اخبار بازی

حق امتیاز استفاده از سیستم نمسیس بازی Shadow of Mordor توسط WB Games ثبت شد

پس از سال‌ها تلاش، شرکت WB Games بالاخره موفق شده تا حق استفاده از سیستم معروف نمسیس که برای اولین بار آن را در Shadow of Mordor دیدیم را ثبت کند. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Middle-Earth Shadow of Mordor

در تاریخ 3 فوریه 2021، دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا با انتشار اعلامیه‌ای تأیید کرد که پتنت ارائه شده توسط WB Games مورد پذیرش قرار گرفته و از تاریخ 23 فوریه (کمتر از 20 روز دیگر) کارکرد آن به‌صورت رسمی شروع خواهد شد.

سیستم نمسیس ابتدا در سال 2014 بازی Middle-Earth Shadow of Mordor و پس از آن در دنباله بازی یعنی Shadow of War مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم به‌صورت تصادفی Orcهای مختلفی را تولید می‌کند. بازیکنان با مقابله با این اُرک‌ها ممکن است از آن‌ها شکست بخورند، آن‌ها را کنترل کنند و یا بکشند. با رخ دادن هر رویداد، اُرک‌ها نسبت به تعامل خود با بازیکنان و آنچه که در گذشته اتفاق افتاده مستقیما واکنش نشان می‌دهند.

حال از تاریخ 23 فوریه، دیگر توسعه‌دهندگان و ناشران باید در صورت استفاده از این سیستم با اقدامات قانونی مواجه شوند و یا قرارداری را جهت همکاری با WB Games امضا کنند. این کمپانی می‌تواند در صورت پرداخت هزینه، پتنت مورد نظر خود را تا سال 2035 حفظ کند.

شایان ذکر است که این اولین تلاش WB Games برای ثبت چنین پتنتی نیست. پیش از این در سال 2015 و کمی پس از عرضه Shadow of Mordor، ناشر بازی سعی داشت این پتنت را ثبت کند اما با مشکلاتی مانند عدم دقیق بودن و یا شباهت با عناوین دیگر (مانند بازی موبایلی QONQR) مواجه شده بود.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. خود SoM رسما mash-up بتمن آرکهام و AC بود :دی بعد همچین خبری واقعا از کثیف ترین کار های صنعت بود. اونم تو تایمی که میگی سخت افزارها پیشرفت کردن. نسل نسل جهش CPU هاست. قراره AI تو بازی ها دگرگون شه. یک همچین مانع گنده ای میندازن وسط…
    قضیه بدتر اینه که خود wb توی هیچ بازی ای اینو استفاده نکرده فعلا 😐 صرفا برای پول چاپیدن از بقیه دولوپرا زدن اینو 😐

    این ویدیو هم واقعا جالب بود…
    [SPOILER]
    [MEDIA=youtube]vibxomX6pYs[/MEDIA]
    [/SPOILER]

    سیستم نمسیس واقعا بنظرم معرکه بود و خیلی حیف شد که نمیشه حتی چیزی یکم شبیهشو تو بقیه بازیا دید. تو بازی های دولوپر های خلاق و تیم های نو پا، و …

  2. [QUOTE=”Z-fan, post: 4935265, member: 97953″]
    واقعا خاک به سرشون
    خیلی از بازی های اوپن ورلد مثل گوست آف سوشیما و اساسینز کرید ها واقعا میتونستن از این سیستم استفاده مفید کنن

    خیلی مکانیک خفنی بود خدایی
    چند وقت پیش این ویدیو آنالیزه رو دیدم، دوباره یادم افتاد عجب چیز مشتی ای بوده این نمسیس.

    [MEDIA=youtube]Lm_AzK27mZY[/MEDIA]
    [/QUOTE]
    من فکر کنم حدود 40ساعتی SoW زدم، این آخرا تازه دوبار دیالوگ تکراری شنیدم از دشمن ها!(بدشانسی دقیقا هم پشت سر هم اتفاق افتاد :)) )

    اینکه دشمن ها هر کدوم نقاط قوت و ضعفی دارن و این حرفا واقعا به بازی جون میبخشید… البته اخراش من دیگه توجه نمیکردم و میرفتم تو میدون، بالاخره یه جوری دشمن رو میزدم:دی
    ولی وقتی حس و حالت سر جاش باشه، با استراتژی میری، با آمادگی میری و سلاح و اسکیل و یار و … درست حسابی میبری

    کلا خیلی چیز به درد بخوریه که فقط و فقط میشه گفت حیف شد!

  3. [QUOTE=”Akiba, post: 4935244, member: 31999″]
    حیف و صد حیف که چنین سیستم خوب و جالبی به تاریخ میپیونده! 😐 خااااک بر سرشان:|

    فقط یه لحظه فرض کنید یوبی سافت، ایگل ویژن رو ثبت میکرد، رسما دنیای بازی ها زمین تا آسمون الان متفاوت میبود:))
    [/QUOTE]

    واقعا خاک به سرشون
    خیلی از بازی های اوپن ورلد مثل گوست آف سوشیما و اساسینز کرید ها واقعا میتونستن از این سیستم استفاده مفید کنن

    خیلی مکانیک خفنی بود خدایی
    چند وقت پیش این ویدیو آنالیزه رو دیدم، دوباره یادم افتاد عجب چیز مشتی ای بوده این نمسیس.

    [MEDIA=youtube]Lm_AzK27mZY[/MEDIA]

  4. تو این که حرکتشون خیلی چیپ و مسخره هست هیچ شکی نیست، اما انصافا این سیستم نمسیس یکی از Overrate ترین مکانیک هایی هست که تا حالا تو یه بازی دیدم.

    تو همین 6-7 سالی که از اومدن SoM میگذره هیچ بازی بزرگی رو به یاد ندارم که ازش استفاده کرده باشه. از این به بعد هم فکر نمیکنم برای کسی اهمیت داشته باشه.

  5. حرکت حال بهم زن تر از این هم داریم ؟ اصلا حال بهم زن تر از این WB داریم ؟ اگه تو صنعت گیمینگ از اول اینجوری هر مکانیک به اسم یـ شرکت میشد اصلا فک نکنم این صنعت به اینجای که الا رسیده میرسید !! جالبه سر SoM گندش در اومد که سازنده هاش از چند جا ایده کش رفته بودن و عملا از AC کپی پیست کرده بودن حالا اومدن این سیستم رو براش پتنت ثبت کردن !! خیلی رو داره این WB 😐 یـ زمانی میگفتیم در آینده از این سیستم نمیسیس بیشتر میبینیم ولی الان دلیل اینکه کسی جرعت نمیکنه بره سمت یـ همچین مکانیکی رو میدوینم !!

    پ.ن : میدونستید نامکو پتنت مینی گیم بین لودینگ رو ثبت کرده بود (تا سال 2015) واسه همین بین لودینگ ها ما هیچ وقت مینی گیم ندیدیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا