دیوید جفی؛ تاسیس استودیوی جدید با ایدههایی بزرگ برای نسل بعد
خالق بازیهای Twisted Metal و خدای جنگ، دیوید جفی ( David Jaffe ) علاوه بر تایید جدایی تعجببرانگیز خود ازEat Sleep Play ( استودیویی که خود او در سال 2007 تاسیس کردده) به توضیح در مورد این موضوع پرداخت.
جفی، طی پستهایی در صفحه توییتـر خود از چالشهایی که کنترل ساخت بازی به صورت غیر مستقیم و از راه دور دارد سخن گفت، در مورد علایق خود برای کارکردن (مستقیم) باتیمی در استودیویی ( که قصد تاسیس آن را دارد) جدید خبر داد.
خبرهای جدایی وی از استودیوی ESP امروز بعدازظهر بر اساس گزارشی از Salt Lake Tribune، در سایتهای خبری مربوط به بازیهای ویدئویی پخش شدهبود که این استودیو 8 نفر از کارمندان خود (20 درصد) را تعدیل کرده و هماکنون 26 کارمند دارد. جفی نیز در این جریانات از ESP جدا شده بود. این تعدیل به منظور ساخت بازیهای کژوال
برای آیفون و آیپد 2 انجام شده است که Scott Campbell نیز طی صحبتهای خود به این موضوعات اشاره کرده بود و همچنین گفته بود که جفی ایدههایی برای ساخت بازیهای کژوال دارد.
اما جفی در این رابطه اینگونه میگوید:
"من ابدا نقشهای برای ساخت بازی شبیه به FARMVILLE و ANGRY BIRDS ندارم."
"من هرگز نگفتم بعد از TM (که هنوز در حال کار روی این عنوان در ESP هستم و تا ماه آینده که زمان لانچ این بازی بود خواهم بود و این بازی را به صورت real-time بالانس خواهیم کرد و مطمئن خواهیم شد که بازی بینقصی خواهد بود و بعد از آن نیز به پشتیبانی این بازی خواهیم پرداخت.)"
"ولی همزمان یک استودیو نیز همینجا در سن دیگو باز خواهم کرد؛ چراکه خیلی دلم برای ساخت مستقیم بازی {و داخل روند ساخت بودن} تنگ شده."
ولی اگر بخواهم صریح و شفاف صحبت کنم باید بگویم که من تعدیل نشدم؛ من مالک نصف این کمپانی هستم. من دارم این استودیو را ترک میکنم چون بازیها دیگر بزرگتر از چیزی هستند که بتوان روند ساخت آنها را از سیصد مایل دورتر کنترل کرد و من دلم برای روزهایی که مستقیم و در کنار تیم، این کار را انجام میدادم تنگ شده است."
جفی اعلام نکرده که ناگهانی این استودیو را ترک میکند و قول داده تا 3 ماه آینده در کنار تیم باشد و اولویت با TM است.
و بعد از این 3 ماه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ وی از حالا در مورد استودیوی جدید خود میگوید.
وی در این رابطه میگوید :" ایدههای بززرگی برای نصل بعد دارم که دوست دارم آنها را با ساخت بازی به حقیقت تبدیل کنم و همچنین ایدههای جالبی نیز در مورد ساخت بازی تحت مرورگر ( بازی متمایل به اکشن) و ایده هایی بین این دو دارم."
ولی گویا راه زیادی تا پروژه بعدی جفی مانده :
"هنوز در مورد اینکه چه بازی بسازم هنوز نظری ندارم و این بازی میتواند برای آیفون باشد، یا شاید برای کنسولهای نسل بعد."
لازم به ذکر است که Twisted Metal سه سال است که ساخت آن به طول انجامیده، ماه آینده در اروپا عرضه خواهد شد.