اخبار بازی

Spotify صد میلیون کاربر دارد اما Apple Music همچنان یک تهدید جدی محسوب می‌شود

با توجه به گزارش جدید تلگراف، Spotify به 100 میلیون کاربر فعال در ماه دست یافته است و 30 درصد از آن‌ها جزو مشترکان پولی این سرویس هستند. این ارقام بنظر چشمگیر می‌آیند، اما جالب است بدانید که Spotify آمار مشابهی از مشترکان پولی در ماهMarch  منتشر کرد. این بدین معناست که مشترکان پولی Spotify در سه ماه اخیر به طور ثابت 30 میلیون نفر بوده است.

در این میان، Apple هفته گذشته در WWDC گزارش داد که سرویس یک ساله موسیقی خود یعنی Apple Music به 15 میلیون مشترک پولی دست یافته است. Apple Music در ماه فوریه تعداد مشترکین این سرویس را 11 میلیون نفر اعلام کرده بود و این رقم در ماه آوریل به 13 میلیون نفر رسید. این بدین معناست که Apple Music با سرعت بیشتری نسبت به Spotify مشترکین پولی را جذب می‌کند.

Spotify یک سرویس رایگان به کابران ارائه می‌دهد که همراه با تبلیغات داخلی است. این سرویس اجازه پخش کلیه قطعات یک آلبوم را با محدودیت‌هایی برای نسخه موبایل می‌دهد. مشترکین پولی هیچ‌گونه تبلیغی نمی‌شنوند و می‌توانند هر آهنگی را در هر لحظه گوش کنند. Apple Music به تمامی کابران سه ماه نسخه آزمایشی رایگان می‌دهد، اما از آن به بعد کابران باید به مشترکین پولی تبدیل شوند تا بتوانند به آلبوم‌ها گوش کنند. قیمت هر دو سرویس برای یک ماه 10 دلار است. 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا