کمپانی Ubisoft در حال همکاری با Nvidia و Inworld AI است تا بتواند از هوش مصنوعی مولد برای تقویت شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) در بازیهای آیندهی خود استفاده کند. در GDC 2024، یوبی سافت سه دمو در سناریوهای مختلف را به حاضران نشان داد. هر سناریو بر حوزههای مختلف رفتار NPC و همچنین آگاهی بر محیط متمرکز بود.
این شخصیتهای جدید در بازیها که NEO NPCs نامیده میشوند، برای تعامل با بازیکنان در زمان واقعی در بازیها ساخته و طراحی شدهاند. علاوه بر این، NPC های NEO می توانند با سایر شخصیتها و محیطهای اطراف با استفاده از روشهای مختلف، بدون نیاز به بازیکن، تعامل داشته باشند. این NPCهای NEO در Ubisoft Paris با استفاده از فناوری Audio2Face انویدیا و همچنین Character Engine و فناوری LLM Inworld AI در حال توسعه هستند. معاون فناوری تولید یوبیسافت، Guillemette Picard، میگوید هوش مصنوعی مولد به بازیکنان این امکان را میدهد تا تجربیاتی در بازی داشته باشند که حتی تصورش را هم نمیکردهاند.