به گفته استودیو ناتیداگ پلتفرم تولید و هدف بازی The Last of Us Part 2 مدل معمولی PS4 است و از این رو کسانی که نسخه اولیه این کنسول را در اختیار داشته و آن را به نسخه قدرتمند Pro ارتقا ندادهاند، از تجربه کامل بازی برخوردار خواهند شد. با توجه به اینکه به انتهای عمر کنسول PS4 رسیدهایم برای بسیاری این سوال به وجود آمده که نمایشها، به خصوص نمایشهای جدیدی این بازی روی مدل اصلی کنسول نسل هشتمی سونی در چگونه اجرا خواهند شد.
امیلیا شتز (Emilia Schatz) طراح ارشد بازی از استودیو ناتیداگ در گفتگو با وبسایت USgamer در خصوص عنوان در دست ساختشان صحبت کرده و گفت که برنامه ساخت بازی روی مدل اصلی PS4 دنبال میشود. این طراح اظهار کرد مدل معمولی PS4، کنسولی است که روی میز کاری خود از آن استفاده میکند و پلتفرم اصلی ساخت به شمار میرود.
پلتفرم هدف بازی The Last of Us Part 2 مدل معمولی PlayStation 4 است. در واقع من روی میزم هنگام کار از همین مدل استفاده میکنم و هدف ما برای تولید نیز همین پلتفرم است.
چنانچه تریلرهای مربوط به این بازی را مشاهده کرده باشید متوجه شدهاید که در انتهای آن عبارت “ضبط شده از روی کنسول PS4 Pro” درج شده است. تقریبا اکثر نمایشهایی که از بازیهای انحصاری سونی صورت میگیرد به همین شکل بوده تا بازی به بهترین شکل به نمایش گذاشته شده و ارائه شود. شتز از برتری نسخه PS4 Pro مطلع بوده و گفت هنوز کارهایی به منظور دستیابی به رزلوشن و فریمریت هدف باقی مانده است.
بله شما باید چنین تعادلی داشته باشید اما هنوز موارد بسیاری برای بهینهسازی وجود داشته که باید انجام شود. آنچه که از بازی مشاهده کردید نسخه نهایی ما از نظر فریمریت، رزلوشن و موارد مشابه نبوده است.
این بازی در تاریخ 21 فوریه 2020 برابر 2 اسفند 98 به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 عرضه میشود.