Tokyo Game Show 2008 در يك نگاه

در اين مقاله سعي شده تمام اخبار و حواشي نمايشگاه Tokyo Game Show 2008 قرار گيرد.اين نمايشگاه به مدت 4 روز از تاريخ 9 اكتبر الي 12 اكتبر جريان داشت كه دو روز اول مخصوص خبرنگاران و سازنده ها بود و 2 روز اخر به صورت بازديد عمومي در امد.

اين نمايشگاه كه با نام TGS در بين دوستداران بازي مشهور است در سال 1996 براي اولين بار برگزار شد. در آن زمان اين نمايشگاه 2 بار در سال برگزار مي شد( يك بار در بهار و يك بار در پاييز ). تا سال 2001 نمايشگاه به همين منوال بود تا اينكه از سال 2002 و سال هاي بعد نمايشگاه يك بار آن هم فقط در پاييز برگزار مي شود. نمايشگاه TGS در ساليان اخير ضعيف عمل كرده و اصولا سازندگان و ناشران معروف در اين نمايشگاه حضور نداشتند. نمايشگاه امسال هم به همين منوال بود اما با اين وجود ميتوان به جرات گفت TGS امسال بهترين نمايش خودش را در چند سال اخير داشت.

بهتر از قبل از شروع مروري به TGS سال گذشته بكنيم. در سال گذشته نمايشگاه 20 الي 23 سپتامبر برگذار شد. نمايشگاه سال پيش به جز معرفي چندين عنوان مهم براي كنسول هاي دستي چيز به خصوصي نداشت شايد بتوان بزرگترين announcement اين نمايشگاه را بازي Ninja Gaiden 2 دانست كه قرار شد بازي به صورت انحصاري براي X360 عرضه شود. يكي ديگر از موارد مهم نمايشگاه سال قبل معرفي كردن DualShock 3 بود كه در نوامبر همان سال در ژاپن عرضه شد.از موارد مهم ديگر قرار دادن دمو قابل بازي MGS4 در نمايشگاه بود.

در حالي كه امسال نمايشگاه E3 و GDC امسال به جز طرفدارن Microsoft كسي رو خوشحال نكرد و نمايشگاه لايپزيك هم با وجود بهتر شدن و به هيچ وجه قابل مقايسه با E3 2006 و يا قبل تر نداشت نمايشگاه TGS با تمام كاستي هايش بدون شك حداقل جنجالي ترين نمايشگاه سال 2008 بود. در حالي كه مدت زيادي به شروع نمايشگاه مانده بود يكي از برگ برنده هاي Microsoft يعني بازي Ninja Blade لو رفت. اين بازي كه توسط سازنده هاي اصلي بازي زيبا Otogi ساخته ميشد براي عرضه در بهار 2009 آماده ميشد. اما چند روز مانده به نمايشگاه در سمت ديگر يكي از برگ برنده هاي Sony هم يعني بازي Demon s Soul لو رفت!! يكي از نكات فوق العاده جالب در اين مورد اين بود كه هر دو اين بازي ها توسط From Software براي X360 و PS3 به طور انحصاري ساخته ميشد و ناشر هر دو بازي هم خود Microsoft و Sony بودند. هر چند هر دو بازي قرار بود در TGS اعلام شودند اما مسئولان هر دو شركت خود بازي را زودتر معرفي كردند!!

در حالي كه چند روز ديگر به شروع نمايشگاه مانده بود اخبار جالبي از عرضه شدند:

– Tetsuya Mizuguchi اعلام كرد كه بر روي يك IP جديد كار ميكند. منابع خبري خبر از انحصاري بودن اين بازي براي X360 دادند.
– يك اسكن از بازي به نام Quantum Theory منتشر شد كه نشان ميداد اين بازي به صورت انحصاري براي PS3 منتشر خواهد شد.
– Sony اعلام كرد كه 11 بازي جديد در TGS براي PS3 معرفي خواهد كرد.
– Marvelous اعلام كرد قصد معرفي يك بازي بزرگ را در TGS دارد.
– شايعه شد كه Kingdom Hearts III به صورت انحصاري براي PS3 معرفي خواهد شد.
– شايعه ديگر اين بود كه FF XIII در ژاپن هم براي X360 منتشر خواهد شد.
– همچنين شايعه حضور ساكاگوچي در نمايشگاه و معرفي بازي جديدش براي X360 اعلام شد.
– عرضه يك Bundle ديگر توسط Sony براي ژاپن تاييد شد. اين باندل شامل يك بازي Gran Turismo 5 و يك هارد 80 گيگ بود كه به قيمت 39,980 yen عرضه مي شود.
…………………….

نكته جالبي كه وجود دارد اين است كه سازندگان ژاپني ديگر مثل گذشته نيستند و به خاطر وضعيت امروز Game سعي ميكنند بازي هايي بسازند كه علاوه بر فرهنگ خود داراي فرهنگ غربي هم باشد. اين مسئله كاملا در بازي هاي جديد بازار ژاپن به چشم ميخورد. علاوه بر اين بيشتر بازي ها تاريخ انتشار يكي در سراسر جهان دارند. نمونه بارز اين شركت ها ميتوان به SE اشاره كرد كه علاوه بر اينكه در بازي هاي جديد خود همانند The Last Remnant قصدجلب مخاطبان اروپايي و امريكايي را دارد , بازي را به صورت جهاني در يك تاريخ عرضه ميكند. ميتوان در اين بين به D3 هم اشاره كرد كه با عرضه بازي همچون Dark Sector كاملا به سمت بازار غرب رفته و ميخواهد با بازي Eat Lead اين كار را تكرار كند.

يكي ديگر از سياست هاي جالب شركت هايي همچون Capcom و Namco و Konami بازگشت انها به قديم و عرضه نسخه هاي جديد بازي هاي قديمي خود است. بازي هايي همچون Bionic Commando , Splatterhouse و……. كه ياد اورد خاطرات بزرگ اين سازندگان است. البته شركت هايي مثل اين سه هميشه سعي در ايجاد تعادل بين بازار غربي و شرقي داشتند و در اين زمينه بي نهاييت موفق بودند.
…………………….
كنفرانس Microsoft

مراسم شركت Microsoft شروع ميشود. اين مراسم در ساعت 6.30 به وقت تهران در ….. شروع شد.

– تمام صحنه تاريك ميشود و حالا Trailer جديد بازي The Last Remnant به نمايش در مي ايد. تريلر جديد بسيار جالب بود و نويد يك بازي بسيار خوب را ميداد. بازي در تاريخ 20 November 2008 به صورت جهاني براي X360 منتشر خواهد شد. اين بازي يك بازي انحصار زماني خواهد بود.
– John Schappert بر روي صحنه ميايد و در مورد بازي هاي بزرگ كه قرار است در ژاپن براي X360 عرضه شود سخن مي گويد. وي از بازي سازان ژاپني مخصوصا Shigeru Miyamoto قهرمان دوران كودكي خود تعريف مي كند و ميگويد هر كسي براي الهام گرفتن به صنعت ژاپن نگاه مي كند.
– وي مي گويد X360 بهترين براي ساخت بازي توسط بازي سازان ژاپني است. وي در مورد فروش كنسول خود ميگويد: از زمان كاهش قيمت فروش X360 در امريكا دو برابر شده است , در اروپا اين ميزان 62 درصد افزايش داشته است و در ژاپن اين ميزان به 5 برابر رسيده است!!
– وي حالا در مورد Star Ocean: The Last Hope بحث ميكند كه اولين نسخه Star Ocean در نسل جديد است. همه جا دوباره تاريك ميشود و Trailer جديد بازي به نمايش در مي ايد. Trailer بازي به به اتمام ميرسد و Schappert در بازگشت خود به صحنه مي گويد بازي در تاريخ 19 فبريه در ژاپن و 3 مارچ در امريكا عرضه خواهد شد.( 2009 )
-و حالا نوبت ميرسد به Biohazard 5 !! يك تريلر بي نظير از بازي نشان داده ميشود. اين تريلر با نشان دادن زامبي هاي زياد و وحشي شروع و با نشان دادن قبر Jill Valentine به اتمام ميرسد.
– خب اولين سورپرايز Microsoft : بازي Ninety-Nine Nights II به صورت انحصاري براي X360 عرضه خواهد شد. هيچ تاريخ و اطلاعاتي داده نشد.
– همه جا دوباره تاريك ميشود و لوگو Namco Bandai پديدار ميشود. بله Tekken 6 براي X360 به صورت همزمان با PS3 در پاييز 2009 عرضه مي شود.

– Schappert اعلام مكيند بزرگترين سري بازي fighting تاريخ با 33 ميليون نسخه فروخته شده براي X360 عرضه خواهد شد.
– حالا صحبت هاي Schappert درباره LIVE شروع مي شود. Space Invaders Extreme براي XBL عرضه خواهد شد.
– دو بازي معروف SNK يعني Metal Slug 7 و King of Fighters 98 هم براي XBL عرضه خواهند شد.R-Type هم براي XBL عرضه خواهد شد.
– Schappert ميگويد شبكه LIVE به رقم 14 ميليون عضو رسيده است. وي همچنين درباره new Xbox Live Experience صحبت ميكند و ميگويد NXE در 26 كشور و به 19 زبان مختلف در تاريخ 19 نوامبر عرضه خواهد شد.
– حالا Graeme Devine داستان نويس Halo Wars بر روي صحنه ميايد و براي اولين بار campaign بازي رو به صورت كامل نشان ميدهد. بازي 20 سال قبل از وقايع Halo 1 به وقوع ميپيوندد.
– بعد از يك نمايش نسبتا طولاني Schappert بر روي صحنه باز ميگردد. وي ميگويد طرفداران Halo بيش از 1 بيليون ساعت در Live به بازي كردن Halo پرداختند!!!
– وي ميگويد كار ما با Halo 3 كاملا تمام نشده است و حالا همه حا تاريك ميوشد و تريلر عجيب 2 هفته پيش پخش ميشود.
– يك لحظه صبر كنيد !!! نه گويا اين يك تريلر جديد است !
– Halo 3: Recon معرفي ميشود. يك بازي جديد با قهرمان و campaign جديد.
– Box Shot بازي به نمايش در ميايد و گفته ميشود بازي در پاييز 2009 عرضه خواهد شد.

– در اينجا كنفرانس Microsoft تمام مي شود.

———

خب Microsoft يك كنفرانس عالي رو برگذار كرد و از نبود Sony نهايت استفاده رو برد اما Sony با نمايش دو بازي جديد خود به طرفدارنش روحيه داد. قبل از اينكه به اين موضوع بپردازيم بهتره يك سرهم به كنفرانس Namco كه در روز 7 اكتبر برگذار شد بي اندازيم.

– بازي Afro Samurai نمايش بسيار خوبي داشت و شاهد يك بازي بسيار خونين بوديم !!
– اعلام مي شود كه بازي Takes of Symphonia: Dawn of the New World بازي انحصاري Wii در اخر امسال يعني ماه نوامبر براي امريكا عرضه خواهد شد. مطمئنا اين بازي باعث فروش عالي Wii در تعطيلات اخر سال در ژاپن خواهد شد.
– Eternal Sonata نسخه PS3 در اكتبر براي امريكا و فبريه 2009 براي اروپا عرضه خواهد شد.
– PowerUp Forever يك عنوان جديد براي XBL در ماه نوامبر عرضه خواهد شد.
– We Ski & Snowboard تنها عنوان جديد Namco بود كه براي Wii تاييد شد.
– Naruto: Ultimate Ninja Storm براي PS3 واقعا عالي بود و جنگ Ubisoft و Namco را در ماه نوامبر بسيار زيبا خواهد كرد. نكته جالب ابن است كه هر دو بازي Naruto انحصاري 360 , PS3 در ماه نوامبر عرضه خواهند شد!!
– و اينك Splatterhouse !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
– نكته ديگر است كه در بيرون از غرفه افراد مي توانستند به بازي كردن Tekken 6 بپردازند.

…………………….

نه . اشتباه نكنيد اين مقاله بدون Splatterhouse به هبچ دردي نمي خورد !! بهتر است Trailer جديد را براي شما دوستان شرح دهيم.

يك خانه مخروبه نمايش داده مي شود.چند شي خونين بر روي ميز كار نشان داده ميشود همراه با صداي جيغ زني كه درخواست كمك ميخواهد و يك نفر قصد كشتن وي را دارد. دوربين به صورت اهسته به سمت نميكت ميرود. يك چوب 2×4 به نمايش در ميايد. چوبي كه تداعي گر Rick هست !! ميشود حدس زد كه صداي زن صداي Jennifer دوست دختر Rick است. Rick به نمايش در ميايد كه با Terror Mask معروف خودش بسيار بزرگ شده است. در اخرين صحنه ريك به نمايش در مي ايد در حالي كه بر روي حريف خودش افتاده و در يك صحنه در حال تركاندن شانه حريف خود است و………..Splatterhouse در سال 2009 براي X360 ,PS3 عرضه خواهد شد.
…………………….

همانطور كه گفته شد Sony ه 2 بازي انحصاري جديد را براي PS3 معرفي كرد. Demon s Soul يكي از ان بازي ها بود. اين بازي توسط سازندگان Armored Core در حال ساخت است و توسط Sony در سر تاسر جهان منتشر خواهد شد.

Takeshi Kajii يكي از عوامل SCE در مورد Demon s Soul مي گويد:” من يكي از طرفدارن From Software هستم اما طبيعتا از يك سري بازي هاي انها خوشم نمي ايد. زماني كه ما با هم كار مي كنيم مطمئن باشيد مي توانيم يك چيز كاملا جديد رو بسازيم.”

بازي Demon s Soul در امپراطوري Boletaria رخ ميدهد. در حالي كه مه غليظي اين سرزمين را پوشانده است يك هيولا عظيم از خواب بيدار مي شود و شما در نقش يك قهرمان بي نام و نشان بايد امپراطوري Boletaria را نجات دهيد. نكته جالب در مورد Demon s Soul اين است همانند بسياري از RPG هاي امريكايي به صورت Open-End خواهد بود. Kajii در اين مورد مي گويد:” هيچ مانعي در اين بازي براي شما وجود نخواهد داشت. مردم مي گويند ” دنيا را نجات بده” اما تو مي تواني حرف انها را قبول نكني و كاري كه دوست داري رو انجا دهي!”

Demon s Soul از چندين بازي وام گرفته و همچنين يك سري نكات جالب رو خودش به بازي هاي RPG اضافه كرده است اما در يك مورد شديدا شبيه سري بازي ها Elder Scrolls است و ان هم درباره ساختن شخصيت خود را است. مبارزات بازي هم مخلوطي از چند بازي همچون Knights of the Temple است. اما نمايش ها و عكس هاي منتشر شده از بازي نويد دهنده يك بازي بسيار عالي را مي دهد.
…………………….
نگراني Wada از وضعيت بازار ژاپن !!

Yoichi Wada مدير شركت بزرگ Square Enix در مراسم افتتاحيه TGS 2008 اعلام كرد: “ما ( سازندگان ژاپني) موقعيت خودش را به عنوان يك رهبر در بين توليد كنندگان بازي هاي كامپيوتري از دست داده است و هنوز نتوانسته به سرعت اروپا و امريكا در ساخت بازي برسد.” وي ادامه مي دهد:” در دهه گذشته ژاپني ها توليدات شان شبكه قوي بين توليد كنندگان سخت افزار و توليد كنندگان محتويات بوده است. مثل بيشتر بازي هاي كنسول كه توليد كرديم.

” در نسل جديد كنسول ها رقيب هاي جديدي مانند Microsoft وارد بازار شدند حتي , توليد كنندگان كنسول ژاپني هم با بعضي شركت هاي خارجي شريك شدند تا بازي هاي پيشرفته تري توليد كنند.”

Wada به نظرش تنها راه موجود اين است كه:” سازندگان ژاپني بايد با هم همكاري كنند و همين طور از كمك دانشگاه و دولت هم براي بدست اوردن دانش بيشتر استفاده كنند. به طور مثال به امريكايي ها نگاه كنيد. انها كنفرانس هاي موفقي مثل كنفرانس سازنده هاي بازي ( GDC ) را دارند كه ژاپني ها هنوز خودشان را با چنين كنفرانس هايي تطبيق نداده اند.

Yoichi Wada سخت از اين مسائل ناراحت بود و اعلام كرد همه بايد به فكر راه حلي براي ان باشند. البته كاملا مي توان به اين مسئله پي برد كه نسل جديد بازي هاي براي انها موفقيت اميز نبوده و باعث شده هزينه زيادي را انها متحمل شوند.

…………………….

خب حالا نوبت يكي از بهترين بازي هاي TGS و يكي از ديگر از اميد هاي Microsoft است. بازي Ninja Blade !!

شركت From Software نزديك 3 سال است كه در حال ساخت يك عنوان جالب به نام Ninja Blade است و مي خواهد موفقيت Otogi را تكرار كند. همانطور كه مي دانيد اين بازي توسط تيم سازنده Otogi در حال ساخت است. طراحي كاراكتر ها هم بر عهده Keiji Nakaoka كه قبلا كار طراحي كاراكتر ها Lost Planet را بر عهده داشته است خواهد بود. Masanori Takeuchi خالق بازي كه قبلا بازي هايي همچون شماره اول و دوم Otogi را ساخته است و در كنار اين بازي ها ميتوان به Enchanted Arms و Forever Kingdom هم اشاره كرد.

Ninja Blade شايد خيلي ها رو به ياد بازي بي نظير Ninja Gaiden 2 بي اندازد اما حقيقت اين است كه Ninja Blade علاوه بر يك سري المان كه مختص خودش هست مخلوطي از Ninja Gaiden , Devil May Cry , Spider – Man است!. همانطور كه مي دانيد بازي در اينده اي نزديك در توكيو رخ ميدهد و بسياري از محيط هاي توكيو در اين بازي شبيه سازي شده اند. شهر توكيو توسط يك انگل محاصره شده است كه باعث ميشود چه انسان ها و چه حيوانات به موجوداتي به نام Carriers تبديل شوند. Carriers مخلوطي از هيولا و زامبي هستند.

يكي از نكات خوب در Ninja Blade تعويض اسلحه به صورت real-time است , نكته اي كه نبودش در Ninja Gaiden 2 حس مي شد. در Ninja Blade شما قابليت استفاده از 3 نوع سلاح را داريد. اسلحه اول Katana نام دارد. اين اسلحه بسيار سريع است و قابليت حمله ها متنوع و گوناگون را دارد. نام اسلحه بعدي Souken خواهد بود كه دو شمشير در كنار هم است و شباهت زيادي به نانچيكو دارد. اسلحه اخر و همان سوم هم Taiken است كه يك شمشير بسيار بزرگ است و بي نهايت مفيد براي از بين بردن زره دشمنان خواهد بود.

اين سلاح ها قابليت ارتقا دارند. شما با كشتن هر دشمن كريستال هايي به دست مي اوريد كه با آن ها ميتوانيد سلاح خود را ارتقا دهيد. در بازي شما دو نوع حمله اصلي داريد. يكي حمله معمولي است كه با دكمه X ان را انجام مي دهيد و ديگري حمله ويژه هست كه توسط دكمه Y انجام مي شود.

اما يكي از قابليت هايي كه تا الان براي همه سوال بود قابليت Ninja Vision است. براي تعريف درست اين ترفند ميتوان Ninja Vision به bullet-time در Ninja Blade تعريف كرد. با زدن قابليت Ninja Vision همه چيز در اطراف Ken ( شخصيت اصلي بازي ) به صورت اهسته در مي ايد. يكي از قابليت هاي عالي اين سيستم نشان دادن نقطه ضعف دشمنان است و اين نكته در زمان مبارزه با Boss هاي بازي بسيار مشهود و به درد بخور است. Ken با اين قابليت مي تواند به راحتي جا خالي بدهد , بپرد. اولين Boss بازي يك نمونه بسيار خوب است كه بازيكن بايد به نقطه ضعف آن يعني پايش ضربه بزند. همچنين همانند God of War در بعضي صحنه ها يك سري دكمه بر روي صفحه ظاهر مي شود كه Ken مي تواند حمله و يا دفاع بكند.

Ninja Blade به نظر يك بازي بسيار خوب مي ايد و باعث شده سايت هايي همچون Game Spot , IGN , 1UP از اون تعريف كنند. بازي در اوايل 2009 توسط Microsoft در امريكا شمالي و اروپا منتشر خواهد شد.

No More Heroes 2 !!

هم زمان با شروع نمايشگاه Trailer بازي No More Heroes 2 كه نشان از بازگشت Travis Touchdown براي انتقام مي داد. اسم كامل بازي No More Heroes: Desperate Struggle بود. نكته بسيار خوب اين بود كه تيم سازنده اصلي به همراه Suda 51 بر روي بازي كار مي كنند . در اول گفته شده كه Capcom و Ubisoft در نقش Publisher در نقاط مختلف جهان حاضر مي شوند اما طبق اخرين اخبار Marvelous Entertainment بازي را در ژاپن و در امريكا ( به همراه Xseed Games ) منتشر مي كند و Rising Star همانند نسخه اول بازي را در اروپا منتشر خواهد كرد. نكته ديگر در مورد بازي اين است كه باز هم به صورت انحصاري براي Wii منتشر خواهد شد. همچنين در سال 2009 عرضه خواهد شد.

