مایکروسافت معتقد است که هیلو دلیلی است که Xbox وجود دارد و در عین حال یک فرانچایز بزرگ و انحصاری است، به همین خاطر تصمیم دارد که مدیریت درستی را در قبال آن اتخاذ کند تا از آن بیش از حد استفاده نشود.
مدیر Xbox، اسپنسر در گفتگوی اخیر خود با Gamespot به این نکته اشاره کرده است که او نه میخواد بازی را با عرضهی زود هنگام و هر سال خراب کند و نه میخواهد وقفههای طولانی بیاندازد، بلکه با مدیریت درست آن را تا 20 سال ادامه دهد:
"ما سعی کردیم هیلو را با عرضه سالانه عناوینی چون Halo: Spartan Assault ،Halo: Spartan Strike و ریمستر و بازسازیهایی مثل Masterchief Collection تازه نگه داریم اما هیلو اصلی چیزی خاصتر برای ماست. من انتظار دارم که معرفی عنوانی جدید هایپی را به راه بیاندازد و بعد به ثمر بنشیند، نه با استفاده بیش از حد و یا استراحت طولانی از این عنوان، این سری توانایی تحمل عرضه گیم برای دو دهه آینده را دارد، اگر درست مدیریت شود. به عنوان مدیر Xbox باید مطمئن باشم که هیلو در جهتی درست رشد خواهد کرد."
او معتقد است که هر بازی باید مشتری را به خود جذب کند و افراد جدیدی را به این جامعه ملحق کند، هر چند که نامش شناخته شده باشد، چرا که اگر این حس تازگی از بین برود طرفداران شروع به کنار گذاشتن آن میکنند و میگویند به اندازهی کافی دیده و شنیدهاند.
یکی از اهداف Halo 5 برای القای حس تازگی، تمرکز بیشتر بر روی مولتیپلیر است. اسپنسر اعتراف میکند که مایکروسافت نسبت به بازخورد Halo 4 و همچنین میزان رضایت طرفداران، راضی نبوده و مطمئن است که تیم سازنده این عنوان درس گرفته تا بازیی را خلق کند که مرزهای تعیین شده را درنوردد و چیزی خاص باشد.
اسپنسر زمینههایی مثل Arena و Warzone را باعث بازگشت طرفداران حتی پس از پایان داستان اصلی Halo 5، میداند.
Halo 5 در تاریخ 5 آبان برای کنسول Xbox One عرضه خواهد شد.