اخبار تکنولوژی

ساعت‌های هوشمند جدید هوآوی در راه بازار ایران

در سه ماهه ابتدایی از سال جدید میلادی دو مدل از سا‌عت‌های هوشمند هوآوی وارد بازار ایران خواهند شد. این دو مدل، هوآوی Watch GT2e و Watch Fit هستند که در ردیف ساعت‌های میان‌رده هوآوی قرار گرفته و با هدف بهبود سلامت کاربران به بازار ارائه خواهند شد.

هوآوی یکی از تولیدکنندگان برتر محصولات پوشیدنی دیجیتال به خصوص ساعت‌های هوشمند در دنیا است که سهم بازار خوبی از بازارهای جهانی این محصول را نیز در اختیار دارد. ساعت هوشمند به طور کلی ابزاری نوین است که به عنوان جایگزین برای ساعت‌های کلاسیک مطرح شده و قابلیت‌های بسیار زیادی را به کاربران هدیه کرده است. قابلیت‌هایی که بیشتر در حوزه سلامت فردی هستند.

دو محصول جدید هوآوی یعنی Watch GT2e و Watch Fit نیز از این قاعده مستثنی نیستند و قابلیت‌های زیادی در حفظ سلامت کاربر ارائه می‌کنند که در ادامه با این قابلیت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

قابلیت‌ها و مشخصات هوآوی Watch GT2e

 این ساعت از سری ساعت‌های پرچم‌دار هوآوی یعتی Watch GT2 است. البته این نسخه با قیمتی بهتر ارائه شده و در واقع نسخه اقتصادی‌تر این سری است. این سری حتی در این مدل نیز طراحی شیک و کیفیت ساخت بالایی دارد. بدنه ساعت از فولاد ضدخش در رنگ‌های نقره‌ای و سیاه ساخته شده که در ترکیب با بندهایی مشکی، سرخ، سبز و سفید ترکیبی جذاب برای این ساعت فراهم کرده است.

صفحه‌نمایش گرد این ساعت از نوع AMOLED و به اندازه 1.39 اینچ بوده که کیفیت صفحه‌نمایش HD را ارائه می‌کند. برای پردازنده در این ساعت از Kirin A1 استفاده شده است که یک پردازنده قدرتمند و ساخته خود شرکت هوآوی است. این پردازنده توان ارائه قدرت پردازش بالا و در عین حال مصرف باتری بسیار کم را دارد. در نتیجه با هر بار شارز باتری، هوآوی Watch GT2e می‌تواند تا دو هفته کار کند.

این ساعت به صورت اختصاصی تمامی اطلاعاتی که در مورد سلامت خود نیاز داشته باشید را ارائه می‌کند. VO2Max قابلیتی است که نشان‌دهنده بالاترین میزان مصرف اکسیژن در بدن است هر چه این میزان بالاتر باشد نشان‌دهنده مقاومت بیشتر در قلب و عروق شما است. هوآوی Watch GT2e قابلیت محاسبه VO2Max را دارد.

همچنین این ساعت میزان تاثیر برنامه ورزشی بر سلامتی‌تان را نیز نشان داده و زمان مناسب استراحت تا نوبت ورزش بعدی را به شما پیشنهاد می‌دهد. ساعت اطلاعات ورزشی شما در طول هفته را جمع‌آوری و آنالیز کرده و در انتهای هفته ضمن ارائه یک گزارش، میزان غیر مضر ورزش برای کاربر را مشخص خواهد کرد. به این شیوه کاربر از میزان سودمند بودن جلسه‌های تمرینی خود با خبر می‌شود.

ساعت هوشمند Watch GT2e قابلیت‌های هوشمند بسیاری نیز دارد که به عنوان مثال این ساعت بدون نیاز به تنظیم و به صورت خودکار فعالیت‌های ورزشی شما را تشخیص داده و به پایش سلامت شما می‌پردازد. حافظه 4 گیگابیتی این ساعت امکان پخش مستقیم موسیقی از روی ساعت و بدون نیاز به حضور گوشی هوشمند را فراهم می‌کند. البته برای استفاده از این قابلیت نیاز به هدفون بلوتوثی خواهید داشت.

از دیگر امکانات این ساعت می‌توان به مکان‌یاب جغرافیایی (GPS)، بلوتوث 5.1، قابلیت ضد آب تا 50 متر، حسگر تشخیص حرکت، حسگر Gyroscope، حسگر «ژئومگنتیک» (Geomagnetic)، حسگر نوری تشخیص ضربان قلب، حسگر نور محیطی، حسگر فشار هوا و حسگر «کپسیتیو» (Capacitive) اشاره کرد.

قابلیت‌ها و مشخصات هوآوی Watch Fit

بزرگترین تفاوت این ساعت با باقی ساعت‌های هوآوی صفحه‌نمایش مستعطیل شکل آن است. این صفحه‌نمایش 1.64 اینچی از نوع AMOLED بوده که نسبت تراکم پیکسلی مناسب 326 PPI و کیفیت HD را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش نسبت 70 درصدی به بدنه ساعت را دارد یعنی بخش بزرگی از آن را تشکیل داده است.

برای این ساعت نیز می‌توان از ترکیب بندهای خوش‌رنگ و بدنه‌های جذاب مات استفاده کرد. رنگ‌های بدنه شامل سیاه، نقره‌ای و رزگلد بوده و برای بند ساعت رنگ‌های سیاه گرافیتی، سبز نعنایی، نارنجی و صورتی شکوفه‌ای در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌های ورزشی کاملی نیز به کمک مکان‌یاب جغرافیایی (GPS) در این ساعت قرار داده شده که اطلاعات مفیدی به کاربر ارائه می‌کند. قابلیت تشخیص خودکار شروع فعالیت ورزشی و رصد علائم حیاتی کاربر مانند سطح اکسیژن خون و ضربان قلب نیز در این ساعت وجود دارد.

هوآوی Watch Fit می‌تواند مانند یک دستیار شخصی موسیقی در حال پخش را کنترل کرده، روی گوشی و از راه دور عکس گرفته و گوشی شما را به راحتی پیدا کند. همچنین شما می‌توانید از قابلیت‌های دیگر این ساعت مانند اطلاعات آب و هوا، زنگ هشدار، تایمر، زمانگیر دیجیتال و حتی چراغ قوه نیز استفاده کنید

از دیگر امکانات سخت‌افزاری هوآوی Watch Fit می‌توان به قابلیت ضد آب تا 50 متری، شارژر مغناطیسی، حسگر حرکتی 6 محوره، حسگر نوری ضربان قلب و حسگر نور محیط اشاره کرد.

قابلیت‌های مشترک دو ساعت

به صورت کلی بسیاری از قابلیت‌های این دو ساعت به کمک برنامه همراه آنها روی گوشی هوشمند یعنی هوآوی Health در دسترس قرار می‌گیرد. این برنامه بخش‌های بسیاری دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می‌شویم. اما به صورت کلی این برنامه تکمیل کننده ساعت هوشمند شما بوده و بسیاری از اطلاعات ساعت به این برنامه منتقل شده و آنالیزهای بعدی توسط این برنامه صورت می‌گیرد.

همچنین از طریق همین برنامه می‌توانید طراحی‌های ساعت زیاد و متنوعی را از وب‌سایت هوآوی دانلود کرده و روی ساعت‌ خود استفاده کنید.

قابلیت رصد خواب در این دوساعت آنالیزی دقیق از خواب شما ارائه می‌کند. حالت‌های مختلف خواب مانند خواب عمیق، خواب سبک، حالت حرکت سریع چشم در خواب (REM) و تعداد دفعات بیدار شدن شما بررسی شده و صبح گزارشی از آن بر روی گوشی شما ارسال خواهد شد. همچنین این قابلیت پیشنهاداتی نیز برای بهبود در هر کدام از این بخش‌ها به شما ارائه خواهد کرد.

هر دو ساعت هوآوی Watch GT2e و Watch Fit قابلیت رصد بیست و چهار ساعته میزان ضربان قلب کاربر را دارند. این قابلیت به شما کمک می‌کند از سلامت این عضو حیاتی از بدنتان مطمئن شوید. رصد ضربان قلب در هنگام ورزش نیز بسیار کارآمد است. مثلا در صورت بالا رفتن بیش از حد ضربان قلب این ساعت‌ها به شما هشدار داده تا از آسیب به قلب جلوگیری شود.

سنجش میزان اکسیژن خون یکی از قابلیت‌های مفید دیگر این ساعت‌ها است. با وجود رواج بیماری‌های تنفسی و آلودگی هوآی شهرهای بزرگ اطلاع از میزان اکسیژن خون بسیار مهم است. ساعت هوشمند در صورت ورود به منطقه خطر در میزان اکسیژن خون، اخطار خواهد داد.

به واسطه ‌اینکه ساعت‌های هوشمند در اکثر مواقع به گوشی هوشمند شما متصل هستند، توانایی نشان‌دادن اعلان‌های گوشی از جمله اس‌ام‌اس و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی نیز روی ساعت وجود دارد. برای مثال در هنگام خرید دیگر نیاز به دیدن گوشی برای مطمئن شدن از میزان برداشت از حساب خود ندارید و به راحتی آن پیام را روی ساعت هوشمند خود خواهید دید.

در بخش سلامت نیز هر دو ساعت هوآوی Watch GT2e و Watch Fit از تعدادی زیادی برنامه ورزشی پیش‌فرض سود می‌برند که تعدادی از آنها توسط متخصصین و ورزشکاران حرفه‌ای نوشته شده‌اند. این برنامه‌ها موارد پرکاربردی مانند دویدن در محیط باز یا بسته، دوچرخه‌سواری در محیط باز یا بسته و شنا را شامل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا