اخبار بازی

تمسخر رئیس جمهور آمریکا در بازی Wolfenstein: Young Blood

بازی Wolfenstein Young Blood

هفته گذشته بازی Wolfenstein: Young Blood برای چهار پلتفرم معمول عرضه شد و برخلاف نسخه‌های قبلی نتوانست در جلب نظر مثبت منتقدان چندان موفق باشد و متوسط امتیاز پلیرها نیز تاکنون به طرز قابل توجهی بد و پایین بوده است. در حالی که گیمرها چندان به این بازی واکنش مثبت نشان نداده و پیرامون آن صحبت نمی‌کنند اما آن اندک افراد هم به دلیل تمسخر و کنایه‌ای که تصور می‌کنند بازی به رئیس جهمور آمریکا خطاب داشته درباره آن حرف می‌زنند.

این اولین باری نیست که چنین اتفاقی در مجموعه بازی Wolfenstein به وقوع می‌پیوندد. در آستانه انتشار بازی The New Colossus بود که شرکت Bethesda و استودیو MachineGames با کمپین تبلیغات و بازاریابی خود برای بازی جنجال به پا کردند. آن‌ها از شعار “آمریکا را دوباره از وجود نازی‌ها آزاد کنیم (Make America Nazi-Free Again)” استفاده کرده بودند که به طور مشخص اشاره و کنایه‌ای به شعار دونالد ترامپ یعنی “آمریکا را دوباره بزرگ می‌کنیم (Make America Great Again)” داشت

همان‌طور که می‌دانید در مجموعه Wolfenstein، کالکتیبل‌های متنوعی اعم از نامه‌ها و قطعات کوچک روزنامه وجود دارد که وضعیت دنیای بازی را به تصویر می‌کشد. از همین رو در Youngblood یادداشتی تحت عنوان Publisher’s Rejection Letter یافت شده که محتویات آن اشاراتی به ایجاد دیواری برای حفاظت از مرزها می‌کند. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید این مسئله به طور مشخص اشاره و کنایه‌ای به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیواری در آمریکا در مرز با کشور مکزیک به شمار می‌رود.

با این حال حتی اگر این یادداشت به طور کلی هیچ ارتباطی به ترامپ هم نداشته باشد اما برداشت تمامی گیمرها تاکنون بدین شکل بوده است. با توجه به زمینه‌ای که داستان بازی دارد اشتباه بودن آن نیز بعید به نظر می‌رسد. بازی Wolfenstein: Young Blood برای کنسول‌های Xbox One، PlayStation 4 و Nintendo Switch و پلتفرم کامپیوترهای خانگی در دسترس قرار دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فکر میکنم خیلی نتیجه بهتری میگرفتند سازنده ها اگر وقت روی بهبود خود بازی میزاشتن تا اینکه بخوان با تریک تبلیغاتی بازی رو “بحث برانگیز” کنند تا سر زبون ها بیافته بلکه فروش بره.
    بازی در کل ارزشی بیش از یه دموی گرافیکی نداره و فقط برای به رخ کشیدن کارت گرافیک های نسل جدیده. بیخود هم نیست که روی سری RTX مجانی میدن بازی رو. ارزش بازی در همون حد عمل کردن بعنوان بنچمارکه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا