پلی استیشن 2 اولین کنسولی است که در لیست میراث فناوری آینده ژاپن ثبت شده است

پلی استیشن 2 کمپانی سونی اولین کنسولی است که به لیست Future Technology Heritage در ژاپن اضافه شده است. این فهرست که توسط موزه ملی طبیعت و علم نگهداری می‌شود، تمام دستاوردهای علمی و فناوری ژاپن را پوشش می‌دهد. ثبت این فهرست که در سال 2008 آغاز شد، اکنون دارای بیش از 380 مورد است که در ژاپن ساخته شده‌اند و تاثیر قابل توجهی بر وضعیت زندگی، اقتصاد، جامعه و فرهنگ مردم داشته‌اند. ورودی‌های قبلی در این لیست شامل فرمت VHS، واکمن سونی، اولین ماشین حساب LCD، کامپیوتر PC-9801، اولین پخش کننده سی دی، اولین پخش کننده DVD و فرمت CD-R بوده است. پلی استیشن 2 یکی از 18 مورد جدید اضافه شده به این فهرست است و اولین کنسول بازی در این لیست می‌باشد.

با توجه به شماره ثبتی 365 کنسول PS2 در این فهرست، موزه می‌گوید این کنسول به این دلیل انتخاب شده است که گرافیک زیبای آن از کنسول‌های بازی آرکید در آن زمان بهتر بود و بازی‌ها واقعی‌تر بودند. همچنین پس از انتشار PS2، تکامل گرافیک بازی‌های ویدیویی مسیر جدیدی را آغاز کرد. این موزه همچنین PS2 را به دلیل کمک به محبوبیت فرمت دی‌وی‌دی مهم می‌داند، زیرا قیمت آن نسبت به سایر پخش‌کننده‌های DVD در آن زمان پایین‌تر بود، بنابراین PS2 محصولی بود که استفاده عملی از چندرسانه‌ای را فراهم می‌کرد.

ساعت Seiko Chariot Quartz، دستگاه‌های synthesiser مجهز به MIDI، چرخ خیاطی کامپیوتری Opus 8 و عنصر ساطع کننده نور Trinilight مورد استفاده در Jumbotrons موارد دیگری هستند که امسال به این فهرست اضافه شده‌اند.

خروج از نسخه موبایل