,حدود 7 سال پیش و در سال 2010 بود که شرکت «Cavia» با همکاری اسکوئرانیکس، نیر را برای X360 و Ps3 عرضه کردند. عنوانی اکشن/نقشآفرینی که یک نسخه فرعی از سری دارکنگارد به حساب میآمد و پیشتر برای کنسول نسل ششمی سونی عرضه شده بود. نیر بازی بدشانسی بود چون با وجود ویژگیهای مثبت نسبتا زیادی که داشت، نتوانست آن طور که باید و شاید نظر منتقدان را جلب کند و در بازار هم مورد غضب بازیکنان قرار گرفت و فروش زیادی نداشت. اکنون و در سال 2017 اسکوئرانیکس با همکاری پلاتینیومگیمز بازگشته تا از اشتباهات خود درس بگیرد و عنوانی بهتر عرضه کند. در ادامه با پیش نمایش نیر: اتوماتا همراه باشید.,
پلات کلی داستان بازی، جنگ بین آندرویدها و ارتش ماشینی متجاوز خواهد بود اما با توجه به تعدد شخصیتهای فرعی و دنیای تقریبا بزرگ بازی و از آن مهمتر سبک نقشآفرینی آن، باید شاهد شکلگیری داستانی پرجزئیات و احساسی باشیم. یکی دیگر از دلایلی که به نوعی تضمین کننده داستان بازی است وجود شخص «Taro Yoko» به عنوان نویسنده و کارگردان در بازی است، چرا که شناخت کاملی از دنیای نیر و دارکنگارد دارد و در ساخت هر کدام نقشی اساسی داشته داشته است. حال اگربخواهیم علاوه بر یارو یوکو نگاهی به دیگر سازندگان و دستاندرکاران بازی بیندازیم با افراد کاربلد و متخصصی در بخشهای مهم بازی مواجه خواهیم شد که انتظار از نیر: اتوماتا را بیشتر میکند. «Akihiko Yoshida» به عنوان طراح کاراکتر و شخصیتهای بازی است. او پیشتر هنر خود را در فاینالفانتزی نشان داده است. آهنگسازی و موسیقی بازی نیز در دستان توانمند «Keiichi Okabe» خواهد بود. او نیز آشنایی کاملی با این سری دارد و در بازیهای قبلی وظیفه آهنگسازی را به عهده داشته است.,
پاد توانایی آسیب زدن به دشمنان با شلیک گلولههایی پیدرپی را خواهد داشت. همچنین قابلیت شخصیسازی مفصلی دارد و میتوان قدرت و یا سرعت گلولههایش را تا مقدار قابل توجهی افزایش داد. ,
,
در نمایشهای تقریبا زیادی که تاکنون از بازی ارائه شده است، متوسطترین بخش بازی تاکنون گرافیک فنی آن بوده است و چهرهی یک بازی نسل هشتمی را به هیچ وجه ندارد اما، سازندگان بازی هم با 60 فریم کردن آن به نوعی خواهان جبران این ضعف گرافیکی بودهاند. با این حال امید است که گرافیک فنی بازی در هنگام عرضه بهبودهایی را نسبت به این نمایشها داشته باشد. اما در مقابل گرافیک هنری بازی با وجود هنرمندان نام آشنای ژاپنی تقریبا تضمین شده است. اتمسفر سنگین و بیروح زمین که حالا خالی از سکنه انسانها است و تلفیق این جو با داستانی احساسی و شاید هم غمانگیز میتواند زمینه ساز ساخت گرافیکی هنری در سطح عالی باشد.
اگرچه در متنهایی که با عنوان پیشنمایش منتشر میشوند، نمیتوان هیچ چیزی را محکم و با اطمینان گفت اما در مورد موسیقی نیر: اتوماتا کاملا قضیه فرق میکند چرا که عنوان قبلی به شدت در این فیلد عالی و بدون نقص کار کرده بود و وجود کیچی اوکابه و بند مخصوصش این همه امید به موسیقی بازی را توجیه میکند.
(نیر: اتوماتا) یکی عناوین مهم و مورد انتظار سال 2017 است که باید امیدوار باشد، بدشانسی نسخه قبل گریبانگیرش نشود. این بازی در تاریخ 10 مارچ برای PS4 و رایانههای شخصی عرضه میشود.