. در طول این جستجوها، شما با دشمنان کاغذی و کوچکی روبرو خواهید شد که چند روش برای از بین بردن آن‌ها وجود خواهد داشت. یکی استفاده از درگیری فیزیکی که معمولاً به تکه‌تکه شدن دشمنان منجر می‌شود و دیگری استفاده از تله‌ها. برای استفاده از مورد دوم شما باید طی مراحلی که سپری می‌کنید، به جستجوی وسایل و آیتم‌های مختلف بپردازید که توسط آن‌ها شما قادر به ساخت تله خواهید بود. علاوه بر آن، یک سری موجودات عظیم‌الجثه هم در Tearaway حضور خواهند داشت که بهترین استراتژی برای روبه‌رو شدن با آن‌ها فرار کردن از ضرباتشان است.

خوشبختانه تنوع قسمت‌های فرعی Tearaway بالا است، به عنوان مثال شما در طول بازی با Mini-Gameهای متنوعی روبرو خواهید شد که در این حیطه می‌توان به یک زمین بسکتبال (از جنس کاغذ) اشاره داشت که وقتی پرتاب‌های خود را به امتیاز تبدیل می‌کنید، می‌توانید از قابلیت‌های جدیدی بهره ببرید. مطمئناً یکی از عوامل موفقیت نسخه PS Vita عنوان Tearaway استفاده بسیار مناسب از پد لمسی دستگاه بود، به همین دلیل سازندگان نسخه PS4 آن، تصمیم گرفتند از تمامی پتانسیل‌های Dualshock 4 استفاده کنند تا بتوانند تجربه‌ی مشابهی را رقم بزنند. به عنوان مثال شما می‌توانید با پد لمسی PS4 اقدام به تولید باد کنید و یا با سوار شدن بر روی وسایل مختلف آنها را کنترل کنید، همین‌طور با درست کردن سکوهای پرش، می‌توانید قسمتی از مراحل بازی را طی کنید و در کنار آن پاره کردن محیط‌های کاغذی با انگشتانتان حس بسیار خوبی را برای شما به وجود خواهد آورد. از دیگر تغییراتی که در نسخه PS4 باید به آن اشاره کنیم، متفاوت شدن Custom شخصیت اصلی بازی است. در نسخه‌ی PS Vita آن، لباس شخصیت اصلی سبز بود ولی در نسخه PS4 پوشش آن به بنفش تغییر کرده است. (مشخص نیست که آیا این پوشش فرعی است یا خیر) از تغییرات دیگری که در دموی Tearaway: Unfolded مشاهده شد، این بود که بازیکن قادر است در بازی سنگ بزرگی را برداشته و در دنیای واقعی خود کنترلر را نگه‌دارد و به هر قسمتی که می‌خواهد (با استفاده از تکان دادن کنترلر) سنگ را پرتاب کند و در صورتی که آن سنگ به مقصد مورد نظر نرسد، قادر است از زاویه دیگری این کار را تکرار کند. همچنین برای راهیابی مسیرهای مختلف، شما توانایی استفاده از چراغ قوه‌ای را که Guiding Light نام دارد، خواهید داشت.

 

 src=/files/agent2.jpg style=

 

نرخ فریم نسخه PS4 این بازی به صورت 60 فریم در ثانیه و با وضوح 1080p خواهد بود که همین موضوع بهانه‌ای برای تجربه‌ی مجدد آن بر روی کنسول PS4 قلمداد می‌شود. بر اساس نمایش‌های Tearaway: Unfolded، کات‌سین‌ها کاملاً جذاب و پویا هستند و داستان بازی را به زیباترین شکل ممکن (ورق زدن) روایت می‌کنند. آن چیزی که در Tearaway بیداد می‌کند، گرافیک هنری بسیار خوب آن است. در ابتدای نمایش بازی دیدیم که اتمسفر بازی کاملاً تاریک است و آسمان مملو از کلاغ‌های کاغذی است که ناگهان با آمدن Atoi اتمسفر بازی سریعاً تغییر می‌کند و جو جالبی را به خود می‌گیرد. برای ساخت قطعات بازی از آقای Kenneth C M Young استفاده شده است که ایشان سابقه ساخت موسیقی‌های سری LBP را در کارنامه خود دارد و همین‌طور آقای Brian D'Oliveira در کنار ایشان برای ساخت فطعات حضور دارد.

 

 src=/files/bat.jpg style=

 

فضای دل‌انگیزی در قلب Tearaway نهفته است که مملو از خلاقیت‌های سازندگان بازی است، عنوانی که نسخه‌ی PS Vita آن یک آزمون بزرگ برای MM بود که با موفقیت پشت سر گذاشته شد. پورت Tearaway بر روی PS4 نسخه‌‌های مختلفی دارد که با پیش خرید کردن آن‌ها، می‌توانید از لباس‌های جدید، موسیقی‌های متن بیشتر و مضامین دیگری بهره ببرید. لازم به ذکر است که Tearaway: Unfolded در تاریخ 8 سپتامبر سال 2015 به صورت انحصاری بر روی PS4 عرضه خواهد شد.

” alt=””/>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا