اسکوئرانیکس برخی از بازیهای خود را لغو کرده و بیان میکند که برای توسعهی بازیهای آینده محتاطتر خواهد بود
کمپانی اسکوئر انیکس برخی از بازیهای معرفی نشده را لغو کرده و یا در مورد ساخت آنها تجدید نظر خواهد کرد، زیرا همچنان به استراتژی ارزیابی مجدد توسعهی خود ادامه میدهد. طی جلسه ای که در 27 مارس برگزار شد، شرکت تصمیم گرفت که بر توسعه بازیهای با کیفیت بالا تمرکز کند و منابع خود را برای توسعهی بازیهایی انتخاب شده، تخصیص دهد.
طبق گزارش بلومبرگ، Square Enix تصمیم گرفت که برای بهبود کیفیت بازی های خود، یک بررسی اساسی در روند توسعه خود انجام دهد. این تصمیم پس از انتصاب Takashi Kiryu به عنوان رئیس جدید در سال گذشته، گرفته شد. Kiryu طی یک کنفرانس تلفنی در فوریه گفت: ما در حال بررسی از ابتدا هستیم که ساختار سازمانی چیست و بهترین راه برای عرضهی محتوا چیست.
اسکوئر انیکس مشتاق است که با هدف افزایش کیفیت بازیها و کسب حاشیه سود بیشتر میزان توسعهای را که به استودیوهای خارجی واگذار میکند کاهش دهد و همچنین میخواهد برای عناوین پرمخاطبتر خود بر روی توسعه داخلی تمرکز کند. به گفته تحلیلگرانی که با بلومبرگ صحبت کردند، روند توسعه جدید شامل یک مکانیسم بررسی جدید است که به شرکت اجازه میدهد تا در مورد کیفیت بازی در مراحل اولیه توسعه تصمیمگیری کند که توسعهی بازی را ادامه دهند و یا بازی را لغو کنند.
اسکوئر انیکس میگوید که به دنبال این تجدید نظر در استراتزی خود، انتظار دارد که زیانهای شرکت حدود 22.1 میلیارد ین (141 میلیون دلار) شود. این نشان میدهد که این شرکت، چندین پروژه را در این بازار پرچالش لغو کرده و یا مجدداً مورد بررسی قرار خواهد داد.