معرفی بازی‌ها

توکیو آیدول!

توکیو آیدول!,توکیو آیدول!, src=/files/TM%2001.jpg style=
 

داستان بازی در شهر توکیو پیگیری‌ می‌شود. تمامی انسان‌ها انرژی نهفته‌ای بنام «پرفورما» (Performa) را در وجود خود دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به دنبال رویاهای خود رفته و آن‌ها را به حقیقت تبدیل کنند. انرژی پرفورما علاوه بر کمک به انسان‌ها باعث می‌شود تا موجوداتی بنام «میراج» (Mirage) که علاقه بسیاری به این گونه از انرژی دارند از دنیای موازی بنام «قلمروی آیدول‌ها» (Idolsphere) پا به دنیای انسان‌ها گذاشته و به شکار پرفورمای موجود در انسان‌ها بپردازند. میراج‌ها نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند، عده‌ای تنها برای رسیدن به اهداف شوم خود و نابودی جهان به دنبال پرفورما بوده و عده‌ای با بستن پیمان با انسان‌ها و دریافت پرفورما به مقابله با میراج‌های شیطانی پرداخته تا جلوی نابودی جهان را بگیرند. به اینگونه از افراد که با میراج‌ها پیمان دوستی و اتحاد بسته، «میراج مستر» (Mirage Master) گفته می‌شود و وظیفه اصلی آن‌ها مبارزه با میراج‌های شیطانی است. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که پسری بنام «ایتسوکی آئوی» (Itsuki Aoi) به صورت تصادفی با کمپانی «فورچونا» که یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان محتوای سرگرم‌کننده است آشنا شده و بعنوان یک میراج مستر برای مبارزه با میراج‎های شیطانی و دفاع از جهان انسان‌ها با آن‌ها همکاری خود را آغاز می‌کند.
با هم نگاهی به چند تن از شخصیت‌های اصلی داستان می‌اندازیم:
 

Itsuki Aoi
 src=/files/TM%20-%20Itsuki.jpg style=

شخصیت اصلی بازی پسری بنام ایتسوکی است که در واقع یک دانش‌آموز دبیرستانی ساده به حساب آمده و یکروز طی اتفاقی با کمپانی فورچونا آشنا شده و به قدرت خودش بعنوان یک میراج مستر پی می‌برد. ایتسوکی هیچ علاقه‌ای به دنیای سرگرمی و خوانندگی نداشته، ولی برخلاف میل خود مجبور به همکاری با کمپانی فورچونا برای مبارزه با میراج‌های شیطانی می‌شود.
میراج تحت کنترل ایتسوکی که با او پیمان اتحاد بسته کسی نیست جز «کروم» (Chrom)، شاهزاده پادشاهی «الیسه» و یکی از سه شخصیت اصلی بازی «فایر امبلم: اویکنینگ» (Fire Emblem: Awakening) که پس از وارد شدن به قلمروی آیدول‌ها حافظه خود را از دست داده است.
 

Tsubasa Oribe
 src=/files/TM%20-%20Tsubasa.jpg style=

یکی از آیدول‌ها (Idol) و خوانندگان تازه‌کار در کمپانی فورچونا که شخصیت پرتلاشی داشته و تمام سعی خود برای تبدیل شدن به بهترین آیدول کمپانی فورچونا را بکار می‌بندد. هدف اصلی «سوباسا» از پیوستن به کمپانی فورچونا، پیدا کردن خواهر بزرگتر‌ خود است. خواهر بزرگتر سوباسا که آیدول و خواننده معروفی بوده، پنج سال پیش در یک حادثه بهمراه چند آیدول دیگر ناپدید شده است.
میراج تحت کنترل سوباسا، «شیدا» (Shiida) نام دارد. پرنسس پادشاهی «تالیس» و یکی از شخصیت‌های قابل بازی در تمامی عناوین سری «آکانه-آ» از مجموعه فایر امبلم. شیدا، سوباسا را همچون خواهر کوچکتر خود پنداشته و رابطه بسیار نزدیکی با او برقرار کرده و از همین رو تمام تلاش خود برای کمک کردن به او را بکار می‌بندد.
 

Kiria Kurono
 src=/files/TM%20-%20Kiriya.jpg style=

یکی از آیدول‌های حرفه‌ای که چند سال قبل کار خود در کمپانی فورچونا را بعنوان یک آیدول تازه کار آغاز کرده و روز به روز به محبوبیت و کیفیت کار خود افزوده تا جایی که امروز بعنوان آیدول شماره یک کمپانی شناخته می‌شود. «کیریا» شخصیت خونسرد و ظاهر بسیار جذابی داشته و از همین رو از محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین مردم برخوردار است.
میراج تحت کنترل کیریا، «سالیا» (Sallya) یکی از شخصیت‌های قابل بازی فایر امبلم: اویکنینگ است. جادوگری روان‌پریش و عاشق و شیدای کروم (میراج تحت کنترل ایتسوکی) که همانند او پس از ورود به قلمروی آیدول‌ها حافظه خود را از دست داده است.
 

Touma Akagi
 src=/files/TM%20-%20Touma.jpg style=

پسری زیبا، بدل‌کاری قهار و یکی از آیدول‌های محبوب فورچونا که شخصیت هر چه آید خوش آیدی داشته و علاقه وافری به قهرمان و داستان‌های قهرمان محور دارد، تا جایی که تمام تلاش خود برای تبدیل شدن به قهرمانی تمام عیار همچون افسانه‌های قدیمی را بکار می‌بندد.
میراج تحت کنترل «توما»، «کین» (Kain) معروف به گاو درنده است. شوالیه وفادار پادشاهی در سری آکانه-آ از مجموعه فایر امبلم که شخصیت وفادار و قهرمان مسلکی داشته و همین مسئله باعث شده تا رابطه بسیار قدرتمندی بین او و توما ایجاد شود.
 

Eleonora Yumizuru
 src=/files/TM%20-%20Eli.jpg style=

«الئونورا» دو رگه‌ای ژاپنی-اروپایی است که تصمیم دارد روزی تبدیل به بهترین بازیگر هالیوود شود. تخصص اصلی الئونورا بعنوان یکی از اعضای کمپانی فورچونا در بازیگری است ولی با این حال بعنوان خواننده هم استعداد بالایی از خود نشان داده است. طرفداران الئونورا او را با نام مخفف «الی» صدا می‌زنند.
میراج تحت کنترل الی، دوک «ویریون» (Virion) یکی از شخصیت‌های قابل بازی در فایر امبلم: اویکنینگ است. نجیب‌زاده‌ای دخترباز که حتی با توجه به از دست دادن حافظه خود پس از ورود به قلمروی آیدول‌ها، کماکان خلق و خوی خاص خود را حفظ کرده و همین مسئله باعث شده که مدام در حال درگیری با الی باشد.
 

Mamori Minamoto
 src=/files/TM%20-%20Mamori.jpg>​</div><p> جوان‌ترین عضو کمپانی فورچونا، دختری دبستانی بنام «ماموری» که بصورت دیوانه‌واری قصد تبدیل شدن به یک «ناده‌شیکو» یا همان زن ایده‌آل ژاپنی را دارد. موسیقی «انکا» و اجرای کابوکی تنها بخشی از توانایی‌های ماموری است.<br> میراج تحت کنترل ماموری، «دو-گا» شوالیه آهنین در سری آکانه-آ از مجموعه فایر امبلم است. دوگا برای محافظت از سرزمین و مردم خود حاضر است دست به هرکاری بزند. پس از وارد شدن به سرزمین آیدول‌ها و از دست دادن حافظه خود، دو-گا کماکان خلق و خوی خستگی‌ناپذیر قدیمی خود را حفظ کرده و تمام توان خویش برای کمک به ماموری را بعنوان ارباب جدید خود بکار می‌بندد.<br>  </p><div style=Yashiro Tsurugi
 src=/files/TM%20-%20Yashiro.jpg style=

«یاشیرو» بعنوان رده‌ بالاترین آیدول کمپانی فورچونا شناخته می‌شود. خونسردی و ظاهر جذاب وی در کنار داشتن شخصیتی مرموز، او را تبدیل به یکی از مهم‌ترین اعضای فورچونا کرده است. یاشیرو در بازیگری، خوانندگی و رقصیدن تبحر خاصی داشته و از محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین مردم برخوردار است. هرچند برخلاف شهرت بالای خود، در برخورد با دیگران رفتار سرد و بی‌روحی را از خود بروز می‌دهد.
میراج تحت کنترل یاشیرو «نابارل» (Nabarl) شمشیر زن قرمز و مزدور معروف سری آکانه-آ از مجموعه فایر امبلم است. نابارل همچون یاشیرو شخصیت آرام و خونسردی داشته و چندان علاقه‌ای به بروز احساسات خویش ندارد.
 

Tiki
 src=/files/TM%20-%20Tiki.jpg style=

مطمئناً طرفداران سری فایر امبلم به خوبی با «تیکی» آشنا هستند، الهه‌ای فوق‌العاده قدرتمند و یکی از شخصیت‌های قابل بازی در سری آکانه-آ و اویکنینگ. در توکیو میراج ظاهر تیکی مقداری متفاوت‌تر از قبل بوده و اینجا تبدیل به یک آیدول مجازی فوق‌العاده محبوب شده است که فقط در دنیای غیر واقعی وجود نداشته و بعنوان مسئول «بلوم پالاس» (Bloom Palace) نیز شناخته می‌شود. تیکی در اصل یک نیروی پشتیبان بوده و بهمراه قلعه تحت کنترل خود نقشی همانند «ایگور» و «ولوت روم» (Velvet Room) از بازی پرسونا را برای بازیکن ایفا می‌کند. تیکی به دلایل نامعلومی ایتسوکی را همانند برادر بزرگتر خود پنداشته و علاقه وافری به او دارد.
 

Maiko Shimazaki
 src=/files/TM%20-%20Maiko.jpg style=

رییس کمپانی فورچونا که شخصیتی مهربان، بازیگوش و دوستداشتنی دارد. «مایکو» در گذشته مدل معروفی بوده و حال تمام تلاش خود را می‌کند تا میراج مسترهای بیشتری را به عضویت کمپانی فورچونا در آورده و به مبارزه با میراج‌های شیطانی بپردازد.
هنوز مشخص نیست که میراج تحت کنترل مایکو چه کسی است.
 

Barry Goodman
 src=/files/TM%20-%20Barry.jpg><br> ​</div><p>از اعضای اصلی کمپانی فورچونا. «بری» در گذشته موسیقیدان معروفی بوده و حال وظیفه تدریس و برنامه‌ریزی آیدول‌های تازه کار کمپانی و استخدام استعدادهای جدید را بر عهده دارد. بری علاقه وافری به انیمه و فرهنگ اُتاکویی داشته و بعنوان یک اُتاکوی تمام عیار شناخته می‌شود، البته ظاهر بری نباید باعث شود که فراموش کنیم وی یکی از قوی‌ترین میراج مسترهای کمپانی فورچونا است.<br> هنوز مشخص نیست که میراج تحت کنترل بری چه کسی است.<br>  </p><div style= src=/files/TM%2002.jpg /></div><p> توکیو میراج عنوانی در سبک نقش‌آفرینی-ژاپنی با مبارزات نوبتی به سبک سری بازی‌های شین مگامی تنسی بوده که با تغییرات ریز و درشتی روبرو شده است که باهم نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.<br/> همانند سری بازی‌های شین مگامی تنسی و به ویژه پرسونا بازی به دو بخش مبارزات و زندگی روزمره تقسیم می‌شود. شما در شهر توکیو قادر به رفت و آمد به اکثر مناطق بوده و توانایی برقراری ارتباط و صحبت کردن با سایر شخصیت‌ها یا انجام ماموریت برای آن‌ها را خواهید داشت، انتخاب دیالوگ مورد نظر در صحبت با دیگران یکی از ویژگی‌های بازی است که تاثیر مستقیمی در روند ایجاد رابطه شما با سایر شخصیت‌ها خواهد داشت، دقیقاً سیستمی همانند سری بازی‌های پرسونا.<br/> ماموریت‌های بازی نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند، ماموریت‌های اصلی که به پیشبرد خط اصلی داستان کمک کرده و ماموریت‌های فرعی که علاوه بر جوایز مختلف، داستان‌های فرعی زیادی را برای شما بازگو کرده و اصلی‌ترین عامل برای بهبود و ایجاد روابط عمیق‌تر بین شما (شخصیت اصلی) و دیگران است.<br/> نرم‌افزار ارتباطی شبیه به شبکه‌های اجتماعی معروف نیز در توکیو میراج وجود داشته که اجازه می‌دهد تا شما (شخصیت اصلی) با سایر شخصیت‌ها به صحبت و گفتگو بپردازید، چیزی شبیه به همان سیستم ساپورت در سری بازی‌های فایر امبلم. دسترسی به این شبکه اجتماعی از طریق دسته کنسول وی‌یو امکان‌پذیر است. این‌بار برخلاف اکثر عناوین کنسول وی‌یو خبری از قابلیت «Off TV» در بازی نیست و دلیل اصلی آن قابلیت‌های اضافه شده به بازی از طریق دسته کنسول است، دسته‌ای که وظیفه نمایش ماموریت‌ها و نحوه پیشروی در آن‌ها، نقشه شهر و دانجن‌ها، وضعیت رابطه شما با سایر شخصیت‌ها، شبکه اجتماعی بازی و کارهای دیگری را برعهده دارد.<br/> طبق گفته سازندگان، هر کدام از دانجن‌های بازی موضوع و زمینه‌ خاصی را دنبال کرده و طراحی نقشه، روند پیشرفت در دانجن، طراحی دشمنان و تمامی مسائل مرتبط با دانجن‌ مورد نظر کاملاً منطبق بر همین مسئله پایه‌گذاری شده است. همچنین پس از اتمام هر دانجن در بازی امکان وارد شدن دوباره به آن و تکرار مبارزات با دشمنان در زمان دلخواه در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد.<br/>  </p><div style= src=/files/TM%2003.jpg></div><p> سیستم مبارزات بازی به صورت نوبتی دنبال می‌شود. سیستمی کاملاً شبیه به سری شین مگامی تنسی، به ویژه مجموعه پرسونا. بازیکن کنترل گروهی سه نفره را در مبارزات برعهده دارد و بغیر از شخصیت اصلی (ایتسوکی)، در هر زمان می‌توانید سایر افراد گروه را با هم سوییچ کرده و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود تا در میان مبارزه و با تعویض یکی یا دو نفر از اعضای گروه خود استراتژی جدیدی را برای مبارزه با دشمنان دنبال کنید. مسئله‌ای که از ارکان اصلی بخش مبارزات بازی است. از آنجایی که سیستم کلی مبارزات بر پایه استاندارد کلاسیک سبک (سنگ، کاغذ و قیچی) طراحی شده، تمامی سلاح‌ها و عناصر بازی (جادو‌ها) نسبت به سلاح و عنصری خاص قوی‌تر و سلاح و عنصری دیگر ضعیف‌تر هستند و همین نکته باعث می‌شود تا سوییچ کردن بین مبارزین و استفاده از تکنیک‌ها و نیروهای مخالف نیروی دشمن به امری حیاتی برای پیروزی در مبارزات تبدیل شود.</p><p>در صورت وارد کردن ضربه به نقاط ضعف دشمنان امکان اجرای حرکات زنجیرواری به شما داده خواهد شد که طی آن سایر اعضای گروه به ترتیب ضربات مختلفی را به دشمن وارد می‌کنند و هر چه نقاط ضعف بیشتری را مورد هدف قرار دهید، کمبوی شما طولانی‌تر و قدرتمندتر می‌شود تا جایی که در صورت اجرای تکنیک مخالف نیروی حریف در زمان مناسب و انتخاب استراتژی مناسب توانایی از بین بردن گروهی از دشمنان را به سادگی بدست خواهید آورد.<br>  </p><div style= src=/files/10(2).jpg /></div><p> یکی دیگر از توانایی‌های شما در مبارزات وارد شدن به حالت «کارنیج» (Carnage) است، حالتی که با مصرف مقدار مشخصی از پرفورما توانایی استفاده از آن را بدست خواهید آورد. در حالت کارنیج، میراج مسترها با میراج تحت کنترل خود ترکیب شده و ظاهر جدید و قدرت اجرای تکنیک‌های فزاینده و نیرومندی را بدست خواهند آورد. استفاده به موقع از توانایی‌های کارنیج و ترکیب آن با حرکات زنجیروار بازی و در نهایت اجرای تکنیک‌های اختصاصی شخصیت‌ها (معروف به نمایش ویژه) صحنه‌های بسیار جالب و دیدنی را حداقل در ویدیوهای منتشر شده از بازی رقم زده است. ویدیوهایی که نوید سیستم مبارزاتی جالب، مفرح (شین‌مگامی تنسی) و در عین حال عمیق و استراتژیک (فایر امبلم) را می‌دهد.<br/> بلوم پالاس (قلعه تحت فرماندهی تیکی) نیز یکی دیگر از بخش‌های مرتبط با گیم‌پلی بازی است که نقشی اساسی را در بازی ایفا می‌کند. همانطور که در بالا اشاره شد بلوم پالاس نقشی همانند ولوت روم در سری بازی پرسونا را داشته و شما با وارد شدن به آن به امکانات و قابلیت‌های جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد که برخی از این امکانات برای پیشروی در بازی نقشی حیاتی دارند.<br/> ساخت سلاح، بهینه کردن و یادگیری مهارت‌های جدید (Skill) و حتی تغییر کلاس میراج مسترها، تعدادی از این قابلیت‌ها هستند. تمامی میراج مسترهای بازی علاوه بر کلاس اصلی خود دارای دو کلاس فرعی نیز هستند که مهارت‌های متنوعی را در اختیار بازیکن گذاشته و سوییچ بین کلاس‌های مختلف و کسب تجربه با آن‌ها باعث می‌شود تا تکنیک‌های بیشتر و بیشتری را بدست آوردید. تا جایی که با صرف زمان مناسب و استراتژی درست، توانایی تبدیل میراج مسترهای خود به نابودگرانی غیر قابل مهار را خواهید داشت.<br/> از دیگر المان‌های اصلی بازی باید به موسیقی و بخش صداگذاری آن اشاره کرد، بخشی که با توجه به موضوع اصلی داستان و روند کلی بازی تبدیل به یکی از اصلی‌ترین ارکان توکیو میراج شده است. تمامی اعضای گروه آهنگ‌های مخصوص به خود را دارند که بسته به نحوه روند مبارزات، در اجرای حرکات و تکنیک‌های شما تاثیر مستقیم می‌گذارند. از همین رو توکیو میراج تنها با دوبله و صداگذاری ژاپنی منتشر خواهد شد و خبری از صداگذاری انگلیسی در بازی نخواهد بود. انتخابی که به گفته سازندگان بازی دلیل اصلی آن، تفاوت بسیار بین دو زبان و لزوم ایجاد تغییرات زیاد در بازی است که در صورت انجام به شکل کلی آن صدمه وارد کرده و به نوعی روح بازی را از بین می‌برد.<br/>  </p><div style= src=/files/TM%2004.jpg></div><p> در پایان لازم به ذکر است با توجه به گستردگی توکیو میراج صحبت راجع به بخش‌های متنوع و سیستم مبارزات چند لایه آن بسیار است و شاید از حوصله این مطلب خارج. اما نکته حائز اهمیت، جایگاه ویژه‌ای است که توکیو میراج برای طرفداران هر دو سری شین مگامی تنسی و فایر امبلم دارد. عنوانی که حتی قبل از صبحت‌های خانم اندو در رابطه با ساخت بازی در سال 2010، بسیاری از طرفداران آرزوی آن را در ذهن می‌پروراندند، آرزویی که تا قبل از معرفی رسمی بازی به چشم رویایی دست نیافتنی به آن نگاه می‌شد، رویایی که حال به حقیقت پیوسته و هرچند تفاوت بسیاری با چیزی که در ابتدا در ذهن طرفداران شکل گرفته بود دارد ولی کماکان جایگاه ویژه خود را در تقویم طرفداران هر دو سری حفظ کرده است و بعنوان مهم‌ترین بازی نقش‌آفرینی شرکت نینتندو در سال 2016 مطمئناً کار بسیار سختی را در پیش رو دارد. بخصوص با توجه به رقبای فوق‌العاده قدرتمندی که در تابستان 2016 عرضه خواهند شد (پرسونا 5 و فاینال فانتزی 15). حال باید دید آیا توکیو میراج توانایی تبدیل شدن به عنوان رویایی که سال‌ها است در ذهن دوست‌داران سری بازی‌های شین مگامی تنسی و فایر امبلم است را دارد یا خیر؟</p><p>” alt=””/></p><div class=
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا