چرا «TimeSplitters 4» هرگز ساخته نشد؟

اخیر طرح‌های اولیه‌ای از عنوان «TimeSplitters 4» در سایت‌های مختلف منتشر شده که نشان می‌دهد این عنوان بین سال‌های 2007 تا 2009 در مرحله پیش تولید قرار داشته است. ولی به راستی چرا این بازی هرگز ساخته نشد؟

سایت «Den of Geek» با انتشار گزارشی که بر مبنای مصاحبه با چند تن از اعضای سابق «Free Radical» تنظیم شده است، دلیل این امر را تا حدوی آشکار کرد. بر این اساس عمده‌ترین دلیل ساخته نشدن بازی، پیدا نشدن ناشر برای آن بوده است. سازندگاه یک دموی قابل بازی تهیه کرده و برای چندین ناشر ارسال می‌کنند ولی هیچ کدام توجهی به آن نمی‌کنند. البته به نظر می‌آید دلیل این امر کیفیت پایین این دمو نبوده، بلکه شکست عنوان «Haze» موجب شده که ناشران به TimeSplitters 4 نیز بدبین شده و ریسک سرمایه‌گذاری روی آن را نپذیرند. «Karl Hilton» که به عنوان طراح اصلی در استودیو مشغول به کار بوده این چنین در مورد دلایل ساخته نشدن بازی توضیح می‌دهد: «ما سازنده‌ای بودیم که چندین عنوان از سری TimeSplitters با امتیازات بالا را روانه بازار کردیم و سپس Haze را ساختیم که امتیازات ضعیفی دریافت کرد. این چیزی بود که ناشرها را نگران می‌کرد.» البته Hilton دلیل دیگر ساخته نشدن TimeSplitters را نه صرفا نگرانی از کیفیت آن، بلکه نگرانی ناشرها از چگونگی  فروش بازی می‌داند، زیرا چیزی که سازنده قصد ساخت آن را داشت، به راحتی قابل بازاریابی نبود. هر چند Hilton دلایل ناشرها را برای قبول نکردن سرمایه گذاری بر روی این عنوان را تا حدودی درست می‌داند، اما این موضوع باعث نمی‌شود که کنسل شدن این بازی را به راحتی بتوان پذیرفت.

خروج از نسخه موبایل