در مقطعی، سونی بیش از ۱۰ بازی لایو سرویس در دست ساخت داشت که قصد داشت تا مارس ۲۰۲۶ منتشر کند.ولی بسیاری از آنان به دلایل مختلف کنسل شدهاند. یکی از این عناوین، The Last of Us Online بود که بعدها با نام Factions شناخته شد. با این حال، یوشیدا که اخیراً پلیاستیشن را ترک کرده است، توانست این بازی را قبل از لغو شدن تجربه کند. او در مصاحبهای با Sacred Symbols+ (به نقل از Push Square) گفت:
«بازی را انجام دادم و عالی بود.»
یوشیدا توضیح میدهد که استودیوی Bungie، سازنده بازی Destiny، برای کمک به توسعه این پروژه به کار گرفته شد، اما طبق گزارشها، این تیم نگرانیهایی در مورد توانایی بازی در حفظ مشارکت بازیکنان برای مدت طولانی داشت.
او افزود:
«ایده ساخت The Last of Us Online از طرف ناتی داگ مطرح شد و آنها واقعاً میخواستند این بازی را بسازند. اما بانجی برای آنها توضیح داد که ساخت یک بازی لایو سرویس چه چیزی را میطلبد، و ناتی داگ متوجه شد و گفت: ‘اوه، ما نمیتوانیم این کار را انجام دهیم! اگر این کار را انجام دهیم، دیگر نمیتوانیم بازی Intergalactic: The Heretic Prophet را بسازیم.’ بنابراین این یک اشتباه در برنامهریزی بود.»
یوشیدا درباره روند توسعه بازیهای لایو سرویس در سونی توضیح داد که هیچ استودیویی مجبور به ورود به این سبک نشده است.
«طبق تجربه من، زمانی که استودیوها میبینند شرکت روی یک هدف بزرگ تمرکز دارد، آنها فکر میکنند که همراه شدن با این مسیر، شانس تأیید و پشتیبانی پروژهشان را افزایش میدهد. اینطور نیست که [مدیر پلیاستیشن استودیوز، هِرمِن هالست] به تیمها بگوید که باید بازی لایو سرویس بسازند. این موضوع معمولاً به صورت متقابل شکل میگیرد.»
در آخر یوشیدا درباره این اتفاقات فقط گفت: «بله، واقعا افتضاحه.»