اخبار بازی

سونی با AMD برای پلی استیشن 6 قرارداد بسته است

سونی با AMD برای طراحی و ساخت تراشه پلی‌استیشن 6 قرارداد بسته است، زیرا سازگاری با کنسول‌های قبلی برای این شرکت بسیار مهم است. به گفته رویترز، AMD قرارداد را از طریق یک فرآیند مناقصه رقابتی که در سال 2022 انجام شد، منعقد کرد که سایر رقبا مانند Broadcom و Intel را حذف کرد. AMD همچنین سیستم سفارشی روی یک تراشه (SoC) را برای پلی استیشن 5 و PS5 Pro ساخت و به گفته منابع رویتر، این یک اتفاق مهم در تصمیم سونی برای پلی استیشن 6 بود.

این نشریه ادعا می‌کند که جایگزین کردن AMD، که تراشه پلی‌استیشن 5 را طراحی کرده، با اینتل سازگاری با کنسول‌های قبلی را به خطر می‌اندازد. اطمینان از سازگاری با کنسول‌های قبلی پلی‌استیشن هزینه‌بر است و منابع انسانی زیادی نیاز دارد. اجازه دادن به کاربران پلی‌استیشن برای بازی کردن بازی‌هایی که برای سیستم‌های قدیمی‌تر خریداری کرده‌اند، یکی از ویژگی‌هایی است که سونی اغلب در سیستم‌های نسل بعدی قرار می‌دهد.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، اینتل در سال 2022 با سونی ملاقات کرد که شامل جلساتی بین مدیران عامل دو شرکت، ده‌ها مهندس و مدیران اجرایی بود. ادعا شده است که اختلاف بر سر میزان سود اینتل برای هر تراشه فروخته شده، مانع بستن قرارداد با سونی شده است.

در پاسخ به گزارش رویترز، سخنگوی اینتل گفت: ما به شدت با این توصیف مخالفیم، اما قرار نیست در مورد مکالمات خود با مشتری‌ها اظهار نظر کنیم. ما یک مسیر بسیار سالم در هر دو بخش محصولات و کارخانه ریخته‌گری برای مشتری‌های خود داریم و کاملاً بر روی نوآوری برای رفع نیازهای آنها متمرکز هستیم.

سونی و برادکام به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد این خبر پاسخ ندادند. AMD نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا