در همایش GDC، کمپانی Ubisoft از یک طرح خلاقانه به نام The Engine Room پرده برداری کرد. یک بلاگ عمومی برای توسعه دهندگان بازی و مکانی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نقطه نظرات متفاوت در باب توسعه و ساخت بازی های ویدیویی.
Olivier Gueydon، طراح این میان افزار توضیح داد که این ایده زمانی مطرح شد که کارمندان Ubisoft اعلام کردند که به فضایی بازتر برای بحث و تبادل نظر در مورد آینده صنعت بازی سازی احتیاج دارند:
"The Engine Room به عنوان پاسخی به نیاز و درخواست کارمندان Ubisoft در خصوص داشتن یک کانال اختصاصی برای بحث و تبادل نظر در مورد تکنولوژی با متخصصین دیگر در سر تا سر دنیا، ساخته شده است. تکنولوژی و صنعت بازی هر سال با سرعت بیشتری رشد می کند و با نوآوری هایش، مجال بیشتری به ما برای خلق یک تجربه بهتر برای بازیکنان می دهد. با به اشتراک گذاشتن دانش، شیوه های نوین و ایده های تازه، ما امیدواریم فضایی مناسب برای بحث و گفت و گوی داخلی بین افراد شاغل در این صنعت ایجاد کنیم و افراد بیشتری را برای ایجاد نوآوری تحریک کنیم."
طبق گفته Ubisoft، این وبسایت برای نظر دادن برنامه نویسان، توسعه دهندگان و کلیه افراد شاغل در این صنعت آزاد است و افراد دیگری هم که مایل به نظر دادن و شرکت کردن در بحث ها هستند باید توسط Ubisoft تایید شده باشند.
Gueydon این گونه ادامه داد: "نکته جالب در مورد TER این است که هر موضوعی که به هر شکلی با تکنولوژی مرتبط باشد، می تواند مورد بحث قرار گیرد. این وبسایت بستری را برای کاوش و تبادل اطلاعات، خلاقیت ها و نوآوری های تکنولوژی در یک گستره عظیم، فراهم خواهد کرد."
مباحث ابتدایی این بلاگ شامل: تکنولوژی پردازش جمعیت، فراگیری ماشین و شاخه های دیگر مربوط به هوش مصنوعی می شود. در هفته ها و ماه های بعد، شاهد بیشتر شدن موضوعات مورد بحث خواهید بود.
همچنین Ubisoft در نظر دارد تا از این بلاگ به عنوان یک ابزار برای انعکاس اخبار و مقالات و کنفرانس های خارجی استفاده کند. به عنوان مثال این هفته و در طی مراسم GDC، شاهد پیام ها، اطلاعات و ویدیوهایی مرتبط با سخنگو های Ubisoft در این همایش خواهیم بود. از جمله این افراد می توان به Alexandre Piche، Vincent Robert Stephen McAuley، Alexander Hutchison و Jason Vandenberghe اشاره کرد.
Gueydon هم چنین توضیح داد که Ubisoft بیشتر متکی بر تکنولوژی های ساخته شده داخلی خود است تا انجین های Third party:
"ساخت و توسعه بازی بوسیله تکنولوژی های داخلی نیازمند درکی عمیق از ساختار بازی سازی است و این امر زمانی تحقق میابد که شما ارتباطی مستقیم با تیم سازنده بازی داشته باشید. اگرچه ما بیشتر از ابزار و تکنولوژی داخلی استفاده می کنیم ولی کماکان باید بدانیم که مهم است ابزار ها و میان افزارهای مورد استفاده ما توان رقابت با تکنولوژی های خارج از شرکت را داشته باشند. این کار باعث می شود تا بازی های ما دارای زیرساختی قوی شوند. همچنین مهم است که به تکنولوژی های داخلی خود تسلط کافی داشته باشیم. تیم تکنیکی Ubisoft شامل بیش از صد نفر از ماهرترین افراد در زمینه ساخت و توسعه میان افزارها، راه حل های آنلاین، رسانه های چندگانه و ابزار آلات گوناگون است. تکنولوژی ساکن نیست. بنابراین ما نیز مطمئن می شویم که تکنولوژی های داخلی مان تکامل پیدا کرده و با نیاز های صنعت سازگاری پیدا کنند."
Pierre Blaizeau مدیر پروژه pipeline در Ubisoft، ضمن موافقت با Gueydon، اشاره کرد که هر پلتفرم بازی جدیدی که ظهور کند، نگرانی هایی بابت افزایش هزینه ساخت بازی ها ایجاد خواهد کرد:
"از باب تکنولوژی بخواهم بگویم، هر پلتفرم جدیدی که ظهور کند، به سرمایه گذاری بیشتری برای ساخت بازی نسبت به سخت افزار پیشین خود نیاز دارد. نگاه کردن به هزینه های ساخت یک بازی AAA واقعی به اندازه کافی ترسناک است. قضیه وقتی بغرنج می شود که شما سعی در گرد هم آوردن تیمی برای ساخت بازی بزرگ بعدی خود دارید. به عنوان صنعتی که با سرعتی نامنظم تکامل و رشد پیدا می کند، ما باید این موضوع را از لحاظ تکنیکی بدون به خطر انداختن سود دهی درک کنیم."
اکنون Ubisoft امیدوار است این معضل را که کم و بیش تمام توسعه دهندگان بزرگ این صنعت با آن به نوعی دست و پنجه نرم می کنند، با این شبکه جدید، مرتفع کند. از دیدگاه Ubisoft این کار با ترکیب مهارت ها و تجربیات افراد خبره شاغل در این کمپانی با دانش نخبگان دیگر حاضر در این صنعت پهناور، از طریق The Engine Room، محقق خواهد شد. باید منتظر ماند و دید.