اخبار بازیایکس باکس وانپلی استیشن 4کامپیوتر

شرکت یوبی‌سافت به انتقادهای مطرح شده به ریمیک بازی شاهزاده‌ی ایرانی پاسخ داد

ریمیک بازی شاهزاده ایرانی در روز پنج‌شنبه برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان معرفی شد و قرار است در ژانویه‌ی سال 2021 توسط استودیوی هندی یوبی‌سافت پون و یوبی‌سافت مومبای (بمبئی) منتشر شود.

تریلر این بازی در یوتیوب  به طور فاحشی با دیسلایک‌های فراوان در کانال اصلی یوبی‌سافت بمباران شد، و نظرات بسیاری کاربران از حاکی از این مطلب بود که گرافیک و جلوه‌های بصری بازی اصلاً در حد استانداردهای نسل فعلی نیست با توجه به این امر که ما نزدیک به پایان نسل فعلی هستیم. نظرات مشابه دیگری نیز با همین ایرادات در پست‌های توییتر طرفداران منتشر شد.

زمانی که سایت ماکو راکتور از کارگردان بازی پیر سیلوین ژیرس در مورد بازخورد مخاطبان به گرافیک بازی پرسید، وی اینگونه پاسخ داد :

اگر شما پروژه‌ی بازی را که 17 سال پیش ساخته شده بردارید، بطور قطع فضای زیاد برای ارتقا از نظر گرافیکی وجود داد و ما واقعاً می‌خواستیم تا یک نمای منحصر‌ به فرد را از بازی ارائه دهیم چون Prince of Persia: The Sands of Time  یک داستان فانتزی است. روایت بازی، چهل مرحله‌ی مختلفی که شما برای پایان بازی باید بگذرانید همگی راهی برای تجربه‌ی دزد بغداد و همه این محیط‌های جادویی است.

بنابراین ما سعی کردیم جلوه‌های بصری منحصر به فردی برای این بازی انتخاب کنیم که آن را از بقیه‌ی بازی‌ها متمایز کند. این بازی یک عنوان دیگر از Assassin’s Creed نیست، مثل بازی شاهزاده‌ی ایرانی که در سال 2008 ساخته شد نیست. این بازی باید منحصر به فرد باشد. این فضای جادویی، این فانتزی که از طریق اشباع رنگ و نور نمایش داده شد. بنابراین بازتعریف هویت بصری این بازی با این ریمیک یک چالش بزرگ خواهد بود.

در ادامه مصاحبه زمانیکه از کارگردان تولیدی بازی سید عباس پرسیده شد که آیا این سطح گرافیکی بازی به دلیل کمبود بودجه و یا کمبود زمان است وی اینگونه پاسخ داد:

نه هیچ مشکلی از نظر بودجه و یا چهارچوب زمانی وجود نداشت، برای ما در یوبی‌سافت کیفیت اولویت اول است و این چیزی است که ما از شروع پروژه سرلوحه کار خود قرار دادیم. این پروژه از دو سال نیم پیش در حال تولید است و ما در نهایت 170 نفر را داشتیم که بر روی آن کار می‌کردند حتی صرف نظر از سرمایه‌گذاری‌های دیگری که در زیرساخت و راه‌اندازی  برای ساخت یک بازی مدرن انجام شده است. خیر هیچ تقلیلی در بودجه یا زمان ساخت وجود ندارد.

از زمان عرضه‌ی عنوان The Forgotten Sands در سال 2010  هیچ قسمت کامل دیگری از سری بازی شاهزاده‌ی ایرانی منتشر نشده است. در سال 2018 یوبی‌سافت یک بازی موبایل به Escape را از این فرنچایز منتشر کرد اما به غیر از این سری بازی‌ شاهزاده‌ی ایرانی توسط سری بازی Assassin’s Creed جایگزین شده است. تلخ‌ترین قسمت این داستان این است که فرنچایز Assassin’s Creed در ابتدا یک اسپین‌آف از بازی شاهزاده‌ی ایرانی بوده است.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. “برای ما در یوبی‌سافت کیفیت اولویت اول است ”
    توی یه فضای دو متری یه asset کاراکتر رو 3 بار کپی کردین. فقط زحمت کشیدین یکیش رو 90 درجه rotate کردین. معلومه که کیفیت اولویت اول کار شماست.

    [ATTACH type=”full” alt=”180374″]180374[/ATTACH]

  2. [QUOTE=”m.d.makan, post: 4847708, member: 7597″]
    پس یعنی خاک تو سرتون با این سطح گرافیکی نهایی و هنری که انتخاب کردین.
    چیو میخواستین ثابت کنین؟
    حماقت خودتون یا سبک مغز بودن طرفدارها؟
    نمیدونم این یارو مسئولیت تو این حوزه هم داشته یا نه ولی ای کاش Serge Hascoët اینجا بود و ورود میکرد و بازی کلا کنسل میشد.
    از اونطرف اینطور هم میشه گفت این فلان فلان شده تو زمانی که مسئولیت داشته با چه استانداردی به این پروژه چراغ سبز نشون داد ولی پروژه مایک لیدلا رو به دلیل فانتزی بودن کنسل کرد؟
    [/QUOTE]
    دیگه از سد عباس چه انتظاری داری :D:))

  3. [QUOTE]
    در ادامه مصاحبه زمانیکه از کارگردان تولیدی بازی سید عباس پرسیده شد که آیا این سطح گرافیکی بازی به دلیل کمبود بودجه و یا کمبود زمان است وی اینگونه پاسخ داد:

    [QUOTE]نه هیچ مشکلی از نظر بودجه و یا چهارچوب زمانی وجود نداشت، برای ما در یوبی‌سافت کیفیت اولویت اول است و این چیزی است که ما از شروع پروژه سرلوحه کار خود قرار دادیم. این پروژه از دو سال نیم پیش در حال تولید است و ما در نهایت 170 نفر را داشتیم که بر روی آن کار می‌کردند حتی صرف نظر از سرمایه‌گذاری‌های دیگری که در زیرساخت و راه‌اندازی برای ساخت یک بازی مدرن انجام شده است. خیر هیچ تقلیلی در بودجه یا زمان ساخت وجود ندارد.[/QUOTE]

    [/QUOTE]
    پس یعنی خاک تو سرتون با این سطح گرافیکی نهایی و هنری که انتخاب کردین.
    چیو میخواستین ثابت کنین؟
    حماقت خودتون یا سبک مغز بودن طرفدارها؟
    نمیدونم این یارو مسئولیت تو این حوزه هم داشته یا نه ولی ای کاش Serge Hascoët اینجا بود و ورود میکرد و بازی کلا کنسل میشد.
    از اونطرف اینطور هم میشه گفت این فلان فلان شده تو زمانی که مسئولیت داشته با چه استانداردی به این پروژه چراغ سبز نشون داد ولی پروژه مایک لیدلا رو به دلیل فانتزی بودن کنسل کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا