اخبار بازیایکس باکس سری ایکسپلی استیشن 5نینتندو سوییچ

پیشتازی فروش Xbox Series X|S و Switch در ماه ژوئن

کنسول‌های Nintendo Switch و Xbox Series X|S طی ماه ژوئن در آمریکا، آمارهای قابل توجی را از خود به‌جا گذاشته‌اند. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول‌های PS5 ،Nintendo Switch و Xbox Series X

به گزارش گروه NPD، ایکس باکس سری ایکس|اس موفق شده تا از لحاظ فروش دلاری، پرفروش‌ترین کنسول ماه ژوئن در این ناحیه لقب بگیرد. گفته شده که رویداد E3 بر روی رسیدن به این آمار بی‌تاثیر نبوده و از حیث فروش دلاری، کنسول‌های جدید مایکروسافت بهترین ماه ژوئن را برای تاریخ برند Xbox رقم زده‌اند. در همین حال، نینتندو سوئیچ نیز از لحاظ تعداد فروش در رتبه اول ماه ژوئن قرار دارد. سوئیچ اکنون چه از لحاظ تعداد فروش و چه از لحاظ فروش دلاری، پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در نیمه اول 2021 به‌شمار می‌آید.

پلی استیشن 5 نیز همچنان با مشکلات کمبود موجودی مواجه است، اما این کنسول در 8 ماه اول عرضه در آمریکا، بیشترین فروش را (بدون در نظر گرفتن کنسول‌های دستی) تجربه کرده و از این حیث رکورددار است.

به‌طور کلی، میزان فروش کنسول‌ها در ماه ژوئن و در بازار آمریکا به 401 میلیون دلار می‌رسد که این آمار نسبت به ژوئن سال گذشته، 112 درصد افزایش یافته. همچنین فروش کنسول‌ها در نیمه اول سال 2021، برابر با 2.3 میلیارد دلار بوده که این آمار هم با توجه به عرضه کنسول‌های نسل جدید، نسبت به نیمه اول پارسال با رشد 45 درصدی مواجه شده.

در خصوص فروش نرم‌افزاری، بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های ماه ژوئن آمریکا قرار گرفت و عناوین جدید دیگری مانند Mario Golf: Super Rush و Scarlet Nexus نیز شروع قدرت‌مندی داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا