مصاحبه با Guerrilla Games
brand.gif
سایت thegameraccess.com به تازگی مصاحبه ای با Guerrilla Games داشته که بسیار جالب شده و به شرح زیر است.
مهمانهای این مصاحبه:
Mathijs de Jonge – Game Director
Eric Boltjes – Lead Online Designer
Steven ter Heide – Senior Producer
یک استودیو first party بودن برای سونی چگونه است و چه سازندگان دیگری هستند که شما با آنها کار می کنید؟
Mathijs de Jonge: این برای ما خیلی خوب است. داشتن یک رابطه با سازندگان دیگر و رابطه با آنها در ساخت بازی یک نکته بسیار خوب برای هر دو ما است.
چه منبع الهامی برای ساخت Killzone داشتید؟
Mathijs de Jonge: بازی و فیلمهای اکشن و البته فیلمهای جنگی.
چه اتفاقی برای Hakha و Lugar از Killzone 1 افتاد؟
Steven ter Heide:هردو صحیح و سلامت این اطراف هستند. آنها شخصیت های جالبی بودند که می توانستیم وارد Killzone 2 هم بکنیم ولی ما می خواستیم شخصیت های جدیدی با المانهای جدید در نسخه 2 داشته باشیم.
چه مقدار تجربه از PS3 به دست آوردید تا در پروژه بعدی خود به کار ببرید؟
Mathijs de Jonge:بسیار. در حال حاظر ما یک موتور قوی داریم و البته مهم. در حقیقت موتور ما همچنان در حال پیشرفت است و این باعث می شود کارکنان ما دیگر نگران موضوعات تکنیکی در ساخت یک چیز مهم نباشند.
آیا شما برای Killzone 2 هدفی هم داشتید؟
Mathijs de Jonge:بله. من فکر می کنم در درجه ی بالایی به هدف خود رسیدیم. همه تریلر سال 2005 ما را دیده اند که در حقیقت تصویری بود از آینده و هدف ما از این بازی و ما به آن رسیدیم. و آوردن این گرافیک و گیم پلی و در کل تجربه ی این بازی برای ما خیلی مهم بود. و من از همان اول عقیده داشتم که این بازی یک تجربه ی منحصر به فرد خواهد بود وقتی که در Santa Monica این بازی را برای مطبوعات می رفتم و عقیده دارم دومین مرحله این بازی یکی از درگیر کننده ترین مراحل تمام بازیها بود.
آیا از فروش کلی و هفتگی Killzone 2 راضی هستید؟
Steven ter Heide:این خیلی خوب است که ببینیم این بازی بسیار خوب عمال می کند. و این خیلی جالب است که ما بازی خود را در قسمت online با بقیه مردم جهان بازی می کنیم. فروش این بازی سیار عالی بود و مسلما ما خیلی خوشحال هستیم. در حقیقت مخاطب مسئولیتی نسبت به این دارد. ما همچنین به نظرات پیرامون این بازی خیلی گوش میدادیم. چه نظرات منفی چه مثبت همه برای ما مهم است و باعث می شود ما در ساخته هایمان از آنها برای پیشرفت استفاده کنیم.
آیا رقیبی در زمان عرضه Killzone 2 میدیدید؟
Steven ter Heide:ما با استراتژی عرضه این بازی خیلی خوشحال بودیم. مطابق معمول بازیهای زیادی در کریسمس هر سال عرضه می شود و عرضه شدن این بازی در ماه February برای ما خیلی خوب بود تا در ترافیک سنگین بازیهای این دوره نمانیم.
آیا شما در آینده یا در حال حاظر ساخت یک sequel یا prequel از دید Helghast خواهید داشت؟
Mathijs de Jonge:این یک ایده بسیار خوب است. ولی ما در حال حاظر مشغول ساخت DLC برای این بازی هستیم.
آیا برنامه ای برای ساخت یک عنوان دیگر در این سبک دارید؟Killzone3?
Steven ter Heide:در حال حاظر PS3 عمر زیادی را در پیش رو دارد. و هنوز کار ما با این پلتفرم تمام نشده. و ما هنوز فرصت زیادی داریم تا این پلتفرم را حتی جلوتر هم ببریم.
آیا برنامه ای برای DLC های بیشتر یا Map هایش بیشتر برای این بازی دارید؟
Eric Boltjes:د راستش ما جدیدا DLC خود را عرضه کردیم و این پک شامل Map های زیادی بود . همچنین این بدان معنی نیست که ما Map Pack 2 را نداشته باشیم.
آیا ما در آینده شاهد Mode های مختلف دیگر مانند hardcore, no respawn و … خواهیم بود؟
Eric Boltjes: اگر برنامه ای داشته باشم آن را انجام می دهیم . ولی در حال حاظر نمیتوانم قولی به شما بدهم.
آیا برنامه ای برای ساخت یک IP جدید خواهید داشت. مانند Naughty Dog یا Insomniac که Uncharted و Jack series یا Resistance و Ratchet series خواهید داشت؟
Steven ter Heide: نمی توانیم در مورد برنامه های پروژه های آینده صحبنی کنیم.
آیا استودیو یی هست که شما قصد همکاری با آن را داشته باشید؟
به غیر از Sony خیر.
چه بازی در آینده از سازندگان دیگر را انجام خواهید داد؟
Mathijs de Jonge: یکی از عنوانهایی که من خیلی منتظر آن هستم The Last Guardian از Team Ico است. این بازی خیلی امید بخش و تازه است.