معرفی بازی‌ها

آنالوگ را فدای هلگاست ها کن!

خواندن پیش نمایش,خونین تر، جذاب تر و زیبا تر از همیشه ! نسخه ی سوم از سری عنوانهای انحصاری Killzone چند ماهی است که معرفی شده و اطلاعات اندکی از این عنوان به بیرون درز کرده است. در نمایشگاه E3، این عنوان به طور کامل معرفی شد و حظار دموی فوق العاده زیبای آن را در حالت 3D به تماشا نشستند و بعد از پایان دمو، همگی حیرت زده بودند ! استفاده از تکنولوژی های Move و 3D در این عنوان، باعث شده است تا عطش گیمرهای دنیا برای تجربه ی این عنوان هرچه بیشتر شود و بار دیگر Sony و Guerilla Games می آیند تا قدرت خود را به رخ همگان بکشند. ,,بهتر است قبل از شروع کمی از گذشته ی Killzone بدانید… نسخه ی اول این عنوان در تاریخ دوم نوامبر سال 2004 برای کنسول PS2 عرضه شد و علی رقم مشکلات اندکی که داشت، توانست به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند. پس از موفقیت نسخه ی اول بازی، Guerilla Games بر این تصمیم شد تا نسخه های بعدی این عنوان را روانه ی دنیای گیم کند و در این کار بسیار موفق عمل کرد. محور داستانی Killzone را می توان نبرد بین هلگاست ها و تیم ISA بیان کرد. البته داستان این عنوان بسیار فراتر از بیان در یک جمله است، اما داستان اصلی بازی بر دو پایه ای که به انها اشاره نمودیم استوار است. پس از موفقیت های نسخه ی اول بازی از لحاظ داستانی و … Guerilla Games در تاریخ 31 اکتبر سال 2006 عنوانی به نام Killzone: Liberation را برای کنسول دستی PSP روانه ی بازار کرد. این نسخه از بازی نیز با اینکه بر روی کنسول دستی PSP عرضه شد، توانست موفقیت های نسخه ی قبلی خود را کامل تر کند و راه را برای ادامه ی این عنوان هموار سازد و در تاریخ 27 فوریه ی سال 2009، نسخه ی دوم و با شکوه این عنوان به صورت انحصاری برای PS3 منتشر شد و باعث شد تا انقلابی بزرگ در صنعت دنیای گیم به وقوع بپیوندد. عنوانی که نسخه ی دوم آنرا بسیاری از منتقدین مورد تحسین قرار دادند، به تازگی نسخه ی سوم آن معرفی شده است و امید بر این است که این عنوان نیز همانند نسخه های قبل بر افتخارات این بازی بیفزاید.

از مبحث بالا که خارج شویم، به بخش داستانی و گرافیکی بازی می رسیم. Guerilla Games، همواره یکی از برترین شرکت های بازی سازی بوده و تجربه نشان داده که این شرکت بر روی بخش داستانی و گرافیک هر بازی حساب ویژه ای باز می کند که این موضوع به طور کامل در Killzone 2 رعایت شده بود. گرافیک نسخه ی سوم این عنوان همانند نسخه های قبلی بسیار بی نقص کار شده است. البته بازی از لحاظ گرافیکی با نسخه ی دوم تفاوت انچنانی ندارد اما اندکی پیشرفت داشته که در دموی E3 به طور کامل شفاف سازی شدند. در این نسخه از بازی شما در نقش سربازی به نام SEV به مبارزه با هلگاست ها خواهید پرداخت. داستان بازی دقیقآ پس از پایان نسخه ی دوم روایت می شود و رهبر معروف هلگاست ها یعنی Visari مرده است. جان همه ی مردم در خطر است و حال دو تن از بهترین فرماندهان Visari، جای او را برای مدیریت هلگاست ها گرفته اند. سربازان هلگاست، قوی تر… سرسخت تر و استوار تر شده اند و مبارزه با آنها بسیار سخت تر شده است. یکی از مشکلات کوچکی که نسخه ی دوم بازی از آن رنج می برد مقوله ی تکراری شدن محیط در بازی بود. در نسخه ی سوم بازی این مشکل برطرف شده و بازی بسیار وسیع تر پیش می رود. افکت های بازی همانند گذشته بسیار عالی کار شده اند و انفجار ها بسیار چشم نواز هستند. به نظر می رسد Guerilla Games قصد دارد گرافیک بازی را طوری طراحی کند که حتی کوچکترین مشکلی نتوان در آن پیدا کرد و به نظر می رسد که موفق خواهد شد. پس از حالا خود را برای رویارویی با یکی دیگر از بازی های بزرگ اول شخص آماده کنید.,,یکی از نکاتی که همواره در سری Killzone به آن توجه شده است، مقوله ی گیم پلی می باشد. شاید بتوان گفت قوی ترین بخش در نسخه ی دوم بازی، بخش گیم پلی آن بود. این بخش در نسخه ی سوم نه تنها همانند گذشته یکی از بهترین بخش هاست… بلکه با توجه به تغییرات نابی که در آن صورت گرفته، بی شک همه را به وجد خواهد آورد. از پیشرفت هایی که در این نسخه صورت گرفته است می توان استفاده از مسلسل و یا جت پک های هوایی را نام برد. در بازی شما و هلگاست ها قادر هستید به هنگام جنگ از جت پک ها استفاده کنید. این جت پک ها به صورت هوایی و زمینی در بازی وجود خواهند داشت و البته تنها مشکل این جت پک ها Damage آنهاست. اگر به هنگام استفاده از جت پک ها در تیر رس دشمن باشید، Health شما سریعآ به اتمام می رسد و باعث مرگ شما می شود و البته همین موضوع باعث می شود تا هیجان در بازی به اوج خود برسد و شما به هنگام استفاده از جت پک ها نهایت دقت را به کار گیرید.
قسمت دوم و البته جذاب گیم پلی را می توان مبارزات تن به تن دانست. در بازی قادر هستید با هلگاست ها به صورت تن به تن مبارزه کنید و آنها را به خشن ترین شکل ممکن نابود سازید. انیمیشن های مختلفی همانند لگد زدن، مشت زدن و همچنین استفاده از چاقو برای این بخش در نظر گرفته شده است. وسایل نقلیه نیز در بازی تعبیه شده اند و به هنگام احتیاج می توانید از انها استفاده کنید. سلاح هایی که در بازی وجود دارند پیشرفت چشمگیری داشته اند و البته چند سلاح جدید نیز به بازی اضافه شده است که از مهم ترین انها می توان به WASP اشاره نمود که به صورت رگباری با پرتاب موشک، چندین هلگاست را با هم راهی جهنم می کند و باعث می شود انفجارهای بسیار زیبایی در بازی خلق شود.
,,بخش مولتی پلیر عنوانهای FPS، معمولآ از جذاب ترین و پرطرفدارترین بخش ها می باشد. بخش مولتی پلیر Killzone 3 نسبت به قبل تغییرات اندکی داشته و فقط دو مد جدید به نام های Guerilla Warfare و Operations به این قسمت اضافه شده است. البته Guerilla Warfare را می توان مد پیشرفت کرده ی Team Death Match دانست که با کمی تغییر در این نسخه قرار گرفته است. برای مد Operations نیز بخش داستانی در نظر گرفته شده و همچنین در بخش مولتی پلیر، استفاده از وسایل نقلیه امکان پذیر است. به نظر می رسد تمامی وسایل نقلیه ی بخش Single Player در بخش مولتی پلیر نیز وجود دارد.

استفاده از تکنولوژی های جدید همانند Move و 3D باعث شده است که هیجان در هنگام بازی ها به اوج خود برسند. Killzone 3 از هر دوی این تکنولوژی ها پشتیبانی خواهد کرد و سازندگان قبل از عرضه ی بازی اعلام کرده بودند که برای هر چه بیشتر زیبا شدن بازی، از این دو تکنولوژی در بازی بهره گیری خواهند کرد. پشتیبانی Killzone 3 از کنترلر Move باعث شده تا گیمرهای دنیا برای عرضه ی این بازی لحظه شماری کنند ! به طور مثال با چرخاندن Move میتوانید خشاب اسلحه را عوض کنید و یا با جلو بردن آن به هنگام نزدیک بودن به هلگاست ها، می توانید با آنها وارد جنگ تن به تن شوید. این بخش از هیجانی ترین و البته جدیدترین بخش ها در بازی است و مشکل اینجاست که ممکن است Move در قسمت مولتی پلیر بازی دچار مشکل شود و سازندگان بازی باید برای این قسمت چاره ای بیندیشند. ,,صداگذاری تمامی نسخه های Killzone تا به حال مورد تحسین قرار گرفته است. در این نسخه از بازی همانند گذشته؛ صداگذاری در بهترین حالت ممکن می باشد و به همه چیز توجه شده است. فریاد هلگاست ها به هنگام مرگ، منفجر شدن جت پک ها و درگیری های تن به تن همگی افکت صوتی خاص خود را دارند. به طور مثال زمانی که با اسلحه ی خود به جت پک ها تیر اندازی می کنید پس از مدتی شاهد منفجر شدن جت پک و همچنین صدای انفجار گوش خراش آن هستید و یا زمانی که در درگیری های تن به تن شرکت می کنید، صدای تکه تکه شدن یک هلگاست توسط چاقوی شما، دل شما را به درد خواهد آورد.

در پایان باید بگوییم که Guerilla Games شرکت بزرگی است و با کارنامه ای درخشان باعث شده تا طرفداران دنیای گیم به شدت به این شرکت و کارهای آن ایمان داشته باشند. مطمئنآ نسخه سوم از عنوان Killzone نیز همانند گذشته Guerilla Games و سونی را سرافراز خواهد کرد و مثل همیشه تمامی گیمرهای دنیا با یاد و نام خوش از این بازی اسم خواهند برد و Guerilla Games نیز مثل همیشه در کنار بزرگان اول شخص سرافرازی خواهد کرد. ,آنالوگ را فدای هلگاست ها کن!,آنالوگ را فدای هلگاست ها کن!,خونین تر، جذاب تر و زیبا تر از همیشه ! نسخه ی سوم از سری عنوانهای انحصاری Killzone چند ماهی است که معرفی شده و اطلاعات اندکی از این عنوان به بیرون درز کرده است. در نمایشگاه E3، این عنوان به طور کامل معرفی شد و حظار دموی فوق العاده زیبای آن را در حالت 3D به تماشا نشستند و بعد از پایان دمو، همگی حیرت زده بودند ! استفاده از تکنولوژی های Move و 3D در این عنوان، باعث شده است تا عطش گیمرهای دنیا برای تجربه ی این عنوان هرچه بیشتر شود و بار دیگر Sony و Guerilla Games می آیند تا قدرت خود را به رخ همگان بکشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا