نظر مدیرعامل Take-Two راجع به هوش مصنوعی در بازیها
چند روز قبل بود که Rockstar Games در توئیتی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی (دسامبر) اولین تریلر از نسخه جدید GTA را منتشر خواهد کرد، توئیتی که رکوردهای بازدید را در شبکات احتماعی به سرعت جابهجا نمود.
اخیرا مدیرعامل Take-Two (شرکت مادر راکستار) درمورد کاربرد هوش مصنوعی مولد در بازیهای ویدیویی صحبت کرد و تاکید کرد که یکی از زمینههای کلیدی که AI میتواند آن را بهبود بدهد، شخصیتهای غیرقابل بازی یا همان NPC ها هستند؛ موضوعی که به عقیده زلینک (مدیرعامل شرکت مذکور) میتواند تعامل با این شخصیتها را ارتقا ببخشد و جذابتر از قبل بکند.
با این حال اما وقتی از زلینک سوال شد که آیا GTA 6 از هوش مصنوعی مولد در بحث NPCها استفاده میکند یا خیر، او جواب مشخصی به این سوال نداد.
او در اینباره گفت: «همه (استودیوها) روی این موضوع کار میکنند. شما یک کاراکتر قابل بازی هستید که میخواهد با NPCهای درون بازی تعامل داشته باشد اما (به خاطر مشکلات فنی متعدد) این کاراکترها عموما چندان جالب نیستند؛ اما با وجود هوش مصنوعی مولد شما میتوانید NPCهایی را تصور کنید که واقعا جالب و سرگرمکننده هستند».
نظر شما راجه به این شکل از استفاده هوش مصنوعی در توسعه بازیهای ویدیویی چیست؟ با ما درمیان بگذارید!