معرفی بازی‌ها

برادران مسلح علیه بیگانه!

برادران مسلح علیه بیگانه!,برادران مسلح علیه بیگانه!,                                     src=/files/3(4).jpg style=

 
شاید زمانی که نام شرکت بزرگ Gearbox Softwares را کنار دنیای بزرگ بیگانه ها ببینید ناخودآگاه به طرف آن جذب شوید و انتظار یک بازی بسیار با کیفیت را از آن داشته باشید. دست‌اندرکاران مشغول در این شرکت نیز به خوبی به این موضوع اشراف دارند و می‌دانند که این بار علاوه بر طرفداران خود، انبوه طرفداران بیگانه ها نیز منتظرند تا در زمان عرضه بازی آن‌را ریزبینانه تر تست و امتحان کنند. همین امر و حساسیت موجود در پشت این بازی باعث شده تا از زمان معرفی این عنوان، سازندگان قول عرضه یک بازی بسیار با کیفیت را به طرفداران بدهند. همان طور که مشخص است بازی در دنیای بزرگ بیگانه‌ها اتفاق می‌افتد. زمانی که شما در نقش Winter به عنوان یکی از صدها سرباز برای نجات کشتی Sulaco وارد میدان می شوید. بازی اتفاقات بعد از فیلم سوم را روایت می‌کند که در آن شما علاوه بر Sulaco به کاوش و جستجو در سطح LV-426 نیز خواهید پرداخت. طی انجام بازی، شما در حالی کنترل Winter را در دست خواهید گرفت که در کشتی U.S.S. Sephora قرار دارید و جهت انجام تحقیقاتی به سمت Sulaco فرستاده می‌شوید. چیزی که این عنوان را از فیلم متمایز می کند گیم پلی اکشن آن است که Gearbox قول داده است تا در قالب یک بازی اول شخص آن را ارایه دهد. به محض اینکه بازی آغاز می شود شما مامورید که به جستجوی کشتی بپردازید و بازماندگان را نجات دهید. در حقیقت اوضاع به سرعت بد می شود و شما تا خود را پیدا کنید تعدا انبوه Xenomorphs را خواهید دید که به شما حمله ور می‌شوند و حال دیگر چاره‌ای جز دفاع از خود و دور شدن از هدفتان ندارید. اگر از علاقه مندان به فیلم های بیگانه باشید قطعا با Xenomorphsها آشنایی دارید. موجوداتی که بزرگترین دشمن شما در طول این بازی خواهند بود و گاه و بیگاه به شما حمله‌ور خواهند شد. علاوه بر Xenomorphsها، گونه‌های دیگری همچون Runner، Queen، Warrior و Drone از سری فیلم های Aliens و گونه های کاملا جدیدی که توسط تیم سازنده بازی برای اولین‌بار طراحی شده‌اند در بازی حضور خواهند داشت. هریک از این گونه ها با تاتیک خاصی به سمت شما حمله ور خواهند شد. بعضاً به صورت کاملا بی‌صدا و در حالی که انتظار دیدنشان را ندارید و گاهی هم به صورت گروهی. بیگانه ها تنها دشمنان شما در طول بازی نخواهند بود و انسان ها نیز هر از گاهی سد راهتان خواهند شد و برای پیشروی در بازی باید آنها را نیز نابود کنید. 
                                      src=/files/1(11).jpg style=
 
سازندگان قول یک گیم پلی سخت و چالش‌انگیز را داده اند که اگر تبحر کافی در انجام آن نداشته باشید به سرعت کشته خواهید شد. یکی از المان هایی که باعث سختی بیشتر بازی شده است، نبود HUD یا همان رابط کاربری است. به جای آن سازندگان یک نوع ردیاب حرکتی در بازی قرار داده‌اند اما برای اینکه از این ردیاب استفاده کنید باید اسلحه را کنار بگذارید که در زمان حمله دشمنان کار را بسیار سخت می کند، پس باید استراتژی لازم را جهت استفاده از آن در مواقع مناسب داشته باشید. سازندگان علت نبود HUD را بیشتر به تلاش به نزدیک شدن به دنیای فیلم ربط می دهند، اما در کنار آن به خوبی از برخی ملزومات بازی چند نفره آگاه هستند و قول حضور برخی المان های رابط کاربری در این بخش را داده اند. البته در بعضی مواقع در بازی شما به Smartgun یا اسلحه هوشمند مجهز خواهید بود که مثل فیلم به طور اتوماتیک به ردیابی بیگانه‌ها می‌پردازد که امیدواریم به سختی باز‌ی آسیب نزند.علاوه بر این شما در طول بازی به انواع و اقسام اسلحه ها از قبیل شات‌گان، انواع مسلسل های پیشرفته، Flamethrower، اسلحه های خودکار و نوعی مشعل جوشکاری برای جوش زدن درها دسترسی خواهید داشت. البته سازندگان قول داده اند که سوپرایز های دیگری نیز برای علاقه مندان در بازی نهایی داشته باشند.
                                     src=/files/2(8).jpg style=
 
در ابتدا قرار بود که گیم پلی بازی مانند شوترهای تاکتیکال معروفی مثل سری Ghost Recon بر کارگروهی و دستورات گیمر استوار باشد اما سازندگان از حذف این مورد جهت نزدیک کردن حال و هوای بازی به یک اکشن تمام عیار خبر دادند. گیم پلی بازی در نمایش های اخیر شامل دو حالت عمده بوده است: مبارزه با دشمنان در حین رفتن از مکان A به B و دفاع از یک ناحیه خاص با جوش زدن درها و جا گذاشتن اسلحه های خودکار.
در طول بازی با کشتن دشمنان و انجام ماموریت‌ها، بازی تعدادی XP به شما خواهد داد که می توانید با استفاده از آن ها اسلحه خود را آپگرید کنید، چهره کاراکتر خود را به صورت دلخواه در‌آورید و یا از آن جهت خرید انواع مهارت های مختلف استفاده کنید.
یکی دیگر از المان هایی که باعث موفقیت سری بازی های Aliens شده است، بخش چند نفره یا Multiplayer بازی است. سازندگان وعده داده اند که هواداران این سری شاهد یک بخش چند نفره جذاب و درگیر کننده در بازی نهایی خواهند بود که اکثر بخش های موجود در بازی قبلی یعنی Aliens Vs Predator را خواهد داشت و علاوه بر آن بخش های جدیدی نیز ارایه خواهد کرد. علاوه بر این، در بازی مد Co-op نیز وجود دارد و شما می توانید به همراهی دوستانتان به انجام بخش کمپین بازی بپردازید. 
                                      src=/files/4(4).jpg style=
 
گرافیک بازی بر اساس دموهای منتشر شده خوب به نظر می رسد. در طول بازی شاهد صحنه های سینمایی زیادی به سبک سری بازی‌های Call of Duty خواهیم بود که در کنار گرافیک خوب و نورپردازی عالی بازی بیشتر به انتقال حس ترس بازی کمک خواهند کرد. نور یکی از بزرگترین و تاثیر گذارترین المان های بازی است چرا که بخش عمده کشتی فضایی خاموش است و تعداد معدود روزنه‌های نور راهنمای شما در بازی خواهند بود. سازندگان به خوبی به این نکته آگاه بوده‌اند و سیستم نورپردازی بازی را بسیار زیبا خلق کرده اند که واقعا چشم نواز است. بافت های به کار رفته در بازی نیز در سطح خوبی قرار دارند. تنها نکته ی ناامید کننده، وجود مشکلاتی در انیمیشن های بازی و جزییات صورت کاراکترهاست که امیدواریم تا زمان عرضه بازی بر طرف گردد.
قطعا با دیدن چند دموی بازی نمی توان اظهار نظر قطعی در مورد صداگذاری بازی کرد اما حداقل در این مقدار کم ویدیوهای بازی، صداگذاری و موسیقی ها بازی بسیار خوب به نظر می رسند و به نظر Gearbox در این زمینه هم خوب عملکرده است و با کمبودی در این مورد مواجه نخواهیم بود.
Sega و Gearbox علاوه بر نسخه های Xbox360 ،PS3 و PC قول یک نسخه مخصوص و با کیفیت تر برای Wii U را نیز داده اند که از ویژگی های منحصر به فرد کنترلر این دستگاه نیز استفاده خواهد کرد. پس ما نیز مثل شما منتظر می مانیم تا در فوریه سال آینده دست پخت جدید Gearbox Software را امتحان کنیم. امیدواریم کم نمک نباشد!

 

” alt=””/>

سهیل اسعدی

Photoshop,TV Series,Game Wallpapers

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا