اخبار بازیپلی استیشن 5

شایعه: ریمیک بازی The Last of Us ساخته می‌شود

طبق گزارش مفصل جدیدی که توسط بلومبرگ منتشر شده، ریمیک بازی The Last of Us برای کنسول PS5 در دست ساخت قرار دارد. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی The Last of Us

فرنچایز The Last of Us مطمئنا یکی از مهم‌ترین دارایی‌های شرکت Sony محسوب می‌شود. نسخه دوم این سری در سال گذشته عرضه شد و سریال بازی نیز با همین نام با همکاری HBO در حال ساخت است. علاوه بر این ساخت بخش چندنفره The Last of Us Part 2 نیز از مدت‌ها پیش تأیید شده، اما به‌نظر می‌رسد سونی حتی برنامه‌های بیشتری را برای سری در سر دارد.

شرایر از بلومبرگ گزارش می‌دهد که این ریمیک ابتدا توسط تیم Visual Arts Service Group (به اختصار VASG) سونی که بخشی از استودیوی San Diego به‌شمار می‌رود در حال ساخت بود. این تیم که معمولا در خلق بلاک باسترهای سونی به عنوان یکی از استودیوهای پشتیبان عمل می‌کند، قصد داشت تا خود یک بازی را به عنوان تیم اصلی توسعه دهد. آن‌ها برای اولین پروژه خود تصمیم گرفتند تا بر روی ریمیک نسخه اول Uncharted کنند، اما به دلیل اینکه این پروژه به بازسازی زیادی نیاز داشت، تصمیم استودیو به ریمیک کردن The Last of Us تغییر پیدا کرد.

با اینحال هرمن هالست، رئیس استودیوهای داخلی سونی چندان تحت تأثیر این پروژه قرار نگرفت و معتقد بود که VASG بودجه بیش از اندازه‌ای را به ریمیک The Last of Us اختصاص داده. موسس VASG یعنی Michael Mumbauer به همراه تیمش به او توضیح دادند که دلیل نیازمند بودن پروژه به بودجه عظیم، ساخت انجین گرافیکی جدید مخصوص پلی استیشن 5 بوده، اما او قانع نشد.

در ادامه پس از عرضه The Last of Us Part 2 (که VASG باز هم به عنوان تیم پشتیبان در آن نقش داشت) تعدادی از اعضای ناتی داگ به توسعه ریمیک نسخه اول پیوستند. با گذر زمان، سکان هدایت پروژه T1X که اسم رمز ریمیک The Last of Us بود، به خود ناتی داگ سپرده شد. در حقیقت، ناتی داگ در حال حاضر سازنده این بازی محسوب می‌شود و VASG باری دیگر به تیم پشتیبان یک پروژه تبدیل شده است.

شرایر همچنین اشاره می‌کند که پس رخ دادن این اتفاقات، تعدادی از اعضای تیم از جمله مؤسس VASG و کارگردان ابتدایی پروژه ریمیک یعنی دیوید هال، ناامید شده‌اند و استودیو را ترک کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا