بخشی از طرفداران Xbox در پی انتشار خبر عرضه Quantum Break بر روی کنسول PC، خشمگین شدند و اعتراض خود را در شبکههای اجتماعی نشان دادند. حالا مدیر Xbox اطمینان خاطر داده که این حرکت ضربهای به کنسول وان نخواهد زد.
او در دیشب در جواب کاربری خشمگین که گفته خوب پیشخرید خود را کنسل کرده است گفت:
"تو پیشخرید رو کنسل کردی چون دیگران هم قابلیت تجربهی آن را روی ویندوز خواهند داشت؟"
اعتراضات در ادامه به صورت کلی به سه موضوع اشاره داشت: اول اینکه مایکروسافت آنها را با تبلیغات غلط انحصاریهایی ترغیب به خرید کنسول کرده که بعد از مدتی از انحصار خارج شدهاند. دوما بازیهای انحصاری Xbox One کمی بعد بر روی PC قابل بازی خواهند بود پس دلیلی برای خرید کنسول وجود ندارد، و در آخر این حرکات نشاندهندهی عدم سرمایهگذاری و حمایت کافی از این کنسول است.
اسپنسر در جواب این اعتراضات گفت:
" ما در طی 2 سال سیاست خود را تدوین و گسترش دادیم. ما همیشه سعی بر اشتراک اطلاعات در مورد بازیها در کنفرانسهایی مثل GDC داشتیم و از طرف دیگر در حال گوش دادن به فیدبک طرفداران هستیم"
او در مورد نبود دلیلی برای خرید کنسول گفت:
"یک PC قوی قیمتی بسیار بیشتر از یک کنسول دارد. مردم کنسول میخرند چون از تجربهی آن لذت میبرند همانطوری که عدهای از تجربهی PC."
و مایکروسافت به پشتیبانی خود از Xbox One ادامه خواهد داد:
" ما از سمت مدیریت کل بیشترین میزان حمایت ممکن را دریافت میکنیم، خیلی بیشتر از گذشته"
مایکروسافت معتقد است که امکان تجربهی یک بازی برای مخاطبان بیشتر، یک بازی برد برد است چرا که باعث فروش بیشتر و سودآوری نیز میشود.
مطمئنن سیاست پویای مایکروسافت بر این محور است که استدیوهای وابسطه را به فروش بیشتر بازیها ترغیب کند. سیاستی که پلتفرم Xbox را گسترش داد و PC و اسمارت فونها زیر پرچم خود میآورد. مثال خوب آن بازی Fable Legends و Halo Wars 2 است.
اما تمامی این موضوعات، این سوال را به پیش میآورد که آیا بازیهایی مثل ScaleBound یا Gears of War 4 راه خود را به بازار PC باز خواهند کرد؟ Halo 5 چطور؟