آقای Yoshida: عرضهی بازیهای ایکسباکس روی PS5، یک پیروزی برای دارندگان پلیاستیشن است
رئیس سابق SIE، آقای Shuhei Yoshida، در مورد استراتژی جدید چند پلتفرمی ایکس باکس صحبت کرده و آن را به عنوان یک پیروزی برای دارندگان پلی استیشن توصیف کرده است.
در طی مصاحبهای از رئیس سابق پلی استیشن در مورد تصمیم مایکروسافت برای آوردن عناوین ایکس باکس به پلی استیشن سؤال شد. یوشیدا گفت که تبدیل شدن به پلتفرمی با مخاطب کم کابوس او بود، زیرا حفظ توسعه بازیهای فرست پارتی را دشوار میکرد.
یوشیدا گفت: فکر میکنم این یک پیروزی برای دارندگان پلیاستیشن است، آنها قبلاً [به آن بازیها] دسترسی نداشتند. من در یکی از مصاحبهها توضیح دادم که همیشه کابوس من زمانی بود که فرست پارتی را مدیریت میکردم، خوشبختانه این اتفاق نیفتاد، که اگر پلیاستیشن به پلتفرمی با مخاطب کم تبدیل شود، حفظ توسعهی فرست پارتی غیرممکن خواهد بود، زیرا بهترین سازندگان آن را ترک خواهند کرد. آنها فقط خلاق نیستند، بلکه افراد تجاری نیز هستند، آنها میخواهند بازیهایشان به بیشترین مخاطبان نیز برسد. اگر یک پلتفرمی با مخاطب کم باشد و اگر یک بازی را فقط بر روی پلتفرم با مخاطب کم منتشر کنم، بسیار طبیعی است که ناپایدار باشد. این کابوس بود. با نگاهی به تعداد کاربران سختافزار ایکسباکس، طبیعی است که بفهمیم آنها چه کاری انجام میدهند و این کاملاً ساده است.