نبرد در برابر زندگی از نوع مرده,نبرد در برابر زندگی از نوع مرده,
Daryl یک شکارچی، مسیریاب، ردیاب و البته Zombie Killer قهاری است. او شخصیتی پرخاشگر دارد و زمانی که خطری را حس کند به استفاده از خشونت روی میآورد. با این حال در مقایسه با برادر بزرگتر خود (Merle) به شکل قابل توجهی منطقی است. او همچنین در استفاده از سلاح های گرم و سرد مهارتهای بسیاری از خود نشان میدهد و تیر و کمان معروف او در طول سریال تلویزیونی نیز زبانزد است. قبل از شیوع بیماری، Daryl و Merle در مکانی نامعلوم در کوههای ایالت جورجیا زندگی میکردند. پدر و مادر الکلی، بدزبان و معتاد باعث شده بود تا این دو برادر دوران کودکی تاسف آوری را سپری کنند. زمانی که Merle تنها 12 سال داشت و Daryl کودکی خردسال بود، مادرشان را در یک حادثه آتشسوزی از دست دادند. پس از این حادثه، Merle وظیفه بزرگ کردن Daryl را بر عهده گرفت. او سعی میکرد تا نوع اندیشه و عقاید خود را به Daryl انتقال دهد. Daryl بیشتر دوران کودکی و نوجوانی خود را تنها سپری کرد و Merle نیز اکثر اوقات در بازداشتگاه نوجوانان به سر میبرد. Daryl قبل از 12 سالگی و برای مدت 9 روز در جنگل گم شد. او پس از 9 روز، راهِ خانه را پیدا کرد و به آن بازگشت. وقتی به خانه رسید، فهمید کسی متوجه عدم حضور وی در این 9 روز نبوده است!
Merle شخصی سرکش، خشن، پرخاشگر، نژادپرست و زورگوست و همیشه سعی دارد تا عقاید خود را بر دیگران تحمیل کند. او نیز همانند برادر کوچکترش، یک شکارچی و ردیاب حرفهای است و تخصص خاصی در استفاده از سلاحها، به ویژه برخی سلاحهای گرم دارد و در کنار اینها، مشتزن حاذقی نیز میباشد که البته این امر به خوبی خود را در درگیری های تن به تن نشان میدهد. Merle به ندرت افراد را با اسم واقعیشان صدا میزند و معمولاً برای هر یک از آنها القابی را در نظر میگیرد و ملاک وی برای انتخاب این لقبها، مسخره کرده آنان است. برای مثال او Daryl را با عباراتی مثل Little Baby Brother و Darlina مورد خطاب قرار میدهد! او به خاطر نبود محبت و راهنما در دوران کودکی، شخصیتی اجتماعگریز دارد. وی همواره در مورد بزرگ کردن برادر خود با افتخار صحبت میکند در حالی که او نیز همانند پدرش در زندگی برادرش یک غایب بود. Merle در دوران نوجوانی خانواده خود را ترک کرد و به نظامیان پیوست. او به خاطر مهارتهای بالای خود توجه همه را به خود جلب کرده بود تا اینکه یک روز یکی از گروهبان ها را مورد ضرب و شتم قرار داد و به 16 ماه زندان محکوم شد.
The Walking Dead: Survival Instinct یک عنوان در قالب اول شخص شوتر است. اما موردی که این بازی را با شوتر های دیگر متمایز میکند، تاکید آن بر مخفیکاری و استفاده از سلاحهای گرم به عنوان آخرین راه حل باقیمانده است. Walker ها (زامبیها در دنیای The Walking Dead اغلب Walker یا Biter خوانده میشوند) به حرکت موجودات زنده (انسان و حیوان) و صدای آنها عکس العمل نشان میدهند. در نتیجه زمانی که صدای شلیک تیری را بشنوند مسیر خود را به سمت صدا تغییر میدهند. این موضوع باعث میشود تا نبردهایی که در آنها از سلاح سرد استفاده میکنیم بر نبرد با سلاح گرم ارجحیت پیدا کند. با این حال بهتر است تا آنجایی که امکان دارد بازیبازها از درگیری با Walker ها خودداری نمایند. Walker ها با وجودی که کند و آهسته هستند اما آنها از مهارتهای بسیار بالایی برخوردار هستند و همانند یک ماشین درنده، شما را خواهند کشت. حضور Walkerها در طول بازی قابل پیشبینی نیست اما اگر در مسیر خود، شما با گروهی از آنان برخورد کردید، باید حدالامکان از آنها اجتناب کنید و یا در مکانی باقی بمانید تا گلهی آنها از آنجا عبور نماید. با طی کردن کردن مأموریتها، Walkerهایی را مشاهده میکنید که گاهی اوقات در حال پارهپاره کردن اجساد انسانها و یا حیوانات هستند، در این مواقع شما یک فرصت بزرگ را بدست میآورید تا از کنار آنها عبور کنید. پس از گذراندن چند مأموریت، Daryl کاریزمایی همانند سریال پیدا میکند و به وسیلهی تیرکمان و Crossbow میتواند دشمنان خود را از پا درآورد. استفاده از محیط برای ادامه ماموریتها بسیار اهمیت دارد. برای مثال اگر در مسیر شما Walker باشد، میتوانید با پرتاب یک بطری حواس او را پرت کرده و به مسیر خود ادامه دهید. در The Walking Dead: Survival Instinct نیز همانند بازی Telltale Games، انتخابها در روند و همچنین پایان بازی تاثیرگذارند. در طول داستان و یا ماموریتها افرادی را میبینید که میتوانید آنها را به عضویت گروهتان در بیاورید و در آینده از کمکهایشان بهرهمند شوید. این افراد برخلاف سریال (که معمولا یک تهدید به حساب میآیند) بیشتر به عنوان کمک و منبع هستند. بعضی از آنها به خاطر امنیت و آرامش نسبی به گروه شما ملحق میشوند در حالی که برخی دیگر، انجام کارهایی را از شما درخواست خواهند کرد که در صورت انجام آن، میتوانید روی کمک آنها در آینده حساب باز کنید. مدیریت منابع در بازی بسیار مهم است. غذا، سوخت، اسلحه و مهمات در بازی به صورت محدود وجود دارد و در صورت استفاده نکردن بهینه با مشکل مواجه خواهید شد. برای پیدا کردن و افزایش داشتههای خود، باید محیط بازی (داخل سطل آشغالها، خانهها، اتومبیلها و … ) را به دقت بگردید. همچنین میتوانید افراد گروهتان را برای یافتن غذا و سوخت به ماموریت های مختلف بفرستید. البته این افراد بسته به مهارتهایشان ممکن است دست پر یا دست خالی برگردند و یا هیچ وقت برنگردند.
یکی از مواردی که در تریلر بازی ناامیدکننده جلوه میداد، گرافیک آن بود. تیم سازنده با بهرهگیری از ***** رنگهای خاکستری و قهواهای سعی در شبیهسازی حسوحال سریال داشته است. ولی ظاهراً وجود بافت های بیکیفیت و طراحی نامناسب محیط نتیجه ای نامناسب و نه چندان جالبی را به همراه داشتهاست. این مورد زمانی شدت میگیرد که گرافیک بازی با گرافیک عنوانهای تقریباً همزمان با آن (از جمله Crysis 3) مقایسه شود. مکان منابع و Walker ها در بازی کاملا متغیر است. برای مثال ممکن است در بازی و در بار اول در یک اتاق غذا پیدا کنید ولی بار دوم و در همان اتاق ممکن است به جای غذا با اتاقی پر از Walker ها روبرو شوید. پس از پایان بازی (New Game+) نیز باز میشود که میتوانید در آن، بازی را از همان اول با سرعت، سلامتی، مهمات بیشتر و همچنین اسلحه های قدرتمند آغاز کنید. وجود این دو مورد مذکور باعث میشود تا عنوان ارزش تکرار بالایی داشته باشد و بازیباز را برای تجربه مجدد خط داستانی تشویق کند.
Activision امیدوار است تا با بهرهگیری از محبوبیت سریال The Walking Dead، به موفقیت قابل قبولی دست یابد ولی باید منتظر ماند و دید که آیا The Walking Dead : Survival Instinct فاکتورهای لازم برای تبدیل شدن به یک عنوان موفق را دارد یا خیر. آیا تمام بینندههای سریال، که با دنیای بازی نیز آشنایی دارند از این عنوان استقبال مینمایند یا خیر! The Walking Dead: Survival Instinct در تایخ 22 مارس 2013 در اروپا و 19 مارس در آمریکا عرضه خواهد شد.
” alt=”” />