در دنیای مدرن امروزی که هر روز بیش از پیش در تاریکی های خود غرق می شود ، هیچ چیز ارزشمند نیست ، هیچ چیز،از وفاداری حرف میزنید یا احساسات ؟ در معادلات تعیین کننده ی جهان، تنها ارزش تجارت و نتیجه ی آن پول است.دیگر خبری از جنگ هایی نیست که برپایه ی شرافت انسان ها شکل می گرفت،دیگر خبری از جان دادن به خاطر ارزش ها نیست ، این جا تجارت است که تعیین می کند،جنگ دنیای مدرن تسلط بر شاهرگ های اقتصادی است.
تجارت جنگ واقعی است.
سال 1993 و در عصر طلایی بازی های رایانه ای استودیوی موفق Bullfrog Games و موسسین آن Peter Molyneux, Les Edgar پس از موفقیت شگفت انگیز شاهکاری به نام Populous و دنباله ی آن دست به ساخت یک عنوان بسیار خاص زدند. عنوانی که هنوز هم نمی توان آن را در یکی از ژانرهای معمول جای داد. Syndicate از زاویه ی دوربین ایزومتریک استفاده میکرد و شبیه به برخی RTS های موجود بود اما در عین حال عدم تکیه ی آن به مدیریت منابع و تمرکز آن بر روی بعد تاکتیکی کنترل میدان نبرد آن را به یکی از بدیع ترین عناوین ساخته شده تبدیل کرد. علاوه براین خط داستانی غنی بازی که با تم سایبر پانک خود ماجرایی مهیج و البته تاریک از نبردی بین قطب های اقتصادی دنیای مدرن را به تصویر می کشید باعث شد تا Syndiacate به یکی از برترین عناوین تاریخ تبدیل شود به طوری که به راحتی می توان آن را در کنار شاهکاری چون X-Com قرار داد. پس از عرضه ی بازی نخست و موفقیت بی نظیر آن چه در بازار و چه در نگاه منتقدین Bullfrog سال بعد اکسپنشن بازی با نام Syndicate: American Revolt را روانه ی بازار کرد و در نهایت دو سال بعد و در سال 1996 با عرضه ی Syndicate Wars به کار خود بر روی این IP پایان داد، دو عنوان بعدی منتشر شده از این سری با اینکه عناوین بسیار با کیفیتی بودند اما نتوانستد به موفقیت عظیم بازی اصلی دست یابند، اما موفق شدند تا Syndicate را به عنوان یکی از برترین های تاریخ بازی های رایانه ای تثبیت کنند، پس از تعطیلی استودیوی Bullfrog به نظر میرسید این عنوان نیز برای همیشه به فراموشی سپرده شده است اما طی دو سه سال اخیر شایعات زیادی مبنی بر پروژه ای سری حاصل از همکاری EA صاحب این سری و استودیوی موفق Starbreeze منتشر شد این پروژه ی سری که به نام Project Redlime مطرح شده بود بنابر اعلام سازندگانش بازگشت قدرتمندانه ی یکی از قدیمی ترین و برترین عناوین تاریخ بود.بالاخره در سپتامبر 2011 استودیوی Starbreeze رسما اعلام کرد در حال ساخت عنوانی مبنی بر سری Syndicate است اما نه یک استراتژی تاکتیکی بلکه یک شوتر اول شخص با المان های نقش آفرینی ، روش Reebot عناوینی چون Fallout و XCOM نیزبه این بازی سرایت کرد و Syndicate جدید معرفی شد.
بدون شک با نگاهی بر سابقه ی درخشان Starbreeze که شاهکارهایی چون The Chronicles of Riddick و The Darkness را در کارنامه دارد میتوان مطمئن بود با یک عنوان بسیار باکیفیت طرف هستیم و البته به این نکته نیز توجه کنید که EA به علت افزایش کیفیت این بازی عنوان دیگر در دست ساخت Starbreeze یعنی پروژه ای بر اساس دنیای Bourne را کنسل کرد با این حساب باید هم انتظار تجربه ای ناب را داشته باشیم.
داستان بازی در سال 2069 می گذرد زمانی که دنیا به وضعی درآمده است که میتوان گفت تقریبا هیچ دولت مستقلی در آن وجود ندارد، کشور ها تصمیم گیرنده ی خویش نیستند بلکه سه قطب اصلی اقتصادی جهان به جنگی عظیم بر سر کسب سود بیشتر دست زده اند که به نظر می رسد همه چیز را در کام خویش خواهد بلعید، در این بین دیگر خبری از لشکر کشی های عظیم و تانک هاو جت های پیشرفته نیست بلکه مامورین ویژه و عملیات های سری آنان برای از میان برداشتن موانع سندیکاهای متبوعشان شرایط میدان جنگ جهانی را رقم میزند،در این بین شما در نقش Miles Kilo مامور علی رتبه ی تشکیلات اقتصادی اروپا ظاهر خواهید شد که وظیف دارد به هر قیمتی شده اوامر بالا دستان خود را عملی کند، تا به حال نکات زیادی از داستان بازی مشخص نشده است اما با توجه نام درخشان سازنده و البته غنای داستانی سری می توان مطمئن بود که با یک خط داستانی بسیار قوی طرف خواهیم بود.
Miles Kilo یک انسان معمولی نیست بلکه ماموری ارتقا یافته است که با نصب چیپست مخصوصی در بدنش به توانایی های ویژه ای دست یافته است، در بازی و با پیشروی در آن قادر خواهید بود تا توانایی های خود را ارتقا دهید، این ارتقاها در دو دسته ی کلی طبقه بندی می شوند: اولین دسته Perk های 17 گانه ای هستند که شما با کسب اعتبار لازم برای آزاد سازی هریک آن ها را دریافت خواهید کرد این پرک ها رنج گسترده ای از قابلیت هایی نظیر افزایش آسیب رسانی اسلحه تا افزایش دقت هدف گیری و سرعت بارگذاری خشاب را شامل خواهند شد.
اما برگ برنده ی اصلی بازی را باید در دسته ی دوم مهارت های آن یافت این مهارت که در بازی با نام breach abilities شناخته می شوند برگرفته از قابلیت های چیپ کارگذاری شده در بدن Kilo هستند و خود به سه دسته ی Backfire، Persuade و Suicide تقسیم بندی می شوند هسته ی اصلی گیم پلی بازی را تشکیل میدهند. Backfire به شما اجازه میدهد تا با کنترل کردن اسلحه ی دشمنتان آن را بر علیه دارنده ی آن به کار گیرید.Persuade در مقطع زمانی مشخصی دشمنی را که ذهن وی را کنترل میکنید به متحد شما تبدیل خواهد کرد و وی در جبهه ی شما خواهد جنگید و در نهایت Suicide سربازهای بیچاره را مجبور به خودکشی دردناکی خواهد کرد.
کل قابلیت های Breaching با انجام یکی مینی گیم انجام پذیر خواهند بود ، این قابلیت ها علاوه بر کنترل ذهن انسان ها به شما امکان هک کردن کامپیوترها و ماشین گان های نصب شده را نیز میدهد البته برای دستیابی به این قابلیت ها نیاز به پر کردن نوار آدرنالین خود دارید که از طریق نبرد با دشمنان مجددا شارژ خواهد شد .
مطمئنا با دیدن ویدئو های بازی به شباهت های آن با سری Deus Ex پی خواهید برد، البته باید گفت شاید سبک کلی گیم پلی بازی به این عنوان شباهت هایی داشته باشد اما بنابر اعلام کسانی که بازی را تجربه کرده اند،بازی دقیقا حال و هوای آثار Starbreeze را دارد، میتوان گفت Human Revolution تکیه ی بیشتری بر کوئست های متعدد و المان های نقش آفرینی داشت و کیفیت شوتینگ آن در حد برترین شوترهای روز نبود اما Syndicate یک شوتر است که از المان های نقش آفرینی بهره میبرد و در این بعد میتوان بیشتر آن را شبیه به Bioshock دانست تا Deus Ex.بر اساس ویدئو های منتشر شده سیستم تیراندازی بازی بسیار مهیج به نظر میرسد و وجود اسلحه های متنوع نظیر مسلسلی که گلوله ها را با Curve شلیک میکند باعث افزایش کیفیت مبارزات می شود همچنین وجود انیمیشن های متعدد برای Takedown دشمنان در فواصل نزدیک نیز از عواملی است که به تنوع مبارزات بازی می انجامد .بر خلاف Human Revolution در این بازی خبری از سیستم کاورگیری GeoW گونه نیست و کاور گرفتن شما با نشستن پشت موانع میسر خواهد شد همچنین در این حالت بازی به شما امکان شلیک کور را نیز خواهد داد در این بین تیراندازی و نیز کنترل حرکتی Kilo از کندی خاصی برخوردار است و میتوان آن را شبیه به کنترل دیگر اثر این استودیو Riddick دانست.
طبق نمایش های اخیر بازی در سطح فنی مطلوبی نیز قرار دارد و از موتور داخلی استودیو استفاده میکند، در این بین تم Cyber Punk بازی و جلوه های خاص بصری آن که مانند یک امضا به ما یادآور می شود با اثری از Starbreeze طرفیم همه باعث افزایش کیفیت بازی می شوند البته نباید انتظار داشته باشید تا جلوه های بصری ای نظیر Crysis 2 را شاهد باشید بلکه طراحی هنری خاص استودیو بیش از همه چیز نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.
بنابر اعلام استودیو بازی علاوه بر بخش تکنفره از بخش چندنفره ی کامل و نیز Co-op نیز برخوردار خواهد بود اما Starbreeze یا آور شده است تمرکز آن ها بر روی بخش تکنفره ی بازی بوده است و این بخش اصلی ترین قسمت بازی خواهد بود.
با توجه به اهمیت این عنوان برای EA وتاکیدی که بر کیفیت پروسه ی تولید آن داشته است و نیز سابقه ی درخشان Starbreeze به صراحت می توان گفت با یک عنوان با کیفیت طرف خواهیم بود بنابر اعلام سازندگان Syndicate در تاریخ 21 فوریه ی سال جاری میلادی برای هر سه پلتفورم PS3،XBOX360 ونیز زادگاه آن PC منتشر خواهد شد.