ظهور دوباره Parasite Eve

دو ماه پيش پارتي SE در توكيو برگذار شد و خبر رسيد كه سومين قسمت ار سري بازي Parasite Eve كه قبل از اين قرار بود فقط براي گوشي هاي همراه عرضه شود براي كنسول دستي PSP هم برگذار شود. اين خبر مطمئنا براي هم طرفدارن Parasite Eve عالي بود و هم باعث ميشد يك عنوان عالي ديگر براي PSP عرضه شود. Parasite Eve : The 3rd Birthday اسم كامل اين بازي است كه در دنياي Parasite Eve اتفاق مي افتد.

اين بازي در TGS امسال هم حاضر بود و يك Trailer كوتاه ار بازي پخش شد. در اولين صحنه ما مجسمه ازادي رو مي بينيم كه نشان بسيار مهم و معروفي در سري Parasite Eve است.بعد از ان چند قطعه عكس از سري Parasite Eve پخش شد. تپش قلب , gnashing fangs كه ظاهرا تمام ان ها از نسخه هاي قبلي Parasite Eve بر گرفته شده بود اند. حالا ما به زمان حال بر ميگرديم. ما مي تواينم چهره Aya را ببينيم در حالي كه بسيار خسته و ناراحت بر روي برف ها نشسته است. وي بلند شده و خود را براي مبارزه اماده مي كند در حالي كه از سرما نفس هايش همانند يك بخار ابري بيرون مي ايد.

يك دروازه در جلو وي وي باز مي شود. ناگهان وي توسط هفت تير خود به يك موجود نا معلوم تير مي زند. همچنين يك نگاه كوتاه به يك كاراكتر مرد مي اندازيم. اميدواريم وي كسي جز Kunihiko Maeda نباشد اما فعلا نمي توان به درستي نظر داد. حالا تريلر ما را به خيابان باز ميگرداند. جايي كه Aya ديگر تنها نيست. يك موجود بسيار عظيم يخي پديدار مي شودو اين موجود به شكل هاي مختلفي تبديل مي شود قبل از اينكه به دوربين نزديك شود. تريلر در اينجا به پايان مي رسد و ما لوگو The 3rd Birthday مي بينيم. نكته اي كه بايد گفته شود اين است كه اين شماره بازي spin-off به حساب مي ايد و يك دنباله واقعي به حساب نمي ايد.

Snake و Sephiroth در Little Big Planet !!

يك خبر بسيار جالب كه در TGS توسط Sony Computer Entertainment اعلام شد اين بود كه دو شخصيت Sephiroth از Final Fantasy VII و Old-Snake از Metal Gear Solid 4 در Little Big Planet حضور خواهند داشت. Metal Gear Solid pack در دسامبر امسال عرضه خواهد شد اما تاريخ عرضه Final Fantasy VII pack معلوم نيست. همچنين Sony Computer Entertainment قصد دارد علاوه بر ژاپن اين پك ها رو در اروپا و امريكا هم عرضه نمايد. اين پك ها به صورت DLC عرضه خواهند شد.

Star Ocean: The Last Hope خبر ساز

يكي از پر بازديدين ترين بازي ها Star Ocean: The Last Hope بود كه در ژاپن طرفدارن بي شماري دارد. انحصاري شدن بازي براي X360 مطمئنا باعث مي شود افراد زيادي در ژاپن به خريد اين كنسول غربي بزنند. اما داستان در بازي هاي ژاپني بسيار اهميت دارد و Star Ocean هم از اين قضيه مستثنا نيست.

داستان The Last Hope در سال 2087 اتفاق مي افتد. در حالي كه جنگ جهاني سوم در سال 2064 مي افتد مردم براي زندگي مجبور هستند در محيط هايي در زير زمين زندگي كنند. در همين حال دولت ها به فكر محيطي جديد براي زندگي انسان ها هستندو بعد از اولين warp drive در سال 2087 يك نيروي بزرگ براي پيدا كردن محيط زندگي تازه اي براي انسان به وجود مي ايد. Edge Maverick و Reimi Saionji كه دوست از دوران كودكي هستند كه عضو اين تيم هستند. دو عضو ديگر هم به شما اضافه مي شوند : Faize Sheifa Beleth يك يك پسر مو بور 18 ساله سرد با شخصتي بي روح از سياره Elder است و ديگري Lymle Remli Phi يك دختر روستايي از سياره Remlik است كه از قدرت هاي جادويي استفاده مي كند و 15 سال سن دارد. سيستم مبارزه بازي همانند Star Ocean: Till the End of Time مي باشد و شما هدايت 4 نفر را به صورت همزمان در اختيار خواهيد داشت.

Team Ninja و اعضاي جديد

همانطور كه مي دانيد Tomonobu Itagaki به خاطر مشكلات مالي Team Ninja را ترك كرد. اين در حالي بود كه قرار بود عنوان جديد Dead or Alive معرفي شود. مدير Tecmo قول داد كه 3 عنوان جديد از Team Ninja در سبك اكشن كه بازار هاي جهاني را هدف گرفته اند در TGS معرفي شود. هر چند اين حرف به وقوع نپيوست و حتي 1 بازي جديد هم معرفي نشد اما معلوم شد كه Jin Hasegawa در كنار Yosuke Hayashi( كارگردان Ninja Gaiden Sigma و تهيه كننده Ninja Gaiden: Dragon Sword ) به عنوان رهبران اصلي Team Ninja فعاليت خواهند كرد. اميدواريم Team Ninja بدون Itagaki هم به خوبي به كار خود ادامه دهد.

…………………….

يكي از بازي هايي كه نمايش بسيار خوبي داشت بازي Edge of Twilight بود. اين بازي توسط استوديو استراليايي Fuzzyeyes مي سازد و قرار است توسط UE3 براي PC ,X360 ,PS3 در سال 2009 عرضه شود. اگر تا به حال نام بازي به گوشتان نخورده است مي توانيد اطلاعات بازي را از اينجا ببينيد.

خب همانطور كه مي دانيد Lex شخصيت اصلي بازي يك شكارچي منفور است كه با توجه به دو رگه بودنش قابليت سفر به هر دو قسمت دنياي خود كه يكي شب و ديگري روز هست را دارد. نكته اي كه وجود دارد اين است كه هر دو محيط شب و روز به نظر مي ايد كه يكي باشند اما در واقعا فرق هاي بسيار زيادي دارند( Legacy of Kain !!) و حتي خود Lex هم زماني كه از يك دنيا به دنيا ديگر مي رود بسيار تغيير مي كند.

در TGS دمو ي از مبارازت Lex در هر دو دنيا نشان داده شد. در اول مبارزات وي در قسمت روز نشان داده شد. به نظر مي امد كه وي از يك اسلحه اي كه نصف ان shotgun و نصفه ديگرش ساتور است استفاده مي كند. Lex در حالا بالا رفتن از مكان صنعتي متروكه است كه جنگل ان را احاطه كرده است. بعد از اين به سرعت از طرف يك سري موجود عجيب كه تمام محيط را پوشانده بودند به وي حمله شد. گويا همين موجودات سريع در قسمت شب به شكل انسان هاي وحشي در مي ايند.انها با انرژي و اشتياق تمام به شما حمله مي كنند اما از بين بردن انها توسط اسلحه مخصوص Lex كار نسبتا راحتي است.

بعضي حركت هاي تركيبي باعث به وجود اوردن يك سري حمله هاي بسيار بي نظير ميشود حتي بي نطير تر از زماني كه مبارزات به اتمام مي رسد. در واقع زماني كه فقط يك دشمن بر روي صفحه باقي مي ماند دوربين به صورت كاملا اهسته و سينمايي در مياد و توسط يك حمله سريع از جانب Lex مقداري خون بر روي صفحه مي پاشد!!. نكته ديگر در اين مبارزات اين بود كه زماني كه ميزان جان دشمن پايين امده بود شما ميتوايند با انجام دادن يك finishing وي را از پاي در اوريد.اين ضربات تكي براي كشتن يا همان finishing ها به طوري ديگر هم قابل اجرا هستند. شما براي اين كار بايد نظر دشمنان خود را جلب كنيد و بعد توسط يك سري حركت سريع ان ها را از پا در اوريد.

ما در دمو تبديل روز و شب به هم را داريم و چيزي فراتر از تغييرات نور هست. Lex با وجود يك مقبره مي تواند منطقه شب را به روز تبديل كند و وقتي اين تغييرات ايجاد مي شود علاوه بر محيط بازي كه كاملا فرق مي كند Lex هم از يك انسان شرور كه اور كت پوشيده و gunblade به همراه دارد به يك موجودي تبديل مي شود كه شباهتي به انسان ندارد. زماني كه اين تغييرات ايجاد مي شود وي ديگر نمي تواند گارد بگيرد و اسلحه وي از يك gunblade به يك اسلحه اي تبديل مي شود كه از استخوان هاي وي تبديل مي شود چيزي شبيه تيغه ها معروف Wolverine ( يكي شخصيت هاي معروف X-MEN ) مي شود.

و در انجا قدرت جهش ها و پرش هايش و گرفتن هاش بسيار بهبود ميابد. در واقع اين قدرت به Lex كمك مي كند كه وي از پرتگاه هاي عظيم بپرد و ديوار هاي خيلي بلند بالا برود و مي تواند يك سري موانع كه قبلا در راهش وجود داشت رو از بين ببرد. اما اخرين المان در مبارزات اتر هست. اتر در نواحي روز و شب به عنوان نيروي زندگي به دو حالت مختلف عمل مي كند. اتر در روز به ماشين ها قدرت ميدهد و مثل تكنيك bullet time عمل مي كند و به شما كمك مي كند كه به دور دشمنان بچرخيد , بپريد و ان ها را از پاي در اوريد.

چيزي كه در نمايشگاه قابل مشاهده بود پتانسيل بالاي اين بازي براي تبديل شدن به يك بازي عالي و بي نظير در كلاس Soul Reaver است. اميدواريم اين بازي بتواند در سال 2009 به موفقيت دست يابد. همچنين بازي براي PC ,X360 ,PS3 تهيه و توسط موتور UE3 ساخته مي شود.

…………………….

همانطور كه گفته شد شركت Tecmo پرده از بازي جديد خود به نام Quantum Theory معرفي كرد و اعلام شد اين بازي به صورت انحصاري در تاريخي نا معلوم براي PS3 منتشر مي شود. اولين Trailer بازي هم منتشر شد كه البته اين Trailer به صورت CG بود. چيزي كه در عكس ها و تريلر به نمايش امد متاسفانه دقيقا چيزي بود كه 75 درصد از Gears of War و 25 درصد از Devil May Cry تقليد كرده بود.

در اول Trailer نام Tecmo بر روي صفحه نقش مي بندد. حالا يك سري خرابه مي بينم و يك صخره بلند كه كه انگار از بالا ان يك اشعه زرد مانندي به اسمان ميرود. بعد از ان صحنه جنگ مي بينم كه يك سري انسان ( احتمالا !!) كه لباساشون بيش از اندازه به سرباز هاي COG شبيه در حال تير زدن هستند صحنه تا حدودي ياد اور فيلم Terminator است. نگهان يك جا منفجر مي شود و سربازان به جلو پيش مي روند كه يك ليزر صورتي مانند به زمين برخورد مي كند و ان چند سرباز مي ميرند. بعد از اين شخصيت اصلي ميبينم كه پشتش يه دوربين هست و در حال نگاه كردن به يك برج بلند هست كه همان ماده زرد در بالاي ان در حال رفتن به اسمان است.

ناگهان ميبينم كه تير هاي بسياري دارد روانه مي شود و حالا صورت شخصيت اصلي نمايان مي شود كه يك ارم ضربدر مانند بر روي سر خود دارد. . لباس تن وي جدا فرق خاصي با لباس ماركوس فينيكس ندارد فقط كافي است استين ان را كوتاه كنيد. حالا وي پشت يك ديوار سنگر مي گيرد اسلحه وي يك اسلحه عجيب و غريب و تخيلي است كه بيشتر به اسلحه هاي Prey شباهت دارد. ناگهان چهره يك زن ديده مي شود. يك سنگ عظيم به زمين بر خورد مي كند. اين دو از سنگر بيرون مي روند و شروع به تيز زدن مي كنند و دشناني از دور كه استيلي شبيه لوكاست ها دارند.

يك شي بزرگ از بين راه انها مي رود و انها سريعا جا خالي مي دهند. حالا شخصيت زن سنگر مي گيرد و بعد از ان شروع به تير زدن مي كند. شخصيت مرد نگهان به سمت جلو مي دود و حالا از بين دو مانع عبور ميكند و با اسلحه خودش به دشمن كه روبروش هست تير مي زند و دشمن كه حالت شيشه اي دارد نصف مي شود. ناگهان يك موجود بزرگ كه بي شباهت به Boss هاي DMC نيست جلوي وي ظاهر شده و با دستش در حال اتش پراكني به سمت شخصيت اصلي مي شود. ناگهان يك موجود مار .مانند ( البته 100 ها برابر مار ) رد مي شود و شخصيت اصلي به اين موجود اويزان مي شود.

حالا شخصيت اصلي در هوا معلق است و ناگهان با دست چپ خود ( به حالت مشت ) ضربه اي را بر سر موجود غول پيكر مي زند. حالا صفحه سياه مي شود و شخصيت زن و مرد در مقابل هم قرار مي گيرند و شخصيت زن شمشير خود و مرد اسلحه خود را به سمت خود ميگيردند ( صحنه كاملا نمايشي !!) و حالا اسم Quantum Theory ظاهر مي شود. بازي به نظر بد نمياد اما كمي بيش از حد شبيه Gears of War بود !! اميدواريم Tecmo بازي را عرضه كند كه بيش از يك تقليد معمولي از روي GOW باشد.

ظهور دوباره دراكولا !!

روز اول TGS انقدر عالي بود كه نمي توان توصيفش كرد و با تاييد نسخه جديد Castlevania عالي تر هم شد. در حالي دو نسخه جديد Castlevania براي DS و Wii در راه هستند Koji Igarashi تهيه كننده سري بازي هاي Castlevania پرده از نسخه Next-Gen اين بازي براي X360 و PS3 برداشت. هيچ گونه زمان عرضه اي گفته نشد اما يك teaser trailer به مدت 20 ثانيه از بازي پخش شد.

trailer يا زوم كردن بر روي يك ديوار بلند كه آب ان را احاطه كرده است شروع مي شود. شبح يك مرد كه در خرابه ايستاده توسط تابش نور ماه نشان داده ميشود. صفحه براي يك لحظه سياه مي شود و بعد نوشته اي ظاهر ميشود ” خط خون نفرين شده در تاريكي استتار شده است ” بعد از اين صفحه بر روي يك مرد خوش تيپ جوان زوم ميشود. مردي كه مو هاي بلندي دارد و به يك باره چشمانش قرمز مي شود. ” به خاندان خودش خيانت كرد…پدر خود را از بين برد….سرنوشت خاندانش فاسد شده..”

صحنه به سمت همان ديوار باز ميگردد و همان مرد نشان داده مي شود كه يك شمشير قرمز را از مكان نامشخصي بيرون مي اورد. دوربين زوم ميشود و Alucard پسر دراكولا اشكار مي شود
.البته Konami علاوه بر اين بازي 3 پروژه Castlevania ديگر هم در اختيار دارد. Castlevania: Order of Ecclesia براي DS كه در تاريخ 23 اكتبر عرضه مي شود. Castlevania Judgement براي Wii هم در تاريخ 15 ژانويه 2009 عرضه مي شود و در اخر Castlevania: The Arcade كه براي دستگاه هاي Arcade ساخته مي شود.

بازگشت Yakuza واقعي !

Yakuza 3 هم در TGS به نمايش در امد. اين بازي دنباله اصلي Yakuza 2 است و در ژاپن به Ryu ga Gotoku معروف است. در نمايشگاه Sega از اين بازي يك video نشان داد كه روند داستاني و Game Play بازي در ان مشخص بود. نيمه اول اين نمايش درباره داستان بود كه متاسفانه تمام ان به زبان ژاپني بود. . شما دوباره در نقش Kiryu Kazuma شخصيت اصلي دو قسمت قبل حاضر مي شويد.

در بازي شما مكان هاي بسياري رو مي بيند كه در توكيو حضور دارد. مغازه ها و……. مكان هاي ديگر. گيم پلي بازي بسيار فعال و پويا بود. چيزي كه مي توان در اين باره گفت اين است كه Yakuza 3 از همين الان نامزد يكي از برترين اكشن هاي سال 2009 هست.

…………………
و حالا يك سري خبر ديگر از نمايشگاه :

– Kentaro Motomura تهيه كننده White Knight Chronicles فرق اين بازي را بازهاي RPG ديگر در تغيير شكل شخصيت اصلي بازي مي داند. شخصيت بازي در ويدئو هاي نشان داده شده به 3 صورت شواليه سفيد , شواليه سياه و شواليه اژدها تبديل مي شود. بازي در 25 دسامبر در ژاپن عرضه مي شود و براي مناطق ديگر متاسفانه فعلا تاريخ انتشاري گفته نشده است.

– Bayonetta بازي جديد خالق سري Devil May Cry اقاي Hideki Kamiya خوب بود اما شباهت بسيار زيادي از هر لحاظ به DMC كاملا مشهود بود و خب همين نكات شايد باعث فروش بالا بازي شود اما ممكن است اين بازي را به يك بازي اشباع شده تبديل كند.

– Takashi Sensui مدير Xbox ژاپن اعلام كرد كه X360 به حركت صعودي خودش ادمه مي دهد. نكته بسيار جالب در اين بين تعريف غيره منتظره Shuhei Yoshida مدير استوديو هاي Sony از موفقيت X360 بود. وي همچنين به بازي بازان پيشنهاد داد در صورتي كه گرافيك و AI بهتر مي خواهند بهتر است PS3 و X360 بخرند. نكته جالب در اين حرف ها اين بود كه گويا جنابYoshida هم چشم ديدن Wii رو ندارند و حالا به حمايت كنسول X360 رو اورده اند. سال 2006 ياتون هست سالي كه فيل هريسون از سوني و پيتر مور از ماكروسافت به حمايت از Wii در كنار كنسول خود پرداختند!! همچنين جناب Yoshida قبول داشتند كه Wii بزرگترين پلتفرم ژاپن هست و در اخر هم از New Xbox Experience تعريف كرده است. !!!!

– اين هم ليست شركت هاي بازي ساز حمايت كننده از سيستم Home

* Irem Software Engineering
* Activision
* Acquire
* Atlus
* Walt Disney Japan
* AQ Interactive
* SNK Playmore
* Capcom
* Gung Ho Online Entertainment
* Q Entertainment
* Game Republic
* Genki
* Koei
* Konami Digital Entertainment
* Spike
* Sega
* D3 Publisher
* Tecmo
* Nippon Ichi Software
* Paon
* Hudson
* Bandai Namco
* Ubisoft

…………………….

Final Fantasy رو كسي هست نشناسه ؟ گل سر سبد بازي هاي ژاپني و سردمدار بازي هاي Turn-Base RPG و JRPG . بر روي كنسول هاي اين نسل ما هنوز هيچ Final Fantasy را نديديم اما قرار است دو شماره از Final Fantasy به نام Final Fantasy XIII و Final Fantasy Versus XIII را ببينيم. اما يك فرق عمده اي كه Final Fantasy Versus XIII با ديگر Final Fantasy ها دارد اين است كه اين بازي براي اولين بار سبك H&S را براي سري Final Fantasy تعريف مي كند. همچنين Final Fantasy Versus XIII هنوز در انحصار PS3 است و هيچ برنامه اي به غير از عرضه بر روي PS3 ندارد.

Final Fantasy Versus XIII در TGS نمايش داشت و يك Trailer از ان به نمايش در امد. در اين Trailer ما مي تواينم كاراكتر پرنس ببينيم كه لباس يك دست سياه پوشيده است. شخصيت وي توسط موتور بازي رندر شده است و گرافيك بازي بسيار صاف و جذاب در حد FFXIII است. در همين حال وي در حال بالا رفتن از يك پله كان مرمر است و حالا به نظر مي ايد پرنس در يك موزه است. در همين حال ما يك كاراكتر زن ميبينم كهبا پرنس ملاقات دارد. ما وي را قبلا با يك لباس سياه و تاپ كوتاه سفيد ديده بوديم. اين دفعه وي يك لباس سفيد مهماني پوشيده است.

نشان داده مي شود كه اين دو در حال حرف زدن با هم ديگر هستند اما فقط زير نويس ژاپني در زير تصوير نشان داده مي شود و معلوم است كه كار صدا گذاري هنوز انجام نشده است و يا Square Enix

خروج از نسخه موبایل