Square Enix: موتور Luminous موجب جذب سازندگان خلاق می شود
استودیو Luminous در مراسم E3 سال گذشته خیلی ها را به واسطه نمایشی که قرار بود نشان دهنده ظاهر یک عنوان Final Fantasy در نسل آینده باشد، هیجان زده کرد. آقای Mike Fischer ریاست و مدیر عامل شرکت Square Enix در تازه ترین گفتگوی خود پیرامون موتور ساخت استودیو Luminous گفتگویی با سایت shacknews داشته است. آقای Mike Fischer می گوید: "هر کدام از عناوین Final Fantasy بازی تازه بوده اند و با هر شماره دنیایی جدید خلق کرده ایم. ما نیازه مند این هستیم تا با ادامه این رویه، بتوانیم استاندارد های جدید خلق کنیم." وی در تشریح project's genesis می گوید: "داشتن مجموعه ای از ابزارهای قابل تنظیم می تواند در شرایطی مثل این زمان بسیار یاری بخش باشد، زیرا می تواند تاثیر بسیاری بگذارد." به واسطه استودیو هایی نظیر Luminous Studio شرکت Square Enix می تواندبرای ساخت بازی های خود دست به انتخاب از میان موتورهایی هم چون موتور Glacier متعلق به استودیو IO Interactive و موتور استودیو Crystal Dynamics بزند. با این حال شاید وجود یک موتور های انحصاری زیاد کمی زائد به نظر برسد. آقای Mike Fischer نظر متفاوتی در این مورد دارد ، او در این مورد می گوید: "این موتور مشخصا به وسیله خالقان دنیای Final Fantasy به وود آمده است و در نتیجه ترکیبی از تکنولوژی و سحر و جادو است. هرگز یک چیز جوابگوی تمام نیاز ها نیست و تصور هم نمی کنم که روزی چنین اتفاقی بیفتد."
وی در ادامه می گوید: "شما نیازمند این هستید تا برای هر بازی موتور مخصوص به آن را داشته باشید. یکی از مهمترین ویژگی های موتور Glacier اینست که به گونه ای بهینه شده است که قادر به استفاده از انبوهی از جمعیت در آن هستیم و موتور Crystal Dynamics نیز ویژگی های خاص خود را دارد."