بسیاری از مخاطبین انتظار دارند کیفیت بازی System Shock 3 به حدی باشد که بتواند در حد نام و میراثی که نسخههای قبلی این مجموعه از خود برجای گذاشتند ظاهر شود. در حالی که استودیو OtherSide Entertainment مقیاس کوچکتری برای تولید نسخه سوم System Shock در نظر گرفته، اما خالق افسانهای این سری یعنی وارن اسپکتور (Warren Spector) و تیم سازندهاش در استودیو مذکور نهایت تلاش خود را به کار گرفتهاند تا بازی ارزشی در حد عناوین قبلی داشته باشد.
در مصاحبه با وبسایت گیماسپات، وارن اسپکتور در خصوص رویکردی که استودیو OtherSide برای بازی در پیش گرفته توضیحاتی ارائه کرد و گفت که بازی از منظر وسعت و بودجه بیشتر از آنکه یک پروژه AAA باشد یک پروژه با ارزش تولید AA محسوب میشود. با این حال اسپکتور به مخاطبین اطمینان داد که ایشان و تیم سازنده تحت فشار قرار دارند تا کیفیت بازی System Shock 3 به حدی باشد که بتواند تجربهای در چهارچوب آثار AAA ارائه کند.
من در این پروژه بیشتر از پروژههای دیگر احساس فشار میکنم. حتی زمانی که روی Mickey Mouse کار میکردم میدانستم که از پس کار برآمده و میدانستم که به اندازه کافی بودجه و نیروی کاری در اختیار داریم که میتوانند به سطح انتظار مخاطبین دست پیدا کنند. اما در این پروژه ما در محدوده بازیهای AA قرار داشته و فضای ساخت آن به مانند بازیها AAA نخواهد بود. من به همراه همکارم یعنی پائول نیوراث (Paul Neurath) تصمیم آگاهانهای گرفتیم مبنی بر اینکه تاکنون چندین بار در ساختار عناوین AAA، بازی تولیده کردهایم و اکنون میخواستیم پروژه کوچکتری را توسعه دهیم. با این حال فکر میکنم توقعات و انتظارت عناوین AAA همچنان سرجایشان هستند.
بنابراین فکر میکنم اگر از اعضای تیم من بپرسید به شما خواهند گفت که فشار بسیار زیادی به آنها وارد میکنم تا اثری با ارزش تولید و کیفیت AAA را در محدود قیمتی آثار AA توسعه و به مخاطبین تحویل دهند. با توجه به وسعت و میراثی که از بازیهای قدیمی این مجموعه باقی است توقعات زیادی وجود دارد. بنابراین مطمئن باشید تیم سازنده تحت فشار زیادی برای دستیابی به سطح انتظارات مخاطبین قرار دارد.
بازی System Shock 3 برای پلتفرم کامپیوترهای خانگی و کنسولها در حال توسعه بوده اما هماکنون زمان انتشار مشخصی ندارد. همچنین مشخص نیست بازی دقیقا برای کدام کنسولها عرضه خواهد شد.