اخبار بازی

شرکت یوبی‌سافت به ساخت بازی‌های کوتاه‌تر باز نمی‌گردد

ساخت بازی‌های کوتاه‌تر

شرکت یوبی‌سافت قصد ندارد به ساخت بازی‌های کوتاه‌تر بازگشته و می‌خواهد تمرکز روی بازی‌های جهان باز بزرگی که تجربه آن نیازمند صرف زمان طولانی است را ادامه دهد. با این حال قصد دارد تجربه‌هایی با مقیاس کوچک‌تر را درون دنیاهای بزرگ ارائه کند.

ایو گیمو (Yves Guillemot) مدیرعامل شرکت فرانسوی یوبی‌سافت در گفتگو جدیدش با وبسایت گیم‌انداستری در مواجه با این پرسش که آیا این کمپانی باز هم به ساخت بازی‌های کوتاه‌تر و با مقیاس کوچک‌تر مانند بازی Assassin’s Creed Unity که مراحل اصلی و داستانی آن ظرف 15 ساعت به اتمام می‌رسید و در مقایسه با تجربه 60 ساعته بخش داستانی بازی Assassin’s Creed Odyssey بسیار کوتاه‌تر مسحوب می‌شد باز می‌گردد پاسخ منفی ارائه کرد.

هدف ما بدین صورت است که مطمئن شویم شما یک بازی هم‌چون Unity را درون Odyssey داشته باشید. اگر شما می‌خواهید داستانی در اختیار داشته باشید که تجربه آن 15 ساعت طول بکشد می‌توانید آن را داشته باشید اما در عین حال می‌توانید موارد دیگری هم داشته باشید. شما در دنیای بازی زندگی می‌کنید و می‌توانید همان چیزی را که می‌خواهید دنبال کنید. شما یک تجربه مجزا و چندین تجربه به مانند Unity را در یک بازی در اختیار خواهید داشت.

گیمو در ادامه اظهار کرد که تجربه 60 ساعته Odyssey ثابت می‌کند که پلیرها محتویات بسیار بیشتری نسبت به گذشته از آن چیزی که در بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند به دست می‌آورند. تغییر تمرکز کمپانی روی عرضه بسته الحاقی برنامه‌ریزی شده برای پشتیبانی از بازی نیز، طول عمر آن را افزایش داده است. بسته‌های الحاقی منظم و برنامه‌ریزی شده‌ای که چندین اپیزود داستانی به همراه ترغیب بیشتر به استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای و ارز مجازی را پوشش می‌دهند.

از صحبت‌های مدیر یوبی‌سافت این طور نیز می‌توان برداشت کرد که رویکرد آن‌های برای بازی‌های جدیدشان ممکن است شامل نسخه جدید عناوین قدیمی نیز شود. بدین ترتیب به نظر نمی‌رسد برای مثال دیگر شاهد بازی‌هایی با تمرکز روی کمپین خطی داستانی به مانند آنچه که در سری Splinter Cell مشاهده کردیم باشیم. این اظهار نظر هم‌چنین تغییر تمرکز Ghost Recon از یک بازی اول شخص شوتر خطی به یک اثر شوتر جهان باز سندباکس را هم در بر می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا