اخبار بازی
موضوعات داغ

همکاری برای رفع تحریم های شبکه Xbox Live برای کاربران ایرانی

مدتی است کاربران و مشترکان داخلی شبکه Xbox Live برای وصل شدن به شبکه لایو، خرید و انجام بازی های آنلاین با مشکل مواجه می شوند و در اکثر اوقات قادر به متصل شدن به این شبکه نیستند. با جدیدترین اخبار بازی با سایت بازی سنتر همراه باشید.

با توجه به ورود به نسل نهم کنسول ها و افزایش کاربران شبکه لایو، به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که به عنوان یک جامعه مجازی بدون در نظر گرفتن آن که طرفدار کدام کنسول و شرکت هستیم، با یک دیگر همکاری کرده و با اعتراض به تصمیمات شرکت مایکروسافت مبنی برای تحریم کاربران ایرانی، اعتراض خود را به این تصمیم نشان دهیم. به خصوص در این دوران که ویروس کرونا فراگیر شده و بازی کردن به عنوان یکی از معدود تفریحات موجود در دسترس است.

هر چند در نهایت این تصمیمات مایکروسافت به سیاست های تحریم کشور آمریکا باز می گردد، اما نباید فراموش کنیم که در گذشته با اعتراض کاربران به شرکت EA، شاهد در دسترس قرار گرفتن سرور های آنلاین بازی Apex Legends در ایران بودیم. علاوه بر این اگر اعتراضات ما در حال حاضر تغییری در سیاست های مایکروسافت ایجاد نکند، قطعا در آینده و در زمانی که سیاست های کشور آمریکا تغییر کند، می تواند به عنوان یکی از اولویت های شرکت مایکروسافت قرار بگیرد.

علاوه بر این همکاری ما با یک دیگر ممکن است در رسانه های خارجی و دیگر شبکه های مجازی بازتاب پیدا کند و در این صورت می تواند به عنوان شروعی برای به رسمیت شناخته شدن کشور ایران در شبکه های PSN، استیم و… باشد.

بدین صورت از شما تقاضا می شود تا در اولین قدم با قرار دادن نام خود در کمپینی که در سایت change.org برای اعتراض به سیاست های مایکروسافت ساخته شده است، شرکت کنید.

برای امضا به اعتراض به سیاست های مایکروسافت در اینجا کلیک کنید.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

‫27 دیدگاه ها

  1. چندین رسانه ایرانی فعال در زمینه گیم دیگه هم کمپین رفع مشکل ایکس باکس لایو برای کاربران ایرانی رو پوشش دادن و حالا تعداد امضا ها به بیش از [B][U][SIZE=6]۴۱۰۰[/SIZE][/U][/B] تا رسیده!
    کاش بازی سنتر لینک کمپین جمع آوری امضا و هشتگ مورد استفاده و به صورت کلی این کار رو همینطور که توی سایت پوشش داد، توی اینستاگرام و شبکه های اجتماعیش هم اطلاع رسانی کنه تا افراد بیشتری مطلع بشن؛ اگر اینطور بشه، خیلی عالی میشه!

  2. [QUOTE=”xsoheilx, post: 4939130, member: 32118″]
    ما خاورمیانه ای ها رو حساب نمیکنن تو این مسائل… تا حالا کی دیدی غم ما رو داشته باشن.

    پ.ن: یاد خارج از تاپیک بخیر قبل بسته شدنش دوستان میگفتن این یارو خواب آلود بیاد وضع به طور کلی خیلی بهتر میشه که دیدیم.
    [/QUOTE]
    بحث حساب کردن نیست. گفتیم امضاها یه جایی باشه برا هماهنگ کردن که بعدا هر کی بریزه چند تا توییت بزنه ترند شده.
    ولی نه پایه هست اونقدر و همینکه هم ساز نیستن اونایی که هستن.
    برا همین به نتیجه نرسید و نتیجه دادن یا ندادن ،مشخص نبود. صرفا اعلام حضورش مهمتر بود.
    _______________
    از قسمت سیاسیشم فاکتور بگیریم.

  3. [QUOTE=”rahyarpaul, post: 4932993, member: 58618″]
    مباحث تبعیض نژادی
    [/QUOTE]
    ما خاورمیانه ای ها رو حساب نمیکنن تو این مسائل… تا حالا کی دیدی غم ما رو داشته باشن.

    پ.ن: یاد خارج از تاپیک بخیر قبل بسته شدنش دوستان میگفتن این یارو خواب آلود بیاد وضع به طور کلی خیلی بهتر میشه که دیدیم.

  4. تعداد امضا ها به ۳۳۵۰ تا رسید. دمتون گرم؛ باز هم میگم ای کاش بازی سنتر یه پست یا استوری واسه این کار بذاره!

    متن زیر هم بخشی از خبری مربوط به بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای هست:
    [QUOTE]
    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مطالبه گیمرها در خصوص کاهش پینگ بازی‌ها آنجایی بیشتر خودنمایی می‌کند که به روایت پیمایش انجام شده در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درخصوص مشکلات زیرساختی بازی‌های آنلاین کنسولی و رایانه‌ای 790 بازیکن حرفه‌ای درباره مشکلات اصلی بازی‌های آنلاین به مواردی چون بالا بودن پینگ تایم برای بازی و لزوم قرارگرفتن آن در دامنه 70 الی 80 میلی ثانیه ، [COLOR=rgb(184, 49, 47)]عدم اتصال به سرور برخی از بازی‌ها به دلیل قطع از مبدا [/COLOR]یا مقصد، نوسان داشتن پینگ تایم و قطع اتصال اینترنت توسط برخی از ISPها اشاره کرده‌اند.
    [/QUOTE]

  5. دمتون گرم واقعا؛
    تعداد امضا های change.org از ۲۷۰۰ تا رد شد! کاش بازی سنتر لینک کمپین جمع آوری امضا و هشتگ مورد استفاده و به صورت کلی این کار رو همینطور که توی سایت پوشش داد، توی اینستاگرام و شبکه های اجتماعیش هم اطلاع رسانی کنه تا افراد بیشتری مطلع بشن؛ اگر اینطور بشه، خیلی عالی میشه!

  6. این کاره خوبیه اما معلوم نیست اخرش به نتیجه برسه یا نه…یعنی اخرش میگن کشور شما چون تو تحریمه فعلا امکانش نیست..البته با امدن این رئیس جمهور جدید شاید بعدا یه چیزهایی تغییر کنه اما قطعی نیست.
    در حال حاظر بهترین کار اینه که اپراتورهای اینترنت روی پهنای باندشون اون سایت هایی که مارو تحریم کردن رو سرویس رفع تحریم ببندن..مثلا شاتل سایتهای paypal ، nvidia و چندین سایت دیگرو که مارو تحریم کردن برداشته رو اینترنتش سرویس رفع تحریم زده..یعنی وقتی وارد این سایتها میشید شمارو از کشور آلمان شناسایی میکنه ولی متاسفانه خیلی خوب کار نمیکنه شاتل که برداره به صورت تخصصی رو این قضیه کار بکنه ..بهشونم پیام میدیم میگیم این سرور بازی تحریم کرده ایرانیارو لطفا رفع تحریمش کنین میگن مجوز نداریم و این شعرو ورا.
    اگر بشه روی شرکت های اینترنت معروف فشار اورد رو این قضیه که سرورهایی که تحرمین رو برامون رفع تحریم کنن به نظرم زودتر بشه به نتیجه رسید…چون الان ایکس باکس مثلا تحریم بر میداره بعد از 1 سال دوباره تق به توقی میخوره دوباره شیلتر میکننش.

  7. تاثیر داره یا نداره. احتمالا نداره .ولی ،یادمه بازی والیبال ایران بود با آمریکا یا لهستان که بازیکناشون وقتی رفته بودن تو تهران و پاساژها رو دیده بودن. باورشون نمیشد. فکر میکردن تو ایران ما با درشکه اینور و اونور میریم.
    دنیا کمترین شناختو به ما داره، از کره شمالی بیشتر شناخت دارن ولی نه در اون حدی که باید. فیفا ورلد کاپ اگه یادتون بیاد تماشاگرای ایرانی رو مثل عربا گذاشته بودن.
    ______________
    ولی این کمک کننده هست که یکم بفهمن که ایرانم گیمر داره و زیادم داره که حتی اینم نتیجه نداد که قطعا با 4 تا امضا جواب نمیده و باید پایه باشین تو این هفته یا هفته بعد یه تعداد حداقل 200 نفره ای تو یه روز مشخص برن سراغ توییتر و اینستا و حداقل تو پستای ارون گرینبرگ و فیل اسپنسر و ساپورت مایکروسافت و ایکس باکس اونا رو بترکونید
    و چون جمعیت کمه . پست همو کپی پیست کنید دوباره بزارید که اگه تو روز خلوتی باشه ترند میشه. اینجوری شاید فایده ای بکنه و ماکرو بخاطر موضوع مدیا و مباحث تبعیض نژادی بیاد پایین .
    خدمت رسانی درسته به ایرانیا ممنوعه ولی گیر آمریکا تو یکسری صنایع خاصه. مثلا
    amd تا همین چند وقت پیش سایتش با ip ایران باز نمیشد الان بازه و درایورم میشه دانلود کرد. انویدیا یه مدت باز کرد کوتاه و بست
    اپیک و استیم . نینتندو و psn در مقابل xlive و ………
    مثالای متناقض تو این زمینه وجود داره و نشون میده ماکرو دست خودشه و گیری مخصوصا این دولت که ارومتره نمیده اگه بتونیم خود ماکرو رو وادار به اینکار کنید.
    ___________________________________
    این یه ساب رددیت. اگه میتونید کاری کنید. یالاخره کاری کردن بهتر از نکردنه
    [URL=’https://www.reddit.com/r/xbox_live_for_iran/’]r/xbox_live_for_iran[/URL]

  8. [QUOTE=”CristianoRo 7, post: 4932978, member: 155998″]
    منم امضا کردم حالا واقعا تاثیر داره ؟
    [/QUOTE]
    من اقدامی مشابه رو مگر apexforiran به یاد ندارم. همون یکی هم که به یاد دارم به نتیجه رسید و مشکل سرور ها برای ایران در apex legends رفع شد. به نظر من، در صورتی که امضا ها به ۱۵ هزار تا برسه، احتمالا این یکی هم مشکلش رفع بشه. به نظرم، بهترین راه برای رسیدن به ۱۵ هزار امضا هم، همکاری پیج های اینستاگرامی (مثل پیج خود بازی سنتر) هست.

  9. [QUOTE=”darksider666, post: 4932890, member: 124187″]
    درود من کاربر ایکس باکس هستم و با استفاده از DNS اتصال پیدا میکنم برای لاگین مشکلی ندارم منتهی برای Live که خیلی مصرف کننده نیستم به احتمال زیاد این dns ها مشکل پیدا میکنند چون در اکثر مواقع باعث افزایش میزان تاخیر وping میشود.
    من قصد داشتم امضا کنم در پتیشن منتهی سایت change به زبان فرانسوی است درست مشخص نیست چه باید کرد یا چی میخواد نسخه انگلیسی نداره؟
    [/QUOTE]

    منم وارد شدم زبون صفحه المانی بود.
    صفحه رو تا تهش بیا پایین سمت راست تغییر زبون داره.

  10. [QUOTE=”CAP\MortezA63, post: 4932898, member: 33103″]
    منم امضا کردم ولی قبلا هم برای LOL همچین کاری یه سایت دیگه ی انجام دادم هیچ اتفاقی نیافتاد که هیچ کلا دیگه Log in نتوستم بشم به LOL اصلا کلا ادم حساب نمیکنن ما رو
    الانم میخوام LOL بازی کنم همش از بازی میپره بیرون اصلا کلا خیلی از پلیرهای ایرانی دور این بازی رو خط کشیدن رفتن سمت Dota 2 یا Fortnite اصلا یکی از دلایلی که میخوام این نسل نهم سویچ کنم روی PS5 همین داستانهای DSN و وصل نشدن و تحریم هست
    این نسل خدایش روانی شدم..!! یه بازی میخریدیم 1 ساعت بازی کنیم داستان داشتیم بازی دیویژن 2 رو اصلا نتونستم 1 دقیقه وارد بازی بشم چون کلا تحریم کرده بود ایران رو مجبور شدم پاکش کنم..!!!
    [/QUOTE]

    اصلا سهولت کار با ps5 و رابط کاربری و دانلود و حتی آفلاین ش قابل قیاس با ساخته دست ماکروسافت نیست

    [QUOTE]علاوه بر این همکاری ما با یک دیگر ممکن است در رسانه های خارجی و دیگر شبکه های مجازی بازتاب پیدا کند و در این صورت می تواند به عنوان شروعی برای به رسمیت شناخته شدن کشور ایران در شبکه های [URL=’https://www.bazicenter.com/category/psn’]PSN[/URL]، [URL=’https://www.bazicenter.com/category/steam’]استیم[/URL] و… باشد.[/QUOTE]

    اینو جدی میگید؟ مگه میشه با هشتگ و اعتراض کاربران شروعی برای به رسمیت شناختن کشور ایران باشه !؟ رسمیت یک سری زیرساخت ها میخواد طبق گفته خوده این پلتفرمها که خودمون باید شرایط ش رو فراهم کنیم که فکر میکنم تو ایران نشدنی باشه

    مثل کاری که هند کرد و زیرساخت فراهم کرد و شرایط استفاده خدمات هم گرفت الان در پی اس ان با چیزی به نام استور هند مواجه هستیم بدون نیاز به یک هشتگ

  11. از همکاری‌تون برای رفع این مشکل، خیلی خیلی ممنونیم؛
    اگر در اینستاگرام بازی سنتر ( حدود ۴۳ هزار فالوور داره که تعداد قابل توجهی هست ) هم آدرس کمپین جمع آوری امضا و هشتگ های مورد استفاده در شبکه های اجتماعی رو اطلاع رسانی کنید، خیلی عالی میشه!

  12. منم امضا کردم ولی قبلا هم برای LOL همچین کاری یه سایت دیگه ی انجام دادم هیچ اتفاقی نیافتاد که هیچ کلا دیگه Log in نتوستم بشم به LOL اصلا کلا ادم حساب نمیکنن ما رو
    الانم میخوام LOL بازی کنم همش از بازی میپره بیرون اصلا کلا خیلی از پلیرهای ایرانی دور این بازی رو خط کشیدن رفتن سمت Dota 2 یا Fortnite اصلا یکی از دلایلی که میخوام این نسل نهم سویچ کنم روی PS5 همین داستانهای DSN و وصل نشدن و تحریم هست
    این نسل خدایش روانی شدم..!! یه بازی میخریدیم 1 ساعت بازی کنیم داستان داشتیم بازی دیویژن 2 رو اصلا نتونستم 1 دقیقه وارد بازی بشم چون کلا تحریم کرده بود ایران رو مجبور شدم پاکش کنم..!!!

  13. [QUOTE=”darksider666, post: 4932890, member: 124187″]
    درود من کاربر ایکس باکس هستم و با استفاده از DNS اتصال پیدا میکنم برای لاگین مشکلی ندارم منتهی برای Live که خیلی مصرف کننده نیستم به احتمال زیاد این dns ها مشکل پیدا میکنند چون در اکثر مواقع باعث افزایش میزان تاخیر وping میشود.
    من قصد داشتم امضا کنم در پتیشن منتهی سایت change به زبان فرانسوی است درست مشخص نیست چه باید کرد یا چی میخواد نسخه انگلیسی نداره؟
    [/QUOTE]
    باید انگلیسی باشه 😀
    یعنی برای من مشکلی نداره:
    [ATTACH type=”full” width=”78px” alt=”193502″]193502[/ATTACH]

    فقط کافیه همون پایین صفحه Sign in petition کلیک کنید و بعد اسم و ایمیل رو قرار بدید.

  14. درود من کاربر ایکس باکس هستم و با استفاده از DNS اتصال پیدا میکنم برای لاگین مشکلی ندارم منتهی برای Live که خیلی مصرف کننده نیستم به احتمال زیاد این dns ها مشکل پیدا میکنند چون در اکثر مواقع باعث افزایش میزان تاخیر وping میشود.
    من قصد داشتم امضا کنم در پتیشن منتهی سایت change به زبان فرانسوی است درست مشخص نیست چه باید کرد یا چی میخواد نسخه انگلیسی نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا